[92-96]Galant E5xA - [E54A 2.0 V6] Kto założył Xenony do galanta 93-96r ?
czekoladka_1981 - 13-11-2007, 21:46
arturro czyli przeróbka na xenony do gala E5xx jak opisane. Klosze muszą byc gładkie. To coś takiego co opisywał kochajj kiedyś jak przerabiał u siebie tylko że do EA
Rafal_Szczecin - 13-11-2007, 21:55
ja mam zamiar wstawic xenony. tylko tyle,ze do carismy po face-liftingu, tam juz klosz jest gladki, wiec tylko przetwornice i zarniki
ale tak przyszlosciowo mysle o tym, by jeszcze (ale to tak pozniej ) wstawic soczewki
Anonymous - 13-11-2007, 22:55
Czekoladka jeśli chcesz H4 to żadnego szlifowania nie trzeba - światło pada idealnie równomiernie no i klosze są ze szkła a nie jak w nowych tandetach z roczników 2000 w górę z pleksiglasu (czym nowsze auta tym większa tandeta). Jeśli chcesz tam wsadzić soczewkę to już trzeba polerować. Ale szczerze odradzam bo wygląda to tak jak w Toyotach Camry z roczników 99' w górę czyli totalna załamka.
Anonymous - 13-11-2007, 23:06
czekoladka_1981, jesli chcemy przerobic tak jak kochaj (tj. soczewka) a mamy lampe z przetloczeniami, musimy polerowac,
w kazdym innym przypadku wystarczy odpowiedni kit, jeszcze rok temu nie byly one tak popularne i tanie stad duzo ludzi szukalo innych rozwiazan.
teraz idziesz do sklepu mowisz co ci jest potrzebne: H1, H7, H4 i kupujesz dopasowane do twoich lamp.
Anonymous - 14-11-2007, 11:42
Rafal_Szczecin, problem polega nie na tym, że świecą za wysoko, ale na tym, że przy źle ustawionej ogniskowej i braku przesłon robi się tzw łuna. Oznacza to, że lampa mocno swieci ponad krawędzią odcięcia. W przypadku halogenu to nie jest problemem, ale przy palniku ksenonowym już tak.
Tego nie poprawisz regulując wysokość reflektora, jedyny sposób to poprawna instalacja palnika wyposażonego w dobre osłony. Walczyłem z tym i nie jest to proste, uwierz mi.
Znacznie prościej skasować łunę kosztem mniej ostrej krawędzi odcięcia.
Przy typowej lampie od E5 z precyzyjnie ustawionym palnikiem w ognisku, będzie wąska wiąska światła wysoko do góry. Ona "przelatuje" nad oczami kierowców z przeciwka i oswietla znaki. Nie oślepia bo celuje wysoko, ale najbardziej wkurzy policjanta podczas kontroli drogowej, więc trzeba to zrobić dobrze.
Można uzyskać taki sam efekt jak w Lagunie z ksenonem reflektorowym, który homologację ma
Polerowanie szyb i założenie dobrego projektora ma sens, ale jest kosztowne i kłopotliwe. Widziałem takich agentów, którzy zakładają projektor od punto a do niego palnik ksenonowy bez osłon...
Krzyzak, sprawdzałem porównując ze stojącym obok E3 oraz Toyotą Corollą. Oglądałem jak to świeci, gdy mój tata podjeżdżał tym samochodem. Świeci bardziej niż halogen ale nie oślepia. Także dzięki temu, że nie jest tak niebieskie.
szpala85 - 08-01-2009, 13:40
Tak czytam ,czytam te tematy na temat xenonów i powiem wam że bardzo mnie to zastanawia .....
mój starszy kupił rok remu nową NAVARĘ z końcówki 2007 roku i do wyboru miał jakieś tam dodatki ... klima .... tylnia obudowa paki ..... poduchy ..... czujniki cofania .... chromy ..... iiii xenony ( dokładniej BIXENONY na h4 ..... takie jak na allegro sprzedają ..... skąd wiem ????? bo była taka sytuacja że jeden z ksenonów się splił/pękł od wstrząsów i trzeba było zagłądać do środka i go wyciągać , oczywiście wymienili na gwarancji ..... ale sam fakt że są to bixenony allegrowe zakładane u dellera NISSANA !!!!! )
bardzo podobne do tych : (przetwornice , palniki )
http://www.auto-xenony.pl...mid,1/vmcchk,1/
i teraz tak Navara posiada spryskiwacze reflektorów oraz czyste szkła ( dokładniej klosze są plastikowe ) .... ale nie posiada samopoziomowania !?!?!?! ( tylko regulację wysokości świateł z kabiny , tak jak w innych autach )
Navara przeszła normalnie badania techniczne .... policja się nie czepia ( może dlatego że to nowe auto ) !?!!??!
jak to w końcu jest z tym samopoziomowaniem !?!?!?!
czy wystarczy tylko wypolerować klosze lamp , wsadzić spryskiwacze i regulacja będzie odbywać się z kabiny ( jeżeli chodzi o GALANTA E5xA ) !!?!?!?!
jak to jest ?!?!?!
sorry że po raz kolejny odgrzewam kotleta ale bardzo mnie to ciekawi
kuba18 - 11-04-2010, 22:39
no widzisz i teraz wszyscy panowie ktorzy sie madzryli juz ci nie odpisza na ten post....Ja tez mam zamiar założyć ksenony i napewno to zrobie, i nie bede sie ogladal na to ze moge oslepiac jak kupa samochodow ze zwyklymi swiatlami oslepia...Ksenony fajniej wygladaja na zewnatrz fajnie sie zapalaja na zimno, i daja duuuzo wiecej swiatla.... i chocby dlatego je założe i tobie tez radze... pozdrawiam
Anonymous - 11-04-2010, 22:51
Cytat: | jak to jest ?!?!?! |
Regulamin nr 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ)
6.2.6.2.1. W przypadku gdy do spełnienia wymogów określonych w pkt 6.2.6.1.1 i 6.2.6.1.2 niezbędny jest korektor ustawienia świateł przednich, takie urządzenie musi działać automatycznie.
