[92-96]Colt CA0 - [ALL] Olej do skrzyni
wojmi1 - 25-10-2006, 16:48
ROMEL, jacy my jestesmy ostatnio zgodni. I dobrze...
Ja zawsze przystaje przy tanszych rozwiazaniach i sprawdzonych przezemnie dlatego zwracam uwage na koszty i czasami konsekwencje wyboru, /druga rzecz ze przebiegi i ekonomia mnie do tego sklaniaja/
hipol jest w trzech gradacjach letnia zimowa i uniwersalna/wielosezonowy/ - ja wybieram ta ostatnia
Wybor zawsze nalezy do Ciebie.....
Hubeeert - 25-10-2006, 18:35
ROMEL napisał/a: | Castrol TAF-X | czy mi się wydaje czy ja Ci go polecałem
Krzyzak - 25-10-2006, 20:00
wojmi1 napisał/a: | Wedlug mnie zastosowanie fulsyntetyka w skrzyni moze miec sens jedynie gdy bym musial przy -30 C uciekac ale wtedy trzeba pamietac ze samochod to nie tylko skrzynia biegow |
doradzając syntetyk kierowałem się:
- swoim doświadczeniem z tymi olejami
- zaleceniami producenta
ROMEL - 25-10-2006, 22:04
Tak.. Tak...
I się sprawdza jak narazie .... poza tym wyczytałem w zaleceniach producenta - MMC...
PZDR
Hubeeert - 26-10-2006, 00:28
wojmi1, hmmm...
Ja nie mam dostępu do danych jakie Ty masz.
Mało znam się na samochodach wogóle.
Głównie znam się na moim starym kiblowatym i jeszcze nie naprawionym Miśku teoretycznie a nawet wirtualnie ale...
Silnik - od przebiegu około 100000km tylko syntetyk - efekt to między innymi czyściutki w środku silniczek i brak mierzalnych śrubą mikrometryczną oznak zużycia czegokolwiek. Obecny przebieg to około 312000km.
Skrzynia - syntetyk FULL - brak jakichkolwiek oznak zuzycia skrzyni.
Może chucham na zimne ale wiesz co
Jakoś mi to nie przeszkadza. HIPOL pamiętam - maluch odpalać nie chciał jak sprzęgła nie wcisnąłem na 25 stopniowym mrozie ( w silniku był syntetyk) i silnik oleju nie brał (~200ml na 10000km przy przebiegu około 100000km )
michu_872 - 26-10-2006, 01:05
Hipola raczej nie polecam. Miałem kiedyś w astrze i wytrzymałem z tym tydzień. Biegi ciężko chodziły zanim się rozgrzał, Zwłaszcza 2 hoć to to w astrze normalne. Po wymianie na syntetyk troche lepiej. W galu mam Mobil1 75W-90 Przy redukcjach przy dynamicznej jeździe też pojawiają się zgrzyty . Chyba umierają synchronizatory, jak go kupiłem było ok. zwłaszcza 3 i 4 bieg.
Jak jeżdżę metodą starych kierowców (przy redukcjach podwójne wysprzęglanie z przegazówką) to jest ok.
Hugo - 26-10-2006, 07:53
Mi mechanik po wymianie uszczelniacza wałka sprzęgłowego wlał do skrzyni Hipol. Na nieszczęście było to późną jesienią i jeździłem tak całą zimę. Tragedia. Na zimnym wrzucenie dwójki graniczyło z cudem (dwoma rękoma). Reszta biegów też szła opornie. Po puszczeniu sprzęgła na luzie obroty spadały o 300 niżej a auto ruszało do przodu. Czasem musiałem nawet przyhamować . Tak ciężko kręciła się skrzynia. Na rozgrzanej było w miarę OK. Na wiosnę zmieniłem olej na ELF TRANSELF 80W-90 GL-4 półsyntetyk. Załatwiał mi go kolega z Orlenowskiej hurtowni i mówił, że taki zalecają w katalogu do Colta. Efekt: skrzynia chodzi o niebo lepiej, ale niestety nie do końca dobrze. Na zimnym ciężko wchodzi "dwójka" i wbicie "jedynki" gdy auto się trochę toczy też nie jest proste. Jak widzę Wy polecacie 75W-90 i chyba będę musiał pomyśleć o zmianie na taki.
mechu102 - 26-10-2006, 09:20
no to chyba bede raczej kupował jakis full-syntetyk
mi w moim colcie dwójka i trójka czasami chodzi z małym jakby zgrzytaniem.
jedynka to zalezy kiedy,czasami wchodzi dobrze a zcasami nie moge jej wrzucic jakby sie cos tam blokowalo.
moze jak wymienie olej to bedzie lepie chodzilo.
mam nadzieje ze to pomoze bo jak nie to chyba beda synchronizatory to wymiany
oby tylko nie to bo bedzie zalamka :)
pozdawiam i dziekuje za opinie na temat olejów do skrzyni
ROMEL - 26-10-2006, 09:20
Hugo - pamiętaj o tym że wymiana oleju na inny może nie załatwić u Ciebie sprawy - jazda na Hipolu mogła zabić synchronizatory,,... sam pisałes że dwoma rękoma bieg wbijałeś... więc tą siłę którą używałeś to właśnie na synchronizator - aby wywołać dostateczne tarcie i zrównanie obrotów wałków w skrzyni...
PZDR
Hugo - 26-10-2006, 09:35
ROMEL napisał/a: | Hugo - pamiętaj o tym że wymiana oleju na inny może nie załatwić u Ciebie sprawy - jazda na Hipolu mogła zabić synchronizatory,,... sam pisałes że dwoma rękoma bieg wbijałeś... więc tą siłę którą używałeś to właśnie na synchronizator - aby wywołać dostateczne tarcie i zrównanie obrotów wałków w skrzyni... |
Myślisz, że nie warto już zmieniać na 75W-90 lub 75W-85W?
Na tym co teraz jeżdżę po przejechaniu ok. 5 km biegi wchodzą tak średnio dobrze. Na zimnym "dwójka" dalej się "zapiera".
A w ogóle co sądzisz o tym: wybita poduszka silnika przy chłodnicy może być powodem problemów z wrzuceniem biegów (konkretnie 1 i 2)?
wojmi1 - 26-10-2006, 12:13
Dobra Dobra umnie nie narzekam na klopoty przy zmianie biegow przy minus 25 i akurat zurzycia synchronizatorow ani lozysk- nie potwierdzam
ROMEL - 26-10-2006, 12:47
hm... Wojmi - a może Ty jakąś inna skrzynie biegów ząłożyłeś...??? bo byłbyś wyjątkiem, lub masz bardzo silną prawą rękę i nie odczuwasz oporów...
Na poważnie... gęstość oleju ma bezpośredni wpływ na pracę skrzyni biegów - jak i w samej eksploatacji tak i w trwałości...
PZDR
wojmi1 - 26-10-2006, 13:49
OK zgadzam sie . Tylko najwazniejsze jest aby ten olej byl w skrzyni i byl kontrolowany
maciej 63 - 02-11-2006, 19:09
sciagnełem według wskazówek wichury1 ale niewiem jak to odtworzycm jest pełno ikon i nie da sie nic z tym zrobic
pozdro
Hubeeert - 03-11-2006, 08:13
Adobe Acrobat Reader sobie ściągnij
|
|
|