To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] zwiekszone spalanie

Moomin - 18-10-2007, 20:03

maxwell61 napisał/a:
mam pytanie...mianowicie wymienialem 3 miechy temy tłumik środkowy..od tej pory na chwile po kilku minutach jazdy zapalala sie lampka od silnika i po 2 minutach gasła... obecnie, gdy przekręcam kluczyk przed odpaleniem kontrolka ta nie gasnie i po odpaleniu także nie gaśnie... więc... czy to raczej sonda lambda?? czy przepustnica???

Przepustnica to by Ci chyba dawała i inne objawy. Pewnie sonda.

maxwell61 - 18-10-2007, 20:16

tez tak mysle, ale wole sie upewnić...ale dziwi mnie że zmiana tlumika by ja w jakis sposób zepsuła :(
Moomin - 18-10-2007, 20:21

maxwell61 napisał/a:
tez tak mysle, ale wole sie upewnić...ale dziwi mnie że zmiana tlumika by ja w jakis sposób zepsuła :(

A może coś jest źle zamontowane i jakieś "krzywe" dane dostaje?

saphire - 18-10-2007, 20:41

Nie prościej najpierw odczytać jaki jest kod usterki zamiast gdybać?
maxwell61 - 18-10-2007, 20:55

saphire, wiesz jak jest...ile za sam odczyt??
saphire - 18-10-2007, 21:13

Nie wiem czy w 1.6 zwarcie spinaczem pinu 1 i 4 nie wymryga czasem błędu kontrolką ale jak nie to pewnie w każdym warsztacie ci to zczytają bo to chyba zwykłe OBD2 a nie JOBD2 jak w GDI. Gdyby jednak nie zczytali to w ASO za stówę zrobią choć zawsze można ponegocjować z mechaniorem i bywa że za 1/4 tej kwoty się da ;) a to i tak taniej niż zgadywanie i kombinowanie z gratami.

[ Dodano: 18-10-2007, 21:14 ]
PS. Sondę przecież można pomierzyć woltomierzem - na chodzącym silniku wkłuć się w druty sygnałowe a potem poobserwować jak się zmienia napięcie przy przygazowaniach.

maxwell61 - 18-10-2007, 21:22

no własnie bede musiał cos pokombinowac....bo samo odpiecie klemy to wątpie aby pomogło...zapytam sie kumpli w pracy czy maja woltomierz i sprawdze..o ile dobrze pamietam to jesli jest napiecie w granicach 0.1-0.6V to sonda do wymiany???...i tym woltomierzem to chyba tylko to określę nie??...pozdrawiam
saphire - 18-10-2007, 22:10

lambda ma falować w zakresie 0-1V a zwykle 0.2-0.8 V
Moomin - 18-10-2007, 22:12

saphire napisał/a:
lambda ma falować w zakresie 0-1V a zwykle 0.2-0.8 V

Są jakieś reguły przy jakich obrotach jaka powinna być wartość?

saphire - 18-10-2007, 22:20

Nie bo to nie od obrotów zależne tylko od składu mieszanki - generalnie komp w dozowaniu paliwa ma dążyć dynamicznie do składu stechio a sprawdza to właśnie lambdą która w zależności od ilości tlenu w spalinach generuje odpowiednie napięcie. W przybliżeniu im więcej tlenu tym bardziej uboga mieszanka i odwrotnie czyli im więcej tlenku węgla tym bogatsza mieszanka. Stan jest dynamicznie nieustalony więc i takie tez są napięcia z lambdy.
Moomin - 18-10-2007, 22:24

saphire napisał/a:
Nie bo to nie od obrotów zależne tylko od składu mieszanki - generalnie komp w dozowaniu paliwa ma dążyć dynamicznie do składu stechio a sprawdza to właśnie lambdą która w zależności od ilości tlenu w spalinach generuje odpowiednie napięcie. W przybliżeniu im więcej tlenu tym bardziej uboga mieszanka i odwrotnie czyli im więcej tlenku węgla tym bogatsza mieszanka. Stan jest dynamicznie nieustalony więc i takie tez są napięcia z lambdy.

Dzięki.

maxwell61 - 18-10-2007, 22:42

saphire napisał/a:
0-1V a zwykle 0.2-0.8 V
czyli. 0.1-0.6 jest już odstepstwem...jednkaże jutro wypróbuje metode spinacza do kodów...pozdrawiam


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group