To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA6A/W 2.0TD] Brak sprzęgła na zimnym silniku

Anonymous - 06-04-2008, 10:20

u mnie odpowietrzanie sprzęgła i regulacja na pedale pomogła na 3 miesiące..... wymiana pompy sprzęgła na nową pomogła na dwa dni.... znów odpalam, biegu nie mogę wbić a przy wbijaniu auto już lekko zaczyna się toczyć.... najgorsze jest to ze nawet jak sie rozgrzeje (wtedy wchodzą dobrze biegi) ale jadąc dłużej na trasie bez zmiany biegów, w momencie redukcji tez jest problem - nie wchodzi tak jak powinien....
jestem już tym załamany....
... sprzęgło tez robione niedawno.. na jesieni.... będzie około 20 tys na nim zrobione

Cezar2 - 27-10-2009, 19:21

Panowie bardzo ważny jest luz jałowy gdy go nie ma sprzęgło po jakimś czasie samo się zapowietrza,w galu jest układ samo odpowietrzający,u mnie jest to luz w granicy 5,7 mm. I jest ok.Kiedy kupiłem auto pedał brał przy podłodze a biegi wchodziły z lekkim oporem.Wyregulowałem branie śróbą od popki przy pedale wykręciłem ją o 2,5 obrotu i odpowietrzyłem sprzęgło.I gitara bierze na środku w połowie biegi wchodzą bez oporu.Odpalam rano auto a tu niespodzianka sprzęgło bierze przy podłodze po przejechaniu paru km wszystko wróciło do normy.Mówię tak nie może być,po zapoznaniu się z manualem zrozumiałem że luz jałowy jest za mały,podniosłem pedał do góry przez wykręcenie czunika sprzęgła o 1cm.(tego na który opiera się pedał kiedy jest puszczony,tak zwana regulacja wysokości pedału) i wszystko jest w najlepszym porządku pedał bierze na środku nie zależnie od temperatury czy innych czynników. Polecam dobrze wyregulować pedał zanim zaczniecie wymieniać różne element typu pompka,wysprzęglik.

[ Dodano: 27-10-2009, 19:25 ]
jeszcze raz luz jałowy to ten który jest po puszczeniu sprzęgła gdy je wciskam w pierwszej fazie musi być wyczuwalny wolny skok pedału na granicy 5-do 10mm wtedy sprzęgło się nie zapowietrzy i tyle pozdro.

packman13 - 27-10-2009, 22:35

Koledzy miałem dokładnie to samo tyle że mam mechanika który wiedział co robić. Wymieńcie wysprzęglik który u Japaneze kosztuje 50zł potem odpowietrzyć i wszystkie problemy jak ręką odjął. W moim przypadku zadziałało i wszystko chodzi super.
pipi_ja - 27-10-2009, 22:52

packman13 napisał/a:
Koledzy miałem dokładnie to samo tyle że mam mechanika który wiedział co robić. Wymieńcie wysprzęglik który u Japaneze kosztuje 50zł potem odpowietrzyć i wszystkie problemy jak ręką odjął. W moim przypadku zadziałało i wszystko chodzi super.


Oczywiście to pomoże ale po co wydawać 50 zł jak reperaturka kosztuje koło10.
Pół roku temu przerabiałem ten temat i winny był własnie wysprzeglik.
Cała naprawa zajęła mi koło godzinki.Naprawa jest banalnie prosta i chyba kazdy kto potrafi zmienić koło da sobie z tym radę ;)

m6riano - 05-12-2010, 22:27

No i mnie dopadła ta sytuacja...na zimnym silniku prawie brak sprzęgła, dopiero po 20-30 razach podpompowania da się wbić jedynkę lub wsteka.
Czyli tak:
najpierw wymiana płynu:
http://allegro.pl/motul-b...1342472717.html
(tylko ile go potrzeba?)
czy od razu wymiana wysprzęglika?
ps. mam 2,0 gls nie TD ale chyba o to samo chodzi w dizlu co i w benzynie...;-)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group