Pajero IV - Opony zimowe pajero
Anonymous - 22-11-2007, 00:36
qbaq napisał/a: | wielkie dzieki
kupie AT, bo mam tez w planie pojechac na narty, u siebie jezdze duzo po miescie i placach budowy i farmach wiec ATki powinny byc w sam raz.
a w razie problemow w gorach zawsze moge zalozyc lancuchy.
|
Zeby była jasność
jesli te place budowy to po prostu płaskie podłoże bez asfaltu to na kazdej przejedziesz
w góry AT... no cóż... wyjechać pod górke pewno wyjedzie
AT to nie jest opona łącząca w sobie cechy szosowej/terenowej/zimowej - ona jest po trochu kazda, ale w zadnej dziedzinie nie jest tak dobra jak dedykowana opona przeznaczona na jeden rodzaj nawierzchni
i pamietaj że tak jak z innymi gumami, AT ATkowi nie równy
Anonymous - 22-11-2007, 18:46
gootek napisał/a: | Dzieki za ostrzeżenie, ale tak się składa, że dostalem auto właśnie na...
Bridgestonach
Czyli co? Mam się cieszyć? |
ale na całorocznych, ja mówiłem o zimowych.
jak Ci sie uda możesz jeszcze wcisnąć Toyo (255/65/r18)
[ Dodano: 22-11-2007, 18:59 ]
Gene napisał/a: | gootek napisał/a: | Dopiero gdy stwierdzę, że jest bardzo kiepsko, kupię zimówki. |
Wola Boza nie skrzypce. Pamietaj tylko, ze masz auto za 200 tysi a nie jestes przekonany do kupna opon za powiedzmy 2600. Obys nie musial sie czuc jak ten przyslowiowy Polak po szkodzie.
Nie chce nikogo przekonywac, nawet namawiac. Pisze co sadze i jakie mam zdanie na ten temat. Caloroczne opony czy te fabryczne Dunlopy, czy te Duelery H/T (bo chyba takie masz) sa dobre na zime ale w panstwach gdzie temperatura nie spada ponizej zera i gdzie snieg to frajda sezonu. Ja bym sie nie odwazyl. Za duzo do stracenia. Dodam, ze i przy zimowkach nie masz gwarancji, ze auto wszedzie zachowa sie poprawnie. Trafisz pare metrow dobrze oblodzonej drogi i masz parking w rowie. Teraz pytanie, jakie wtedy chcialbys miec opony?
powodzenia
...a swoja droga ciekawe czemu wybor jest tak ubogi |
wybór jest ubogi z powodu kretyńsko dobranych felg i homologowania tylko jednego rozmiaru opon do tych felg. Daje to dokładnie 4 (cztery) typy opon dostępne na świecie, z tego do Polski Bridgestony na pewno nie zejdą, bo do bantustanów nie sprzedają.
a co do zachowania zimą: niektóre gumki z oznaczeniem m+s potrafią hamować na śniegu/brei kilkanaście metrów dalej z 60km/h niż zimówki tego samego producenta.
najtańsze to ok. 900pln za sztukę, ale moim skromnym zdaniem nie ma co na oponach oszczędzać.
wiele osób uważa, że szkoda czasu na przekładanie i kasy na gumy. Ja w swoim drugim mam 3 komplety felg i 4 komplety opon, reszta to tylko dobre dogadanie z nieodległym wulkanizatorem i zajmuje to 30min.
ideał to 1-szosówki na miasto i trasę (i to nie całoroczne, tylko typowe na czarne na wiosnę/lato), 2-zimowe ze zdolnosciami terenowymi no i 3-coś na najczęściej uzywany teren do przekładania na wyprawy.
Najgorsze jest to, ze ubezpieczyciele już, a niedługo także inne przepisy, będą wymagały zakładania tylko opon i felg w rozmiarze homologowanym na dany rynek.
przy takim bagażniku jak Pajero instalacja małego kompresora i przekładanie całych kół nawet w trakcie dalszej wyprawy turystycznej nie powinno być problemem.
Anonymous - 22-11-2007, 21:50
Ja się rozajrzałem i znalazłem na polskim rynku następujące modele w rozmiarze na nowego Pajero:
Yokohama G071 265/60/R18 110 H
Yokohama Geolandar IT 265/60/R18 110 H
Continental 4x4 WinterContact 265/60/R18 110 H
Bridgestone DMz3 265/60/R18 110 Q
DUNLOP SP Winter Sport M3 265/60/R18 110 H
Fakt, że jest tego mało, ale coś tam jest.
