To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Podskakuje podczas przyśpieszania

Anonymous - 31-10-2007, 00:28

Grid napisał/a:
Wyważenia opon/felg jeszcze nie wykluczam - mam faktycznie niewielkie wibracje przy ponad 100km/h.


To sie z tym nie wiaze, mozesz to wyelimnowac, mozesz mi uwierzyc. Przez dwa lata mialem doczynienia z wibracjami na kole i to nie bedzie wywazenie, chyba ze mowimy o tym przy 100km/h, ale nie przy ruszaniu.

Grid napisał/a:

Jeżeli zmiana opon i ustawienie zbieżności nie pomoże to przymierzę się do zmiany amortyzatorów, w sumie trochę za bardzo nurkuje jak na mój gust.


Zbieznosc nie jest glupim pomyslem ale to tylko zeby poprawic kondycje opon i przyczepnosc do drogi. Chyba ze masz zwichrowane ponad 3-5 st ale wtedy nie ujechalbys 100km/h


Grid napisał/a:

Jeżeli i to i to nie pomoże, to pozostają przeguby.


Zalezy kto i jak robi ale czasami potrzebujesz zbieznosc po wymianie przegubu (nie wiem jak to jest z twoim samochodem). Na niektorych zawieszeniach jest ktos poluzuje sruby mocujace amortyzator do piasty to zmienia calkowicie zbieznosc - wez to pod uwage zebys nie musial placic dwa razy.

xor - 31-10-2007, 14:50

Też tak mam i uważam, że to amortyzatory.
Zresztą poczytajcie na forum bodaj mazdy - szeroko opisują ten problem.

novy - 31-10-2007, 15:47

U mnie tez jest ten problem:
- amortyzatory w bdb stanie
- nowe opony
- felgi proste wywazone
- zbierznosc robiona
- sprzegło się czasem ślizga przy dużych obrotach i przyspieszeniach - do wymiany.

Tak więc gdzie tkwi diabeł?? :evil:

Anonymous - 31-10-2007, 18:09

novy napisał/a:
U mnie tez jest ten problem:
- amortyzatory w bdb stanie
- nowe opony
- felgi proste wywazone
- zbieżność robiona
- sprzegło się czasem ślizga przy dużych obrotach i przyspieszeniach - do wymiany.

Tak więc gdzie tkwi diabeł?? :evil:


Napewno nie w amotyzatorach. Jesli juz sprawdzilbym poduszki i ABS. A tak z innej beczki - jakie opony masz?

swinks_UK - 31-10-2007, 23:45

Przypomniało mi się, że kiedyś znajomy opisywał podobny problem w Vectrze i było to sprzęgło, które dostało jakiegoś oleju i się ślizgało. Może jednak to jest przyczyną...?
Anonymous - 01-11-2007, 00:59

no nie my mowimy o braku przyczepnosci podczas szybkiego startu, dlaczego tak podskakuje- bo cos tam ustepuje a nie powinno.
ABS nie ma nic wspolnego, nie dziala bez wcisniecia hamulca i na tym zakonczmy te bajke.

Anonymous - 01-11-2007, 02:10

Czy jeśłi chodzi o sprzęgło to macie na myśli zjawisko Stick-slip? Ja stawiam na 99% na amorki, one nie moga pozwolić na szybkie przemieszczenie sie kola w kierunku pionowym, do góry, po to są, szybko wysuwają sie same z siebie ale zeby je wcisnąć potrzeba wielkiej mocy, wlasnie takiej jak opona podlegająca Stick-slipowi ze wzbudzeniem drgan podczas hamowania (reklama Monroe)..Rozważam ten schemat czysto dynamicznie i nie widze innego węzła o tak dużej swobodzie jak amortyzatory.Jeśli sie mylę prosze ,mnie sprostowac.
Anonymous - 01-11-2007, 08:38

PLPynton napisał/a:
no nie my mowimy o braku przyczepnosci podczas szybkiego startu, dlaczego tak podskakuje- bo cos tam ustepuje a nie powinno.
ABS nie ma nic wspolnego, nie dziala bez wcisniecia hamulca i na tym zakonczmy te bajke.


Ma jesli mowimy o problemie powiazanym z systemem Traction Control ktory korzysta z odczytow sensorow ABS o predkosci kol.

Grid - 01-11-2007, 09:57

Znalazłem jeszcze taką stronkę po angielsku:
http://www.mc2racing.com/tech/20061012a/index.html

Stronka raczej o tuningowanych maszynach, no ale parę cytatów zdaje się pasować:

Cytaty:
Cytat:
In some cases weak shocks can allow a perturbed wheel to continue hopping up and down since the motion is not damped. This is a less likely scenario, but shocks should not be ruled out as a potential culprit.
Słabe amory mogą powodować wheel hop.

Cytat:
Check your shocks. If they are not malfunctioning, then you need to increase your bushing stiffness.
Czyli jeżeli nie shocks - amortyzatory, to bushings - to zdaje się tuleje gumowe, ew. metalowo-gumowe.

Pozdr,
Grid

[ Dodano: 31-03-2008, 14:46 ]
Finał całej sprawy: Opony, prawdopodobnie jajowate od zbyt długiego garażowania u niemiaszka. Po zmianie letnich na nowe zimówki przejeździłem cały sezon bez nawet jednego podskoku przy przyśpieszaniu.

Anonymous - 26-02-2008, 15:04
Temat postu: [EA5A 2.5] skakanie samochodu przy przyspieszaniu
witam mam taki problem gdy z miejsca energicznie ruszam to misiek "podskakuje"co moze byc tego powodem?tez tak macie?>pozdrawiam
akbi - 26-02-2008, 15:07

Za duża moc przy zbyt małym dociążeniu przodu ... ruszaj przy mniejszych obrotach silnika i wówczas jak już zaczynasz się "toczyć" to szybciej wciskaj pedał gazu.

...przy ruszaniu gdy mam na obrotomierzu powyżej 3000 tys obrotów to też tak mam :)

KrzychoP - 26-02-2008, 15:19

A może amorki już nie trzymają. :)
tommyc1 - 26-02-2008, 18:00

razcej nieumiejetne ruszanie-mnie tez sie to zdarza, a niedawno sprawdzalem amorki w stacji diagnostycznej i byly w dobrym stanie
czekoladka_1981 - 26-02-2008, 18:11

dra86 napisał/a:
gdy z miejsca energicznie ruszam to misiek "podskakuje

A może w tym momencie włącza się trakcja?

tommyc1 - 26-02-2008, 20:37

czekoladka_1981 napisał/a:
dra86 napisał/a:
gdy z miejsca energicznie ruszam to misiek "podskakuje

A może w tym momencie włącza się trakcja?


he he he, trakcja...jasne...i 9 poduszek powietrznych-moj gal jest z 1997 roku, nie ma trakcji i tez mi czasem podskoczy-zazwyczaj jak za duzo gazu dam i zle sprzeglo puszcze...gapiostwo, normalnie to mi sie nie zdarza...ale czasem;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group