To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Poczuj potęgę diesla - Trident Iceni R

sampler - 16-10-2007, 20:09

adams12 napisał/a:
marudzicie Panowie!

ta dyskusja ponownie przeradza sie w odwieczny spor "benzynowcow" i "milosnikow klekotow" a nie o to chyba Arturowi chodzilo.
Spojrzcie na parametry silnika - moment obrotowy, moc itp.
co jak co ale nowoczesny diesel to bardzo dobry silnik - jesli by tak nie bylo to audi nie wygraloby nim ostatnio LeMans.

takze przestancie jeczec i zbierajcie kase, kupcie go a ja go chetnie przyjme jesli Wam klekocze :P


Temat juz walkowany. Wygralo bo nie ma konkurencji z teamow fabrycznych (Zespol Peugeota tez jezdzi na dieslu a Pescarollo to firma prywatna z malym budzetem)
Odbijajac pileczke Od kilku lat w Dakarze diesle moga pomarzyc o wygraniu z benzynowym Mitsubishi Pajero EVO. Nawet ogromne budzety VW nie pomagaja :)

Krzyzak - 16-10-2007, 21:00

mi sie w silniku benzynowym podoba np. to, ze gdy w dieslu zmienia bieg na 4, to ja jeszcze moge jechac na 2 :)
misjonarz. - 16-10-2007, 22:50

jezdżąc do niedawna dizelkiem, nie nażekałem na niego. może dynamika daleka od gala, ale było nie najgożej. ale po górach z silnikiem 1.8 td (peżota) jeździło się lepiej. moment obrotowy robił swoje.
JCH - 16-10-2007, 23:08

Krzyzak napisał/a:
mi sie w silniku benzynowym podoba np. to, ze gdy w dieslu zmienia bieg na 4, to ja jeszcze moge jechac na 2 :)
No widzisz, a mnie się podoba że nie muszę słuchać tego wycia szlifierki .... i ciągnie od dołu ... :)
Anonymous - 16-10-2007, 23:14

sampler napisał/a:
....Wygralo bo nie ma konkurencji z teamow fabrycznych...


ok moze i racja ale dlaczego SEAT León TDI dominuje w wyścigu WTCC??

Koton - 16-10-2007, 23:43

JCH napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
mi sie w silniku benzynowym podoba np. to, ze gdy w dieslu zmienia bieg na 4, to ja jeszcze moge jechac na 2 :)
No widzisz, a mnie się podoba że nie muszę słuchać tego wycia szlifierki .... i ciągnie od dołu ... :)


Taak, a jak chcę pojechać dynamicznie to mam wrażenie że jade drezyną napędzaną lewarkiem od skrzyni biegów :D
Poza tym gdyby do benzyny włożyć równie krótkie przełożenia na przyspieszenie to też by benzynka się pięknie wkręcała.

Nowy silnik benzynowy 2.0 lub 1,9 (bo 1.9 DID jest nowym silnikiem) też nie jest na bakier z elastycznością. A jak się już wygrzebie z tego dołu.... :twisted:

Poza tym jakoś nie słyszę zachwytów nad silnikiem wśród outlanderowców. A tam jest naprawde dobry wykop(140KM, 310Nm) przynajmniej na papierze. Do czego pije?? Do tego, że silnik diesela jest cięższy od benzyniaka.Swoją drogą silnik 2.0 benzyna w outlanderze też by sobie nie radził.

sampler - 17-10-2007, 08:18

arturro napisał/a:
sampler napisał/a:
....Wygralo bo nie ma konkurencji z teamow fabrycznych...


ok moze i racja ale dlaczego SEAT León TDI dominuje w wyścigu WTCC??


Dominuje? Jest a drugim miejscu. Pierwszy jest zespol BMW z silnikiem benzynowym (wolnossacym)

Anonymous - 17-10-2007, 10:04

sampler napisał/a:
Dominuje? Jest a drugim miejscu. Pierwszy jest zespol BMW z silnikiem benzynowym (wolnossacym)


na dwa wyscigi przed koncem sezonu zmniejszajac przewage bmw z 30 do 10 punktow, a dwoch kierowcow seata zajmuja pierwsze miejsce w kwalifikacji generalnej,
wiem sampler ze wg ciebie taka sytuacja wogole nie moglaby miec miejsca ze diesel staje sie coraz lepszym silnikiem w stosunku do benzyny :D , no ale coz poczekajmy kilka lat i zobaczymy co konstruktorzy jeszcze wymysla.

