To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Amortyzatory - zmieniac czy nie

Anonymous - 26-02-2008, 21:17
Temat postu: amorki
dzięki za odpowiedzi auto prowadzi się super tylko głośne na wybojach ale pewnie tak musi być taki ich urok chyba.
kris80 - 21-12-2008, 23:45

OK to ja mam jeszcze jedno pytanie odnośnie amortyzatorów. U mnie jest tak ze jeśli naciskam przód auta (bujam) to tylko kilka razy idzie miekko a potem amorki stają sie strasznie sztywne i nie da rady auta juz ruszys do dołu. Czy to ma tak być, czy juz amorki są do wymiany, dodam ze to kyb.
Matejko - 21-12-2008, 23:47

kris80 napisał/a:
dodam ze to kyb


jesli KYB tzn ze ktos wymienial jesli wymienial to na pewno nie w momencie zakupu tylko pozniej czyli pewnie olej sie spienia i przez to amor sie utwardza :)

kris80 - 22-12-2008, 09:26

OK tylko czy to spienienie oleju to normalne, czy tak ma być, czy tak jest zawsze czy tylko u mnie?
Matejko - 22-12-2008, 10:45

poczytaj gdzies jak dzialaja amortyzatory to wtedy sie wszystkiego dowiesz :)
Wojtasss - 25-12-2008, 17:05

Ja mam wymienione już łożyska i muszę przyznać że przez 4 miesiące było naprawdę super, żadnych stuków i 100% przyjemnej jazdy, ale znowu coś zaczęło się dziać.. Niewielkie nierówności i to bulgotanie.. Zaczynam sie zastanawiać nad amorami teraz. Diagnosta testował je na raz i są w porządku tylko, że cari ma już ponad 200tys km, a ja nią przejechałem z 60 tys i ich nie wymieniałem. Co ile km powinno się wymienić amorki?? Albo to coś z układem kierowniczym, bo na kocich łbach albo na bardziej nierównym torowisku to aż na kierownicy czuję..
Piwor - 25-12-2008, 17:40

Wojtasss, robiłeś końcówki drążków? Sam się podłącze do pytania o amorki. Jest jakiś limit kilometrów?
Wojtasss - 26-12-2008, 13:42

Nie robiłem, bo luzów na układzie kierowniczym nie miałem. Poza tym teraz gdzieś na forum czytałem, że to drżenie na kierownicy to od nowości jest.. To może jednak spróbuje z tymi amorkami.
PoVeR - 31-01-2009, 12:53

Witam, co do terminu przydatności/max przebiegu dla amortyzatorów to chyba niema takiego pojęcia. Mi po niecałych trzech latch i 70 tys amorki się rozszczelniły i niestety trzymanie prawie zerowe. A stało się to jakiś tydzień po tych mrozach jakie nas odwiedziły.
Teraz trzeba wybecelować trochę grosza i wymienić :( .

bravo99 - 30-07-2009, 10:29

Mam taki mały problem, a mianowicie przy najechaniu na próg zwalniający, bądź na dziurę/nierówność lewy tylnym kołem slychać puknięcie; a może raczej głuche odbicie, wrażenie jest takie jakby amorek tylni stał w miejscu i nieprawidłowo odbijał.
Prawdopodobnie czeka mnie wymiania amorków tylnej osi i stąd moje pytanie - czy po wymianie amortyzatorów trzeba ustawić geometrię tyłu, czy mechanik próbuje mnie naciągnąć? Dodam iż samochód prowadzi się bez zarzutu, nie ściąga, nie rzuca tyłem, są tylko te głuche odbicia na nierównościach.

pawelsonx - 30-07-2009, 11:53

jeżeli będą wymieniane tylko amorki to wydaje mi się że nie trzeba ustawiać geometrii bo one odpowiadają za tłumienie ruch w górę i w dół a prowadzenie koła w osiach i odpowiednie położenie odpowiadają wahacze i łączniki wahcaczów
cns80 - 30-07-2009, 15:24

To głuche uderzenie to prawdopodobnie te małe wahacze poprzeczne. Też to mam :(
mlun - 11-08-2009, 20:20

A jeśli mam na tylnej osi amorki Sachsa to na przód mogę dać KYB? Nie ma to znaczenia? Mechanik kupił takie na tył(ja byłem na wakacjach wtedy i starsi zajmowali się remontem) no i na przód KYB wychodzi znacznie taniej. Podobno nie ma to znaczenia żadnego.Prawda to?
Ginger1021 - 11-08-2009, 20:43

mlun napisał/a:
Podobno nie ma to znaczenia żadnego.Prawda to?

Tak jak z oponami, aby na tej samej osi te same :wink:

bravo99 - 19-08-2009, 10:53

cns80 napisał/a:
To głuche uderzenie to prawdopodobnie te małe wahacze poprzeczne. Też to mam :(

cns80, a które to są te wahacze poprzeczne? w sklepie (japan car na ursynowie) namierzyłem dolne i górne ceny około 150pln za sztukę;
wspomnę jeszcze, że wczoraj byłem na stacji diagnostycznej i nie znaleźli nic... luzów brak, tłumienia w normie, amorki 80% sprawności i nie byli mi w stanie powiedzieć co może tłuc - wg diagnosty wszystko jest ok...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group