6.2.6.2.2. Dozwolone są jednak korektory ręczne regulowane w sposób ciągły lub nieciągły (...)
Prawo Ruchu Drogowego - Dz.U. Nr 108 Poz. 908 Art. 66 ust. 4:
Zabrania się:
(...)
2. stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych;
szpala85 - 11-04-2010, 23:07
kuba18, ja jakieś 3 miesiące po ostatnim poście w tym temacie jednak założyłem te xenony i wszystko było git ( byłem w Niemczech , Francji , Hiszpanii i sporo po Polsce jeździłem ...... ) aż do wczorajszego poranka jak zaspany jechałem do pracy o 7.00 .... zostałem zatrzymany do rutynowej kontroli ( chyba była jakaś akcja trzeźwy weekend czy coś takiego ) .... i Pan policjant zaczął wymachiwać swoją białą czapką przed moimi światłami potem kazał mi otworzyć maskę i zaczął patrzeć co tam pisze na kabelkach od palników oraz na homologację reflektora .... niestety to był policjant który sie na tym znał i zabrał mi dowód .... nawet z nim nie dyskutowałem na ten temat bo mogło to się skończyć jeszcze gorzej ...... na razie założyłem zwykłe H4 ... ... niestety jeżeli chodzi o prawo to my właściciele Gali E5x jesteśmy na przegranej pozycji ( szkoda że E5x nie wychodziły z fabrycznymi xenonami ... wtedy było by o wiele łatwiej )
Anonymous - 12-04-2010, 08:40
szpala85 napisał/a: | niestety to był policjant który sie na tym znał i zabrał mi dowód .... |
niestety ale bardzo dobrze zrobil, tak jak wczesniej pisalem w wielu tematach policja oraz stacje diagnostyczne ostro wzieli sie za pseudo ksenony wiec nie wiem czy jest jakikolwiek powod aby sobie przerabiac i sciagac problemy na glowe.
Owczar - 12-04-2010, 08:58
Lepiej założyć dobre żarówki i wyregulować reflektory
szpala85 - 12-04-2010, 19:02
arturro, no i ok .... też myślę że dobrze zrobił ... bo faktem jest ze to było nie legalne ..... ale nic nie zmieni faktu że przejeździłem na nich rok i byłem bardzo zadowolony i w związku z tym następne auto jakie kupię na pewno będzie miało xenony oryginalne
Owczar, i chyba będę musiał tak zrobić ... na razie byłem na przeglądzie i diagnosta ustawił mi światła pod H4 - 50zł ...... no i muszę czekać 5 dni na mój dowód rej. .... policja i urząd kom. oddalone są od siebie o 1km Paranoja Polska
co do żarówek to zostanę przy tych jakie miałem na początku czyli Thungsramy czy jakoś tak ..... świecą tak sobie ale lepsze to niż danie 100 watowych jak wieś tjuningowiec
[ Dodano: 12-04-2010, 23:25 ]
liczner18 napisał/a: | na Twoim miejscu klucil bym sie i nie oddal bym dowodu. |
też tak myślałem jak je zakładałem ..... ale po tym jak kazał mi maskę otworzyć i zaczął sprawdzać co pisze na kabelkach i po dokładnym przyjrzeniu się na moje klosze ..... zrezygnowałem z "cwaniakowania"..... ..... nie chciałem robić z tego jakiejś afery bo jak by chciał to dowód mógł by mi zabrać za dwie inne rzeczy : ogumienie w aucie już na wykończeniu , jedna tylnia lampka od tablicy rej. spalona ..... mówię jak już trafisz na Policjanta który wie o co chodzi lepiej sie zamknąć i przyjąć z pokorą mandat wtedy może zabiorą ci tylko dowód ,a mandatu karnego i punktów nie wypisze ......
jak już pisałem my właściciele E5x będziemy mieć z tym problemy ,a np. właściciele EAx już mają trochę łatwiej bo ich klosze są gładkie
liczner18 napisał/a: | reflektor mozna przystosowac do pracy w swietle ksenonowym |
nie można .... sprawdzałem
Hugo - 14-04-2010, 11:05
Owczar napisał/a: | Lepiej założyć dobre żarówki i wyregulować reflektory | Amen.
Owczar - 23-04-2010, 10:56
kuba18 napisał/a: | i chocby dlatego je założe i tobie tez radze |
A ja życzę niezliczonych kontroli drogowych, skoro nie liczysz się z bezpieczeństwem innych użytkowników dróg.
kuba18 - 23-04-2010, 22:20
witam... panie owczar najpierw sie rozejrzyj wokol i wtedy wyglaszaj swoje wiejace groza werdykty...na allegro jest facio ktory przerabia reflektory nawet w Galu E5XX... usluga zawiera polerowanko szybki pod soczewke + założenie soczewki na swiatło mijania, czyli na sam ksenon ... wszystko zgodnie z prawem i profesjonalnie.... czyli pozniej panowie plicjanci moga tylko sie wpienic ze nie moga juz nam zabrac dowodu... i napewno nie bedzie oslepial zadnego innego kierowcy panie owczar.....
|
|
|