To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - [3.2 DID] 2H, 4H, 4HLC, 4LLC, R/D LOCK

tomekrvf - 11-11-2007, 22:30

jarek-arch napisał/a:
Może bedziesz jeszcze wiedział do czego służy przycisk HEAT

Podbija obroty silnika kiedy auto stoi(zależnie od temp silnika) i uruchamia dodatkowe elementy PTC w układzie ogrzewania kabiny.

Gene - 12-11-2007, 07:07

jarek-arch, Tez witam i na przyszlosc prosze nie powtarzac tematu. O napedach bylo juz dziesiatki razy.

[ Dodano: 12-11-2007, 08:45 ]
jarek-arch napisał/a:
...i czy w ogóle istnieje takowa potrzeba bo jeżdże po naprawde trudnych terenach w błocie i w bagnach i jedynie raz załączyłem 4LLC bo na zykłym 4x4 nie dawał rady.

Tak naprawde to wlasnie 4LLC jest zwyklym napedem na 4 kola. Mamy dokladnie rowno rozlozony podzial mocy miedzy osie 50:50. Dodam, ze jesli teren jest ciezki to Twoja "Pojarka" dawno juz by wkleila albo nie podjechala bez zapietego reduktora i zablokowanego tylnego mostu. Patrzac na avatar masz szosowe opony i nie jestem w stanie uwierzyc, ze tak swobodnie dajesz sobie rade w blocie i na bagnach. Wiem tez, ze jak na "bulwarowy dupowoz" III i IV genracja nadzwyczaj dobrze radzi sobie w terenie ale za sprawa wlasnie dobrze dobranych przelozen w reduktorze i blkoady tylnego mostu.
pozdrawiam

rtvstefan - 16-12-2007, 20:07

Witam, ja jestem także szczesliwym posiadaczem Pajero I od niedawna i mam kilka pytań.
Otóz, jak wygląda technika jazdy? Kiedy sie przełącza na naped 4x4 i odwrotnie, oraz czy Pajero II jest lepszy w terenie od Pajero I ? Czy można przełączyć w czasie jazdy?
Czy można jechac po gołym asfalcie na 4H itd.
Aktualnie jeżdziłem tylko po osnieżonym asfalcie i nie mam doświadczenia i jeszcze jedno pytanie, czy w Pajero 1 jest jakaś blokada mostów,kół, itp.

Pozdrawiam!

Anonymous - 21-12-2007, 12:46

4H i 4L nie używasz na asfalcie.
Pomiędzy 4H i 2H możesz przełączać w czasie jazdy jeśli wszystkie koła kręcą się z taką samą prędkością (jazda na wprost bez utraty przyczepności), testowałem przełączanie do 40km/h wyżej nie ręczę.
Na cztery łapy przełączasz jak dwie nie wyrabiają 8)

zbyszekm2 - 22-12-2007, 07:34

fotam napisał/a:
Pomiędzy 4H i 2H możesz przełączać w czasie jazdy jeśli wszystkie koła kręcą się z taką samą prędkością (jazda na wprost bez utraty przyczepności), testowałem przełączanie do 40km/h wyżej nie ręczę.
:?: :?: :?:
A rozłączasz też w czasie jazdy?

[ Dodano: 22-12-2007, 07:39 ]
rtvstefan napisał/a:
Witam, ja jestem także szczesliwym posiadaczem Pajero I od niedawna i mam kilka pytań.
Otóz, jak wygląda technika jazdy? Kiedy sie przełącza na naped 4x4 i odwrotnie, oraz czy Pajero II jest lepszy w terenie od Pajero I ? Czy można przełączyć w czasie jazdy?
Czy można jechac po gołym asfalcie na 4H itd.
Aktualnie jeżdziłem tylko po osnieżonym asfalcie i nie mam doświadczenia i jeszcze jedno pytanie, czy w Pajero 1 jest jakaś blokada mostów,kół, itp.

Pozdrawiam!