Krzyzak - 17-10-2007, 18:05

JCH napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
mi sie w silniku benzynowym podoba np. to, ze gdy w dieslu zmienia bieg na 4, to ja jeszcze moge jechac na 2 :)
No widzisz, a mnie się podoba że nie muszę słuchać tego wycia szlifierki .... i ciągnie od dołu ... :)

ja tez nie musze - na kazdym biegu moge jechac tak, by nie slyszec wiertarki (ktora notabene b. lubie)

szczeslaw - 18-10-2007, 23:20

arturro napisał/a:
wiem sampler ze wg ciebie taka sytuacja wogole nie moglaby miec miejsca ze diesel staje sie coraz lepszym silnikiem w stosunku do benzyny , no ale coz poczekajmy kilka lat i zobaczymy co konstruktorzy jeszcze wymysla.

Hehe - znowu wojna Diesel vs. Benzyna :)
Artur nie zapominaj, że porównujesz turbo diesla z wolnossącą benzyną ;)
Poza ekonomią, turbo diesel z turbo benzyną nie ma żadnych szans ;)

Anonymous - 18-10-2007, 23:46

mogłem sobie kupic w tym roku nowego outlanderaII ,a wziąlem I. Niepotrzebnie odbyłem jazdy próbne !!!. :D różnica cen niewielka.przez kilkanaascie lat jeździłem dislem i ten w OutII robi wrażenie (cichutko), ale "tylko" 140 KM. Po przejażdżce jedynką wydał się po prostu wołowaty. I cieszę się. (chyba jakiś głupi byłem-cytat).
cns80 - 19-10-2007, 08:59

JCH napisał/a:
No widzisz, a mnie się podoba że nie muszę słuchać tego wycia szlifierki .... i ciągnie od dołu ...
A no właśnie. Bardzo długo jeździłem dieslami i muszę przyznać że są praktyczniejsze. Owszem, ubezpieczenie 2,0 tdi kosztuje więcej niż 1,6 MPi, ale wrażenia z jazdy lepsze są w ropniaku, a w kielni zostaje tyle że starczy na ubezpieczenie i jeszcze dużo zostanie.

Ostatnio miałem okazję dłuższy czas użytkować Opla Omegę 3,0 V6 i Opla Signum 3,0 V6 CDTi.
Omega około 175 KM - spalanie przy spokojnej jeździe 11,2 przy jeździe na maxa 23,6
Signum około 225 KM - spalanie przy spokojnej jeździe 9,2 przy jeździe na maxa 11,8

Signum było o niebo elastyczniejsze i zostawiało kupę kasy w kieszeni. Omegą będę musiał jeszcze kilka dni pojeździć, ale będę się toczył jak kapelusznik, bo nie stać mnie na wyrzucanie pieniędzy wydechem.
Jednak wolę diesla :D

Krzyzak - 19-10-2007, 17:51

Ale oba to auta uzywane? Bo teraz kolega kupuje nowe auto i bierze benzyniaka, bo roznica w cenie to prawie 20 000 zl (tyle drozszy jest diesel) - chyba by musial cale zycie jezdzic (robi 1000 km miesiecznie) by wyjsc na zero.
Przy uzywanym roznica w cenie jest juz duuuzo mniejsza.

cns80 - 23-10-2007, 10:19

Jak były nowe to różnica w cenie wynosiła 21 tyś. Dzisiejsze ceny paliw:
Pb 4,27
On 3,99
Przebiegi roczne ok. 20 -30 tyś km.
Spalanie średnie Omegi -ok. 17,0 l
Spalanie średnie Signum - ok. 10,5 l
Koszt przejechania 100 km:
Omega - 72,59 PLN
Signum - 41,90 PLN
Różnica - 30,69
razy powiedzmy 25 tyś rocznie:
7.672,50 PLN
x 3 lata:
23.017,50 PLN :D

Chyba się już z ubezpieczeniem zwróciło :wink:
A Signum zdecydowanie lepiej wykonane, praktyczniejsze i lepiej wyposażone.

Anonymous - 23-10-2007, 10:39

cns80 napisał/a:
Spalanie średnie Omegi -ok. 17,0 l

Ladny smok ta omega. Bratu maxima 3.0 v6 spalila max 15l gazu. A tak to srednio pali 13 a jak tata jezdzi to i 10 spali :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group