To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Lancer C6x i starsze - 4G15 - na LPG jest super, na benzynie gasnie...

Maryjon - 06-10-2007, 19:51

Nie znam twojej instalacji gazowej - ale bym próbował ja odłaczyć z obiegu i wtedy sprawdzać benzynke.
Jeśli ustalisz że gaz ci nie bruzdzi to wtedy dopiero kombinuj z ECU.

tomusn - 06-10-2007, 22:46

xavierro napisał/a:
tylko fuel trim low, medium i high bez zmian, zawsze wartosci 100%.
czy ktos mi pomoze co teraz mozna zrobic?
żeby to się zmieniło musisz jeździć na benzynie - wartości FTR to poprawki korekcyjne na dawkowanie paliwa. Poniżej 100% ECU ujmuje paliwo , powyżej dodaje
np u mnie :
FTRL - 82 - 96
FTRM - 99 - 103
FTRH - 96 - 100 %
i zmieniają się, prawdopodobnie zależy to od "stylu" jazdy

podejrzewam, że Te wartości to jest też to, co nazywamy "uczeniem się ECU"

Anonymous - 07-10-2007, 10:54

za te fuel trim dzieki za info. dzisiaj mis zapalil na benzynie, pracowal na ssaniu, jakies 3 min. i pozniej coraz bardziej nierowno zaczal chodzic, i stopniowo spadaly obroty, szatkowanie na 500 obr/min i w koncu zgasl. i tak caly czas. po przegazowce albo wchodzil na obroty albo tym bardziej jakby go zalewalo i od razu zdychal, po zdjeciu nogi z gazu odzywal sie znowu i tak w kolko. jak zalatwie komputer na podmiane to jeszcze napisze czy to jego wina.
mam jeszcze pytanie. W ECU logger napisanym przez jednego z Mitsumaniakow EGR temperature wyswietla 309 stopni. czy to mozliwe - ponoc w lancerach z silnikiem 4g15 nie ma EGR! umie ktos pomoc w tej sprawie?
pozdr

tomusn - 07-10-2007, 18:49

xavierro napisał/a:
W ECU logger napisanym przez jednego z Mitsumaniakow EGR temperature wyswietla 309 stopni. czy to mozliwe - ponoc w lancerach z silnikiem 4g15 nie ma EGR! umie ktos pomoc w tej sprawie?
czy ta wartość jest stała? jeśli tak , to nie ma się czym przejmować, pewnie jakaś stała do obliczeń ECU być musi
Anonymous - 07-10-2007, 20:55

rzeczywiscie tomusn EGR ma stala wartosc i to tylko do obliczen ECU.
po analizie wykresow z loggera zastanawiaja mnie jednak dwie inne wartosci.
a mianowicie KNOCK SUM - czyli chyba czujnik spalania stukowego - jest caly czas 0.
a powinien zmieniac sie nawet i ponad 7. od 4 do 7 ma byc prawidlowo- tak wyczytalem na sieci. czy to prawda? musze poszukac tego czujnika i jakos go sprawdzic. jak macie Wy?
druga sprawa to uboga mieszanka od sondy lambda (oxygen sensor). caly czas w okolicach 0.1v... na gazie skacze od 1.0v do 0.4v a po przelaczeniu na paliwo spada plynnie do 0.1v. -nie podoba mi sie to. gazownik przecial kabel do sondy i wpial do kompa gazu - tak sie robi. jutro wytne ten mostek i polacze tak jak w oryginale i sie upewnie ze to nie to.

[ Dodano: 07-10-2007, 21:14 ]
sorki. doczytalem o knock sensorze i juz wiem ze jak pukne obok to powinien dac odzew w dataloggerze :]. czyli ma byc jednak zero caly czas od niego?

tomusn - 07-10-2007, 21:31

xavierro napisał/a:
a mianowicie KNOCK SUM - czyli chyba czujnik spalania stukowego - jest caly czas 0.
a powinien zmieniac sie nawet i ponad 7. od 4 do 7 ma byc prawidlowo- tak wyczytalem na sieci. czy to prawda? musze poszukac tego czujnika i jakos go sprawdzic. jak macie Wy?
nie... jak masz 0 to znaczy że brak spalania stukowego - wszystko ok,
jak chcesz wywołać spalanie stukowe to zrób tak: lecisz na 3-4 biegu - RPM ok 2800-3500, TIMA ok >40 i wtedy gaz do dechy (mocno) i zobacz co wtedy, powinno coś wyskoczyć, jak nie wyskoczy, tzn że paliwo dobre i zapłon dobry, czyli dobrze!
xavierro napisał/a:
druga sprawa to uboga mieszanka od sondy lambda (oxygen sensor). caly czas w okolicach 0.1v... na gazie skacze od 1.0v do 0.4v a po przelaczeniu na paliwo spada plynnie do 0.1v.
czyli może nie da się podłączyć, by sonda dawała wyniki do ECU i komputera gazu, albo rybki albo akwarium
Anonymous - 08-10-2007, 20:31

chyba znalazlem usterke. mieszanka za uboga, a sonda sama z siebie dziala, na gazie ladnie plywa od 0.1v do 1.0 v. na benzynie ciagle uboga mieszanka. wypialem przeplywomierz i jak reka odjal. mieszanka sie ustabilizowala (ciut za bogata). silnik pracuje rowno, przy energicznym gazowaniu troszke krztusi, ale delikatnie, ale nie gasnie! wiec to pewnie przyczyna! teraz pytanie. jakie w loggerze powinno byc AIR FLOW [Hz] bo u mnie jest bardzo male - tak ze 50 Hz srednio - bez wzgledu na obroty!
zaczynam szukac wszystkiego o przeplywce....