Na cztery łapy przełączasz jak dwie nie wyrabiają 8) [/quote]
Zapinasz przód tylko i wyłącznie na postoju obojętnie czy 4H czy 4L.
I rozłączasz również, z tym, że musisz cofnąć samochód z dwa m.
II Generacja ma tą przewagę, że wyposażona jest już w reduktor superslekt, który to dzięki mechanizmowi różnicowemu pozwala jeździć 4x4 po czarnym.
W I tego nie było. W I nie było blokad mostów, tym bardziej przedniej bo tej nie spotyka się w II i III generacji

Hiszpan - 22-12-2007, 09:09

zbyszekm2 napisał/a:
W I nie było blokad mostów, tym bardziej przedniej bo tej nie spotyka się w II i III generacji


Ja jestem laikem w tej kwestii, wiec mam pytanie. :?:
Pewno są samochody, które mają blokady mostów, tylniego i przedniego. Jeżeli tak - to jakie? :roll:

Anonymous - 22-12-2007, 11:23

Hiszpan napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
W I nie było blokad mostów, tym bardziej przedniej bo tej nie spotyka się w II i III generacji


Ja jestem laikem w tej kwestii, wiec mam pytanie. :?:
Pewno są samochody, które mają blokady mostów, tylniego i przedniego. Jeżeli tak - to jakie? :roll:

:-) zmotane :-) http://www.arb.com.au/arb-air-locker-video.php
nie wiem czy cos ma seryjnie przod, bo blokowane tyly sa czesto spotykane

Hiszpan - 22-12-2007, 12:11

kongi napisał/a:
nie wiem czy cos ma seryjnie przod.....


Blokadę tyłu ma parę aut, to wiem, ale czy coś ma fabryczną blokadę przodu? Tak z czystej ciekawości ;)

Anonymous - 22-12-2007, 16:32

zbyszekm2 napisał/a:
:?: :?: :?:
A rozłączasz też w czasie jazdy?


Tak jak piszę : Załączam i rozłączam w czasie jazdy , warunek aby wszystkie koła kręciły się z mniej więcej taką samą prędkością (zapięte manualne sprzęgiełka, jazda na wprost i przyczepność).
Wiem po forach krążą jakieś mityczne opowieści o sypiących się reduktorach :rolleyes:
A wystarczy przeanalizować: jeżeli przód i tył kręcą się z taką samą prędkością to zapięcie przodu odbywa się w reduktorze w warunkach zbliżonych do sytuacji na postoju , koła zębate stoją lub kręcą się z taką samą prędkością względem siebie...
Ale Uwaga dotyczy to pojazdów z manualnymi sprzęgiełkami, przy automatach przedni most stoi w czasie jazdy.
fragment z instrukcji poniżej:


Fragment pierwszy manualne sprzęgiełka, można włączać z 2H na 4H i z 4H na 2H w czasie jazdy.
Fragment drugi automatyczne sprzęgiełka, można przełączać tylko z 4H na 2H w czasie jazdy.
Moim zdaniem wszystko jasne 8)
No i u mnie działa...

No faktycznie przeoczyłem że rtv stefan może mieć automaty mimo że ma ten sam rocznik co ja.
Przełączanie 2H-4H-2H w czasie jazdy tylko z manualnymi sprzęgiełkami

rtvstefan - 23-12-2007, 22:09

Jeszcze wszystkiego nie zrozumiałem do konca ,pytanie:do czego służą te sprzęgiełka w przednich piastach,a jeżeli I nie ma blokady to czy II jest lepsza w terenie?
Jak odróżnić sprzęgiełka manualne od automatycznych?

Pozdrawiam!

Anonymous - 24-12-2007, 12:04

Jeśli masz sprzęgiełka manualne to jest na środku piasty przedniego koła uchwycik do przekręcenia zazwyczaj z opisem Lock, Free itp, który przekreca się aby sprzęgnąć półośkę napędową z piastą koła. Stosowane aby podczas napędu tylko na tylne koła przedni napęd nie był napędzany od kół przednich ze względu na ekonomikę. Wygląda to tak http://www.weekendhobby.c...ion.asp?ID=4398
jeśli nie masz pokretełka to masz automatyczne.

rtvstefan - 24-12-2007, 22:04

Nic takiego nie zauważyłem są chromowane nakrętki,w zasadzie duże dekle ,pokręcic się nimi nie da a jest na nich napisane AUTO
FREE HUB
Pozdrawiam.

zbyszekm2 - 25-12-2007, 07:16

rtvstefan napisał/a:
Nic takiego nie zauważyłem są chromowane nakrętki,w zasadzie duże dekle ,pokręcic się nimi nie da a jest na nich napisane AUTO FREE HUB

i TO są właśnie automaty.

Anonymous - 25-12-2007, 18:03

Czyli przełączasz napędy tylko i wyłącznie na postoju.
rtvstefan - 26-12-2007, 17:42

Oprócz z 4H na 2H które przełanczam w czasie jazdy.Ok!
Pozdrawiam.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group