To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.8] Jakie opony lepsze dla Carismy? i coś jeszcze...

Anonymous - 04-10-2007, 09:00

Moim skromnym zdaniem, klocki, tarcze i opony pwinno się kupować NOWE !!!!! i dobre, bo to są podstawowe elementy bezpieczeństwa. Jak Ci samochód nie zapali, to najwyżej pojedziesz autobusem, ale jak nie bedziesz mogł go zatrzymać, albo zacznie Ci skręcać do rowu, to masakra. Taka oszczędność to pozorna oszczędność. Martwisz się czy 5% profilu ma wpływ na bezpieczeństwo a jednocześnie chcesz kupić opony niewiadomego pochodzenia, niewiadomej histroii, etc??? To chyba pewna sprzeczność.... Mysle że lepiej zrobisz jak kupisz choćby najtańsze chińskie Goodride lub Kormoran ale nowe niż takie nie wiadomo na jakiej geometrii koszone Firestony, szczególnie że 6 mm to dwa sezony jazdy i itak do zmiany a na nowych cztery sezony pewnie bez problemu przejeżdzisz więc ekonomicznie wychodzi to samo.

Pozdr
Fikus

turek61 - 04-10-2007, 10:17

Panowie przepraszam za mój poprzedni post ale on dotyczył Cari GDI po lifcie.W niej producent zaleca 195/60/15 a bobimasa, ma Cari sprzed liftu a w tym przypadku chyba racje ma Gattsu,
Gattsu napisał/a:
185/65/14 jest bodajże standardowym fabrycznym rozmiarem

demonik napisał/a:
195/60/15 jest standardem przewidzianym przez producenta i wg mnie najepiej sie w tym samochodzie sprawdza

demonik Ty masz nowy model.

P.S.
Gattsu, z którego roku jest Twoja Cari ?

kris80 - 04-10-2007, 21:23

no to ja juz nie wiem jakie opony i felgi założyc
obecnie mam 195/60/14
chciałem poprawic wygląd autka i założyc 15 cali
jakie opony kupic aby nie jezdzic jak na zelaznych kołach jaki profil
doradzcie
chciałbym nie stracic za bardzo na komforcie jazdy
napiszcie jakie wy macie koła w cari przed liftem
moja jest z 97 roku

phixius - 05-10-2007, 08:42

Mam podobną Carie 1,8 z 97. Już przerabiałem rózne koła i oponki. Na lato mam 16 cali z oponami Uniroyal RainSport w rozmiarze 195/45. Jest małe przekłamanie na prędkości bo powinny być 195/50 do 16 ale Uniroyal takiego profilu nie robi. Oponka jest po prostu świetna. Bieznik w kształcie V, idealne trzymanie nawet na mokrej nawierzchni. I jak dla mnie nie ma zbytniej różnicy między 195/45 a 195/55 które miałem wcześniej. Natomiast na zimę mam drugi komplet alu, ale już 14 z oponkami Gislaved 185/75. Marka skandynawska mało u nas popularna, ale po śniegu idzie dobrze. I co najważniejsze i letnie i zimówki to naprawdę nie są drogie opony...
kris80 - 05-10-2007, 19:14

ok.
to ja zakładam 195/55/15
mam nadzieje ze bedzie ok
planuje kupic fulda bo to podobno ciche oponki

Anonymous - 05-10-2007, 19:23

tyrek61: moja cari jest z 97 w sedanie...
Co do tematu:
Aktualnie u mnie jeżdżą 15-tki na oponach jak kolega wyżej Uniroyal rainsport1 195/50 i jestem zadowolony zarówno z komfortu jak i z samych opon (na mokrym rewelka...).
kupowanie używanych opon to loteria: nie wiesz na jakie trafisz, na zdjęciu wyglądaja zdrowo, a jak sie później założy to może być problem: albo zząbkowane, albo "kanciaste" np od ABS-u itp. Także jak kupować używki to z pewnegoi źródła i najlepiej wcześniej przed zakupem sprawdzić je w zakładzie wulkanizacyjnym...
Ale i tak mnie nikt nie przekona: TYLKO NOWE, nawet najtańsze, ale nowe. A kupujac np. w tym Netcarze nie płacisz nic za przesyłkę-tylko koszt samych gum...

kris80 - 07-10-2007, 11:27

a co sądzicie o rozmiarze 205/50/15 do cari z 97 roku przed liftem
nie bedą za szerokie
moze lepiej 195/55/15
mam felgi o rozmiarze 7 i nie wiem czy mozna do nich założyc gumy 195, czy do tych felg trzeba szersze (od 205)

Anonymous - 07-10-2007, 11:36

kris80 : a jakie maz ET tych felg? Jeśli mniejsze niż 38 to śmiało możesz założyć 205....
kris80 - 07-10-2007, 16:19

Et 40
a sory im mniejsze et to koło bardziej schowane czy wystające na zewnątrz??chodzi ci o to ze bedzie mi gdzies ocierało
jak tak top gdzie? o błotnik czy gdzies z tyłu?
Jakie ET powinno byc w tej cari?, wiem ze do zwykłych felgto 44 a do alu nie wiem.