Akurat Brigestonów bym nie wziął, bo współczynnik prędkości Q mi nie odpowiada.
Prawdopodobnie wezmę Yokohamy albo Dunlopy.
Ale tak jak pisałem wcześnij, muszę sprawdzić na śniegu te całoroczne, które mam teraz...
potem zobaczymy
Gene - 23-11-2007, 07:12
tomeksubaru napisał/a: | instalacja małego kompresora | instalowac mozna tylko po co w bulwarowce, ktora i tak ma fabrycznie blokade. Ja woze w bagazniku i po wjechaniu na czarne robiee psssssyt...
Anonymous - 24-11-2007, 20:10 Temat postu: opony pajero Ja zdzieram już drugi komplet bridgestonów dmz3. Widziałem te dunlopy o których piszą inni i wyglądają obiecującą, jednak po doświadczeniach z zimowymi dunlopami na osobówkach miałbym pewne opory przed ich zakupem. Dla mnie wspomniane bridgestony to po prostu super opona na zimę, a indeks prędkości Q to jeżeli dobrze pamiętam oznacza granicę 140 km/h co przynajmniej w moim przypadku na zimę spokojnie wystarcza.
MartinMM - 16-10-2013, 09:59
Reaktywuje temat
Dokonałem zakupu takich opon
Yokohama W Drive 255/60 R18 112 H
Opony przeleżały 2 lata na magazynie, myśle ze nie powinno być problemu. Co o tym sadzicie ?
seba314 - 18-10-2013, 21:42
Pomóżcie mi wybrać jedne z tych dwóch
Continental 4x4 WinterContact 265/60/R18 110 H
DUNLOP SP Winter Sport M3 265/60/R18 110 H
Jakoś inne do mnie nie przemawiają.
[ Dodano: 13-12-2013, 08:30 ]
zalozylem Continentale
Sebastian_T - 28-11-2014, 17:32
Ja przepraszam, że tak totalnie w złym dziale, ale rozmiar jest mocno hermetyczny
Może ktoś chce, 3-letnie Nokiany WR G2, 265x60R18, zdjęte z Pajero IV, rok 2011, prawie niezużyte. Jedna się rozwaliła totalnie, zostały 3 sztuki. Nie chciało mi się szukać tej jednej brakującej, trudno znaleźć teraz ten starszy model niezajechany, zmieniłem więc komplet.
Zostały mi 3 sztuki, bo ta jedna się nie nadaje w ogóle do niczego. Pozostałe są więcej niż bardzo OK (praktycznie bez śladów użycia, raptem 2 sezony). Mogą być na jedną oś plus zapas
Mogę je niedrogo w dobre ręce, ideałem Warszawa z odbiorem zaraz już (bo miejsce zawalają). Priv.
Piszę tu w dobrej wierze, proszę nie bić Najwyżej skasować...
kubaeso - 29-11-2014, 03:34
Ja polecam z zimówek yokohama geolandar IT GO71
a z AT-kow yokohama geolandar AT/S GO12.Oponki petarda tanie i jakosciowo super.Oczywiscie każda zgodnie ze swoim przeznaczeniem.Opony trenowane na 3 autach<hillux,pajero sport,kia sorento>zimówki wiadomo super.Latem nie próbowałem na nich jezdzic.Natomiast raz na narty sie wybrałem w polskie gory na wspomnianych wyzej AT-S i ogolnie słabo.Pomimo tego ze maja indeks M/S na zime sie nie nadaja.Gdziesz czytalem ze jezeli opona ma indeks M/S to wcale nie jest zimowa tylko nadaje sie na zime.Typowa zimowka ma platek sniegu na tle gor.Kolega tez pobował AT/S w subaru foresterze zima i potwierdza ze porazka;)Jak ktos wczesniej napisal nie ma opon na wszystkie pory bo jak cos jest do wszystkiego itd....;)
warumimmer - 06-01-2015, 16:52
Witam,
kupuję samochód, a z uwagi na sezon i śnieg potrzebuję zimówek, żeby wyjechać z salonu
orientujecie się, czy jest szansa na jakąś negocjację z nimi w sensie założenia porządnych opon? czy ktoś ma doświadczenie w tym zakresie np. sprowadzenia opon do salonu, tak by je zmieniono przed odbiorem samochodu?
pozdrawiam
[ Dodano: 08-01-2015, 22:46 ]
Witam.
Nokian hakkapeliitta r2
Czy ktoś ma jakieś doświadczenie z tymi zimówkami?
pozdrawiam
|
|
|