To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Co to jest elastyczny silnik

piotras - 13-02-2006, 22:47

:) spalanie to jedyna rzecz jaka mnie przekonuje do diesla i tu benzynka dostaje baty ale mowa jest o elastyczności i osiągach
Anonymous - 14-02-2006, 00:28

..a ja uparcie wracam do mojego pytania o teoretycznie "najlepszy" przebieg momentu obrotowego w funkcji prędkości obrotowej silnika. To powiedzcie jaki on ma być :
- stały? (moc wtedy rośnie z obrotami)
- rosnący? (czemu nie, przecież opory rosną z prędością jazdy)
- malejący? (wtedy teoretycznie moc może byc stała w pewnym zakresie obr.)

piotras - 14-02-2006, 08:43

Mi sie wydaje że wysoki "dół" i w miare płaski przebieg
Anonymous - 14-02-2006, 20:33

piotras napisał/a:
:) spalanie to jedyna rzecz jaka mnie przekonuje do diesla i tu benzynka dostaje baty ale mowa jest o elastyczności i osiągach

Jeśli spalanie nie gra roli, to tylko turbobenzyna: moment nieco mniejszy (przy identycznej pojemności), ale użyteczny zakres obrotów o połowę szerszy.
A w kwestii spalania, to rzeczywiście diesle są górą. Przesiadłem się z benzyny 1.6 (Carisma) na diesla 1.9 (Laguna) i spalanie mam identyczne, ale moc wyższą o 1/3 i o 100 % wyzszy maks. moment. I tylko ta zadyszka powyżej 3500 jest wkurzająca, a przy tym ponizej 2000 wcale nie chce ciagnąć. Wiecie może dlaczego? Przecież na wykresie momentu (prawdziwym z hamowni, a nie fantazji z katalogu) przy 1500 silnik ma 200 Nm, powinien więc ciągnąć jak dziki, a jakoś nie chce.

Hubeeert - 14-02-2006, 21:20

200Nm na silniku a ile na kołach ? Duuuzo mniej. To znaczy normowo bo naprawdę dzieki przełożeniom skrzyni i przekładni głównej więcej :mrgreen: No to zamieszałem
Karwoś - 14-02-2006, 22:26



Tak (chyba) wygląda przebieg momentu silnika 4G94 w Lancerze - znalezione w necie - ten sam silnik mam ja - może ktoś zna się na tym dobrze i powie mi czy taki przebieg jest w miarę dobry czy raczej do dobrego mu brakuje?? W czasie jazdy to ja nie narzekam :)

Dzięki!

Krzyzak - 14-02-2006, 22:45

Myślałem, że Lancer 2.0 ma silnik 4G63. Przebieg bardzo ładny - w miarę płaski moment i ciągle rosnąca (w funkcji obrotów) moc.
Karwoś - 14-02-2006, 22:50

Mój to wersja USA 2,0 SOHC 4G94 w automacie (120KM; 176 Nm)- więc chyba ten wykres odpowiada temu co mam pod maską ale jak zrobi się cieplutko to podjadę na hamownię i sprawdzę z ciekawości jak to jest w praktyce.
Sprawdze jak to się ma też do gazu - chociaż dzisiaj przy kolejnej regulacji doszliśmy do wniosku że na gazie ciągnie lepiej niż na benzynie :)

Anonymous - 14-02-2006, 22:57

To co pokazałeś to pewno charakterystyka zewnętrzna na hamowni podwoziowej, czyli uwzględnia również straty na przekładni automatycznej. Przypuszczam, że "czysta" charakterystyka silnika jest taka jak tu albo podobna (strona 17):
http://www.mitsubishi.com...atalog_2005.pdf

Co by nie mówić to wygląda to dobrze! Tylko pozazdrościć. Dla mnie płaski przebieg momentu jest ideałem.

Karwoś - 14-02-2006, 23:07

Niestety ten wykres dotyczy silnika DOHC dostępnego w Europie - ja mam silnik SOHC - moment ten sam ale moc 120KM a nie 136. Z tego co wiem to do 2005 w usa nie było DOHC - nie wiem czy przypadkiem w modelach 2006 są już montowane DOHC. Niestety dopóki sam nie sprawdze na hamowni ila ja tych KM i Nm mam to tak naprawdę nie bede tego pewien do końca bo nikt mi tych informacji nie udzieli :( Nawet w serwisie :(
Hubeeert - 15-02-2006, 10:39

Tu macie wykres turbobenzynki z małą turbinką.



Anonymous - 15-02-2006, 10:44

Hubeeert napisał/a:
200Nm na silniku a ile na kołach ? Duuuzo mniej. To znaczy normowo bo naprawdę dzieki przełożeniom skrzyni i przekładni głównej więcej :mrgreen: No to zamieszałem

Mimo wszystko załapałem.
Może pomoże tu obecnośc wykresu mocy na kołach, która przy 1500 obr jest o 1/4 niższa od mocy "na silniku". To pewnie i straty momentu też wynoszą 25 %. A 150 Nm momentu na kołach (normowo :mrgreen: ) to i tak więcej niż maks Carismy 1.6 "na silniku", więc nawet nieco cięższa Laguna powinna nieźle przyśpieszać.

Hubeeert - 15-02-2006, 10:45

Masz to u mnie na wykresie - u góry wykresy na kołach u dołu wykres strat.
Anonymous - 15-02-2006, 11:07

MAHA wyrzuca już gotowy wykres mocy na kołach:

Hubeeert - 15-02-2006, 11:14

Wiem ale jak byłem u Marka/Masters'a na pomiarze to jeszcze MAHY nie miał:



Ten pod samochodem to właśnie Master's



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group