Krzyzak - 08-10-2007, 21:33

50 Hz to jest na wolnych obrotach, przy wiekszym otwarciu przepustnicy powinno byc wyzsze
masz rozwalony plaster miodu w przeplywomierzu - lpg wystrzelil i wlasnie straciles jeden z najwazniejszych czujnikow systemu wtrysku ECI Multi
szukaj nowego przeplywomierza

Anonymous - 08-10-2007, 21:37

drut w przeplywce - to cala trudnosc w naprawie - podobno ma 0.07 mm i pewnie z jakiegos specyficznego stopu - strzelam ze to zwykly drut oporowy ;]. nikt nie slyszal o takim drucie i nikt go nie zbadal na sklad? toz to przeciez mozna zostac bogaczem wiedzac gdzie kupic taki drut i naprawiac przeplywki!
tomusn - 08-10-2007, 23:05

xavierro napisał/a:
nikt nie slyszal o takim drucie i nikt go nie zbadal na sklad? toz to przeciez mozna zostac bogaczem wiedzac gdzie kupic taki drut i naprawiac przeplywki!
jasne, bo każdy ma w domu jakiś spektro foto coś tam i może sprawdzić drut na skład i na własności. :D dowcip Ci sie udał

poważnie - Krzyżak ma racje - gaz zepsuł Ci samochód, jak chcesz dalej oszczędzać, to się tym nie przejmuj, bo na gazie to Ci nie jest potrzebne :D

Hugo - 08-10-2007, 23:45

tomusn napisał/a:
poważnie - Krzyżak ma racje - gaz zepsuł Ci samochód, jak chcesz dalej oszczędzać, to się tym nie przejmuj, bo na gazie to Ci nie jest potrzebne
Ten dowcip z kolei Tobie się udał :mrgreen: :roll:
Anonymous - 09-10-2007, 07:02

panowie dowcipami strzelaja a przeplywomierz 200 zlotych :]
powiem tak - od dwoch lat jezdze tym autem, sam je zagazowalem i jeszcze NIGDY mi nie strzelil gaz. plaster miodu jest jak nowy. dzis pogrzebie w tym przeplywomierzu, bo skoro mi nie strzelil gaz, to moze tylko ta dioda wysiadla... pocieszam sie ;] jesli drucik jest w calosci, napiety to znaczy ze chyba jest dobrze...
a co do spektro foto cos tam to akurat takie cos mam:] z tym ze z drutu 0.07 to probeczki zrobic sie do niego nie da. zostaje analiza chemiczna. popytam jakiej ilosci drutu potrzeba do jej zrobienia. wtedy pozostaje mi liczyc na mitsumaniakow o przeslanie starych drucikow, a sklad i odpowiednik do kupienia w polsce podam na forum :]

[ Dodano: 09-10-2007, 07:07 ]
w sumie to nie trzeba znac skladu tego drutu. pozbierac stare kawalki drutu i go przetopic a pozniej przeciagnac na nowy :] ja przetopic moge (mam mozliwosci do ok. 1300 stopni)

josie - 09-10-2007, 10:20

xavierro, z tego co się orientuję Twój przepływomierz nie działa niestety na zasadzie drutu...
Przynajmniej rozbierając swój na części pierwsze nie znalazłem tam żadnego drucika.
Są tam 2 niby-mikrofony (tak to sobie nazwałem) i płytka z elektroniką której złożoność dość mnie zaskoczyła:)
Możesz rozebrać ale nic tam raczej nie znajdziesz do naprawy, elektronika przepływomierza jest szczelnie zamknięta i po wyjęciu wygląda jakby właśnie opuściła fabrykę.
Mój przepływomierz też padł. Nie miałem strzału od 1,5 roku czy więcej i jednego dnia po prostu przestał działać. Plasterek miodu też idealny. Tylko że mój silnik chodził wtedy kulawo i na benzynie i na LPG a komputer wyrzucił błąd przepływomierza.
Ja dorwałem za 100zł (wysylasz maile do wszystkich na Allegro co mają Colty albo lancery na części).
Pzdr.

Krzyzak - 09-10-2007, 14:36

xavierro, czy mam 2 razy pisac to samo? drut to moze byc w systemach wtrysku Boscha (niemal wszystkie niemieckie auta), a w ECI Multi masz bardzo skomplikowany (Josie to napisal) narzad do badania zawirowan Karmana

wymien przeplywomierz, bo 200 zl to bardzo dobra cena za sprawny czujnik

saphire - 09-10-2007, 19:00

josie napisał/a:
Są tam 2 niby-mikrofony (tak to sobie nazwałem) i płytka z elektroniką której złożoność dość mnie zaskoczyła:)
...z sensorami ultradźwiękowymi działającymi na zasadzie doplerowskiego odbicia fali od tworzących się wirów za plastrem miodu stąd zaawansowana płytka z elektronika mierząca ,,ilość'' czy raczej częstotliwość tych zawirowań co ECU odpowiednio przelicza sobie na masę zaciągniętego powietrza.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group