Anonymous - 07-10-2007, 20:59

Przy ET 40 , jak u Ciebie myślę, że bez problemu możesz założyć 205-tki... Ja mam ET 38 i 195-tki i jest OK
Niższe w sensie: 38,40,42 itd.
Może trzeć z tyłu o nadkole...

turek61 - 07-03-2008, 19:14

Panowie to wiemy już co kupować w tym roku na lato:

Pirelli P 6, Bridgestone Turanza ER 300, Vredestein Sportrac 3 i Dunlop SP Sport Fastresponse.




2008-03-07

Test opon letnich 195/65 R15V (2008)


Aż 16 z 19 przetestowanych przez ADAC oraz fundację Warentest modeli opon letnich otrzymało oceny „szczególnie polecana” lub „polecana”. Chiński produkt wypadł na tym tle tragicznie. Po raz kolejny okazało się, że wyższa wcale nie gwarantuje wyższej jakości.


Zalety i wady poszczególnych opon wg ADAC:

Pirelli P6

Zalety
Wszechstronna opona, szczególnie dobra na mokrej nawierzchni, dobra na suchej jezdni.
Wady
- (brak)
Bridgestone Turanza ER300

Zalety
Wszechstronna opona z najlepszą oceną na suchej nawierzchni, dobra także na mokrej jezdni.
Wady
- (brak)
Vredestein Sportrac 3

Zalety
Wszechstronna opona z najlepszą oceną na mokrej jezdni, dobra także na suchej nawierzchni.
Wady
Najbardziej hałaśliwa w teście, trochę zwiększone zużycie paliwa.
Dunlop SP Sport Fastresponse

Zalety
Wszechstronna opona, dobra na suchej nawierzchni.
Wady
Trochę zwiększone zużycie paliwa.
Michelin Energy Saver

Zalety
Najlepsze oceny za zużycie paliwa i zużycie bieżnika, szczególnie dobra na suchej jezdni.
Wady
Stosunkowo słaba na mokrej nawierzchni, co obniżyło ocenę końcową.
Ceat Tornado

Zalety
Szczególnie małe zużycie bieżnika.
Wady
Trochę słabsza na mokrej nawierzchni, co obniżyło ocenę końcową.
Continental PremiumContact 2

Zalety
Szczególnie dobra na suchej i mokrej nawierzchni.
Wady
Duże zużycie bieżnika obniżyło ocenę końcową.
Maloya Futura Sport V

Zalety
Szczególnie dobra na mokrej jezdni, stosunkowo małe zużycie paliwa.
Wady
Duże zużycie bieżnika obniżyło ocenę końcową.
Yokohama C.drive

Zalety
Dobra na mokrej nawierzchni.
Wady
Duże zużycie bieżnika obniżyło ocenę końcową.
Fulda Carat Progresso

Zalety
- (brak)
Wady
Trochę słabsza na mokrej nawierzchni, co obniżyło ocenę końcową.
Firestone Firehawk TZ200 FS

Zalety
Najmniej hałaśliwa (na zewnątrz kabiny).
Wady
Trochę słabsza na mokrej nawierzchni, co obniżyło ocenę końcową.
Goodyear Excellance

Zalety
Stosunkowo małe zużycie bieżnika.
Wady
Trochę słabsza na mokrej nawierzchni, co obniżyło ocenę końcową, oraz na suchej jezdni.
Uniroyal rallye 550

Zalety
Najmniej hałaśliwa (wewnątrz kabiny) – jedną z dwóch opon z najlepszym wynikiem.
Wady
Duże zużycie bieżnika obniżyło ocenę końcową.
Barum Bravuris 2

Zalety
Stosunkowo małe zużycie paliwa.
Wady
Stosunkowo słabsza na suchej nawierzchni.
Nokian V

Zalety
Najmniej hałaśliwa (wewnątrz kabiny) – jedną z dwóch opon z najlepszym wynikiem.
Wady
Duże zużycie paliwa.
Hankook Ventus Prime K105

Zalety
- (brak)
Wady
Trochę słabsza na mokrej i suchej jezdni. Duże zużycie bieżnika.
BF Goodrich Profiler 2

Zalety
Szczególnie małe zużycie bieżnika, małe zużycie paliwa.
Wady
Słaba na mokrej nawierzchni, co obniżyło ocenę końcową.
Toyo Proxes TF1

Zalety
- (brak)
Wady
Słaba na mokrej nawierzchni, duże zużycie bieżnika.
Wanli S 1095

Zalety
Małe zużycie bieżnika.
Wady
Bardzo słaba na mokrej nawierzchni, słaba także na suchej jezdni.

O teście tu: http://www.mitsubishi-gra...p=267178#267178



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group