To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8] Temperatura silnika.

wazu - 28-10-2007, 10:22

Cieszę się, że pomogłem :thumbright: . W dowód "wdzięczności" kliknij opcję "pomógł" :D
Anonymous - 29-10-2007, 18:04

wazu napisał/a:
Cieszę się, że pomogłem :thumbright: . W dowód "wdzięczności" kliknij opcję "pomógł" :D


Chciałbym, ale niestety nie ma w tym temacie chyba takiej możliwości :(
Brak odnośnika "pomógł" :doubt:

saphire - 29-10-2007, 19:39

Bo tylko autor wątka może dać pomógł.
wazu - 29-10-2007, 20:50

saphire napisał/a:
Bo tylko autor wątka może dać pomógł.

No fakt, mea culpa, rzeczywiście zapędziłem się. Może kiedyś będzie okazja :occasion5:

Anonymous - 24-12-2007, 00:48

Witam,

Jako niedoświadczony użytkownik mam pytanie - czy jest gdzieś może jakiś obrazek pokazujący umiejscowienie wspomnianego powyżej czujnika temperatury w silniku ?

Aktualnie właśnie wskazówka mi nie wstaje :|

Dzięki z góry :)

saphire - 24-12-2007, 07:31

Owszem - ściągnij sobie Workshop Manual do Carismy z działu Download
tdi1982 - 28-02-2008, 20:00

Wracam do tematu bo płyn jest ok i w chłodnicy i w zbiorniku,czujnik nowy oryginalny nie od wskazówki tylko ten drugi.Nie jest wymieniony tylko korek.Przypominam że normalnie tem. jest ok wskazówka stoi na środku skali jednak gdy sie autko nagrzeje wskazówka wędruje ok 5-7mm od czerwonego pola po czym załączają się wiatraki i tem. spada.Gdzie szukać przyczyny i czy tak ma być.
saphire - 29-02-2008, 11:29

Mnie się jeszcze nie zdarzyło by wskazówka wyszła poza połowę wskaźnika nawet stojąc w Grecji w upale w korku. Może zdechł ci termostat.
tdi1982 - 29-02-2008, 17:47

A masz klimę saphire bo jeśli masz to wszystko wyjaśnia.Ja jak mam wałczoną klimę to też mi wskazówka na środku stoi a jeśli miałbym padnięty termostat to by nie był zamknięty obieg i równomiernie by się przewody nagrzewały co idą do chłodnicy a tak nie jest.Czuć w którym momencie się otwiera termostat jak sprawdzałem ręką.Może jest padnięty czujnik od wskazówki albo korek.
saphire - 29-02-2008, 17:59

Celowo bez klimy testowałem by sprawdzić co będzie aczkolwiek jeśli klima działa to wiatrakiem zapodaje cyklicznie także na postoju więc przy okazji wieje na chłodnicę i chłodzi silnik. Tak czy siak dla mnie to nie jest normalne by w Cari włączyły się wiatraki i wskazówa poszła ponad połowę. Mogę nawet bez klimy auto na luzie zostawić na godzinę a i tak nie dygnie wskazówka chyba że będę stał w miejscu i gazował kilkanaście minut na postoju to może sie wtedy wskazówka ruszy i wiatrakami powieje.
tdi1982 - 29-02-2008, 21:17

Tak na zdrowy rozsądek to wydaje mi się że wskazówka powinna iśc choć trochę do góry bo przecież cały czas nie jest 90st. i jak tem rośnie to to i wskazówka wędruje.Pytałem nawet Japaneze o ten problem a on skwitował to że jeśli wskazówka na czerwone pole nie wchodzi o tylko wychyla się to żeby nic nie robić z tym.Może ten korek jest winien temu.Bo wiatraki włącza ten czujnik co jest wkręcany do bloku od strony skrzyni biegów znajduje się za czujnikiem od wskazówki.Czy może jest jeszcze jeden czujnik.Jak się tak nagrzewa to zaobserwowałem że przewody gumowe robią się bardzo twarde a dzieje się to od moment przekroczenia połowy skali,Chłodnica jest nowa to samo czujnik pompa wody też nowa zostaje tylko korek albo wskazówka żle pokazuje.Termostat na pewno się otwiera.Sam już nie wiem.
Anonymous - 29-02-2008, 22:00

tdi1982 napisał/a:
Jak się tak nagrzewa to zaobserwowałem że przewody gumowe robią się bardzo twarde a dzieje się to od moment przekroczenia połowy skali,.

