To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Jakie paliwo tankować do Miśka

Anonymous - 19-09-2007, 22:45

Co do paliwa 98 czy verva itp, zgadzam się z Darkiem, nie ma wyczuwalnej różnicy poza zwiększonym spalaniem. Spróbuję 95vpover i verve i zobaczymy co się stanie, bo jak narazie tamkuję na JET:)
waldi-1 - 20-09-2007, 14:13

a tu sie mylisz bo instalacja gazowa jest bezpieczniejsza od paliwa ma kilka zabezpieczeń a paliwo ile ma??? w momencie wypadku często samochód wybucha ale nie gazem tylko paliwem
saphire - 20-09-2007, 17:06

Nie przesadzaj z tym wybuchaniem - ostatnio oglądałem program (MythBusters) gdzie mieli zweryfikować tezę iz strzał z karabinu itp. w bak z paliwem powoduje wybuch auta. I co? Ano strzelali, z pistoletu, M16, shootgun'a, snajperki, czegoś co strzela fosforowymi zapalającymi pociskami, tak do pełnego baku jak i baku z wlaną rezerwą. Efekty? Brak efektów. Paliwo od przestrzelenia nie wybucha ani się nie zapala. Nawet od zapalających pocisków. Prędzej rozlana benzyna się zapali od rozgrzanych elementów wydechu lub zwarcia i iskrzenia przewodów niż od strzału. Sam widziałem jak ruscy i bułgarzy gasili pety w wiadrze z benzyną. To nie paliwo się pali tylko jego opary.
waldi-1 - 20-09-2007, 18:08

dokładnie tak pala sie opary, ale mnie chodzi głównie o to ze gaz jest bezpieczniejszy od benzyny butla jest w podwujnym płaszczu a paliwo tylko w cienkim zbiorniku z blachy i to jeszcze pod spodem samochodu
Krzyzak - 20-09-2007, 18:24

saphire napisał/a:
Sam widziałem jak ruscy i bułgarzy gasili pety w wiadrze z benzyną.

ha ha - moj kolega robil to samo, tylko gasil w baku swojego Ogara

waldi-1 - 20-09-2007, 18:26

no tak sie własnie robi jak ma ogar zagiety bak , sie prostuje tak ze sie potem wyzuca :badgrin: :badgrin: :badgrin:
fergul11 - 24-10-2009, 11:35

Cytat:
pewnie ze paliwo o gorszej jakości żle wpływa na silnik no ale jeśli jest tez za mocne to tez niejest tak dobrze bo równie dobrze mozna robic mieszanki z paliwa lotniczego ono ma dopiero moc. No ale sa rózne zdania na ten temat a moje jest własnie takie
:?: :?: :?:
może ktoś wie jak ta mieszanka powinna wyglądać , bo mam nieopodal stacje benzynową z dystrybutorem z napisem kerozyna (paliwo lotnicze) , jaki stosunek %benzyny do kerozyny , a może coś jeszcze na dolewke ?
i pytanie najważniejsze czy galantowi nie wylecą tłoki przez tłumik po tym elixirze predkości i mocy? :twisted:

waldi-1 - 24-10-2009, 11:42

1 do 3 spokojnie mozesz lac ,czyli 3 litry pb i 1 litr lotniczej
robertdg - 24-10-2009, 20:53

fergul11, jezeli nie chcesz szukac resztek tlokow w misce olejowej to daruj sobie ta mieszanke, silnik nie jest przygotowany na takie paliwo, kerozyna jest niskogatunkowym paliwem węglowodorowym
fergul11 - 25-10-2009, 00:08

tak mi sie zdaje że skoro japońce nie wyposażyli galanta w skrzydła ,to i paliwo lotnicze nie podejdzie :mrgreen:
zadziwiające ze w US n' A potrzeba zezwolenie rządowe dla osoby cywilnej na zakup kerozyny a w irlandi możesz podjechać ze" słoikiem po ogórkach" i ci naleją .
Ale żeby nie był tak całkiem OT. to obiło mi sie o uszy że kerozyna ma coś ponad 60 oktanów, toż to nawet po wymieszaniu 1/3 z bez ołowiowa , liczba oktanów bedzie poniżej 95, więc jak komp. gala. zareaguje z ustawieniem kąta wyprzedzenia zapłonu???
Wiem zę liczba oktanowa wpływa na spalanie stukowe ,ale daje też moc silnikowi więc jak się to ma do
Cytat:
mieszanki z paliwa lotniczego ono ma dopiero moc.
.
ktoś z szanownych kolegów bawił się w mieszanki , czy prowadzimy dywagacje czysto teoretyczne ?

waldi-1 - 25-10-2009, 07:51

ja tak zrobiłem tylko raz i dlatego pisze ze jeden do trzech, nic z moim galem sie nie działo, czy był mocniejszy? to tak jak być z 95 zrezygnował i wlał v-power, nie wiem jak zadziała to w nowszych galach , w moim było normalnie
robertdg - 25-10-2009, 08:01

fergul11, jest roznica pomiedzy paliwem lotniczym a paliwem rakietowym, paliwo lotnicze to poprostu tzw. nafta, kerozyna - procz tego ze wykorzystuje sie to jako paliwo, wykorzystuje sie tez do celow kosmetycznych, ponadto dodam ze nie wartosc oktanowa paliwa swiadczy o mocy, wartosc oktanowa jest odpowiednikiem prawidlowej kultury pracy silnika, poczytaj sobie troche o paliwach >>TUTAJ<<

Ponadto dodam ze produkcja kerozyny jest relatywnie tania, ponieważ paliwo to powstaje praktycznie wyłącznie w procesie rektyfikacji ropy naftowej, bez dodatkowych procesów uszlachetniających, stosowanych przy produkcji innego rodzaju paliw. Wnioskujac automatycznie, z uwagi na niską liczbę cetanową i liczbę oktanową jest nieprzydatna do zasilania silników zarówno benzynowych jak i wysokoprężnych - Diesla.

[ Dodano: 25-10-2009, 08:08 ]
waldi-1, ale w srodku Twojego silnika tworzy sie mega syf, Ty tego nie widzisz a silnik jeczy "pomocy", pojezdzij tak jeszcze jezeli Ci nie zalezy na silniku, zobaczysz co sie stanie z silnikiem, gdyby to byl junak to moznabyloby nawet nasikac do zbiornika i by pojechal, ale w Galach jest silnik sterowany elektronika, ktora wkoncu zglupieje, bo nie bedzie dawala rady regulowac parametrow silnika wzgledem paliwa, gdyz tolerancja regulacji jest stosunkowo nadto przekroczona, co za tym idzie, oczywiscie ida na przetop zawory i tloki, jakbym jeszcze znalazl te uszkodzone zawory i tloki po kerozynie to bym wam zamiescil fotke, ale watpie, bo napewno wywalilem to na zlom.

waldi-1 - 25-10-2009, 09:27

ja tylko napisałem ze to jeden raz było , tylko 5 litrów nafty i 15 pb, przedtem sie jezdziło na ołowiowej i tez niby silnik sie nieszczył a mimo to samochody robiły po tysiace kilometrów, jak gadasz o junaku to jest inna inszosc to silnik dwosuwowy i jest smarowany, czyli do paliwa dodaje sie olej
robertdg - 25-10-2009, 14:28

waldi-1, nie wglebiajmy sie nadto w szcegoly, nalezy zaznaczyc ze kazdy silnik jest skonstruowany pod dane paliwo i tego nalezy sie trzymac, moge podac przyklady zwyklego paliwa 98 ktore tankuje, na Shelu wszystko ladnie pieknie chodzi, jak raz zatankowałem paliwo ze Statoila to auto bylo takie przyduszone, brakowalo mu konia :-D roznica na podstawowych paliwach jest ogromna a co dopiero mowiac o nafcie lotniczej, ktora zasila glownie silniki turbowałowe i turboodrzutowe.
Robson86 - 25-10-2009, 15:30

robertdg napisał/a:
zwyklego paliwa 98 ktore tankuje, na Shelu wszystko ladnie pieknie chodzi, jak raz zatankowałem paliwo ze Statoila to auto bylo takie przyduszone

z tym ze na shellu nie ma paliw 98 oktanowych :P
Pozdroo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group