tdi nie chce Ciebie straszyc ale gdzies slyszalem, ze jak przewody sa twarde, to kompresja z silnika do obiegu sie dostaje. W takim przypadku glowica ma mikropekniecia albo uszczelka pod glowica padla (niestety ale to pierwsze jest bardziej prawdopodobne). Nie wiem jak to ma sie do silnika GDI, ale tak mi ktos kiedys powiedzial jak mialem podobne klopoty z Vectra w dieslu.

podobna wypowiedz znalazlem wlasnie na forum peugeota:
"podczas dodawania gazu przewód do chłodnicy nie może twardnieć. Takie objawy świadczą o wypaleniu uszczelki pod głowicą lub o mikropęknięciach głowicy i/lub bloku silnika"

pozdrawiam

tdi1982 - 01-03-2008, 17:09

Nie chodzi o to że przewody są cały czas twarde tylko gdy tem. zacznie rosnąć na skali czyli przekroczy z 5mm połowę.Później załącz się wiatrak i tem.spada do połowy.Problem tkwi i późnym załączaniu wentylatora.Jak by była padnięta uszczelka to byłby olej w płynie lub odwrotnie a nie jest lub by ubywało czegoś.Autem zrobiłem 6tyś.km i wszystkie płyny są na miejscu nic nie ubyło.
wolgaster - 05-03-2008, 23:46

Podepnę się pod temat. Otóż od dwóch dni zauważyłem jakby silnik nabierał temperatury znacznie szybciej niż wcześniej. Poza tym że znacznie szybciej się rozgrzewa to wskazówka dochodzi do pionu i już go nie przekracza jak narazie więc niby wszystko jest OK. Rura odchodząca od górnej części chłodnicy do bloku ( ta przy korku wlewowym chłodnicy jest przy rozgrzanym silniku ciepła - gorąca natomiast ta idąca od termostatu do dołu chłodnicy jest zimna. Jak dotknę korpusu termostatu to jest gorący a rura jest zimna. czy to są normalne objawy czy też padł termostat który nie otwiera obiegu. Przypominam że wcześniej silnik rozgrzewał się znacznie dłużej. I czy ta rura ma być zimna. Nie wiem jak to sprawdzić. Czy mam poczekać aż załączy się wentylator wtedy będę wiedział że temperatura przekracza około 90 st. C i czy przy otwartym termostacie i obiegu otwartym rura powinna być ciepła. Jak to jest u was ???. Bo na chłopski rozum skoro termostat przy 82 st. powinien otwierać w pełni obieg to jak załączy się wentylator który załącza sie przy około 90 st. C to oznacza że termostat zdechł. POPRAWCIE MNIE JEŚLI ŹLE ROZUMUJE. I co z tą rurą czy ona powinna być zimna kiedy wsazania na wskaźniku temperatury są w pionie czy też powinna być ciepła lub gorąca ???? Temperatura dalej na wskaźniku nie idzie ale narazie nie miałem okazji stać w korkach tylko auto cały czas w ruchu i temperatury niskie. Nie chcę przegrzać silnika jak okaże się że termostat padł i nie otwiera dużego obiegu.
tdi1982 - 07-03-2008, 19:23

Panowie walcząc dalej z tematem załączania się wentylatora wymieniłem dziś korek i nadal to samo tylko że przewody nie są już twarde.Odwiedziłem dziś sklep z częściami i gość mi powiedział że do 1998r. występowały aż trzy rodzaje termostatów różnią się tem. otwarcia a więc 82st,85st i 88stopni.Więc czuje że tu tkwi problem jak u mnie jest 88 stopni bo niy to jest termostat na zimę to może mieć podwyższoną temperaturę bo zanim termo się otworzy to troszkę trwa co o tym myślicie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group