To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E55A 2.0] Błędy 11 i 41

Krejzi - 14-08-2010, 12:59

to wlasnie chyba chodzi o tą oporność dlatego dobiera sie emulator ( tak wyczytalem tutaj na forum ).

Wiec chyba trzeba by dobra nowy emulator chociaz pewnie są i inne rozwiazania ;) swoja droga i ja musze u siebie zalatwic problem z check engine i gazem.

Swiezu - 14-01-2011, 18:47

Panowie tak czytam ten temat i mnie zszokowaliście :)
W którym miejscu jest kontrolka CE? Mi się ona nie świeci w ogóle - do tej pory myślałem, że jej nie ma :) Czy możliwe, że nie mam jej w aucie z 93r.?

[ Dodano: 14-01-2011, 18:52 ]
Aha i gdzie się te błędy wyświetlają? Ja nie mam żadnego wyświetlacza prócz zegarka :)

Krejzi - 14-01-2011, 19:27

masz ją, najwidoczniej spalila się zaróweczka albo ktos cwany ja wykrecil zeby nei bylo widac ze bledy są ;) , a błęgy są wymrygane lasnie przez kontrolke Check Engine ( CE ) .
Wszyc - 14-01-2011, 20:47

Tu masz fotkę gdzie się znajduję
http://forum.mitsumaniaki...=26082&start=15

zdjęcie zegarów to nie problem jak co odkręcasz tą czarną osłonę w koło zegarów na 2 śrubki u góry potem odkręcasz zegary od deski 4 śrubki po jednej w każdym rogu i wyjmujesz trochę trzeba pokombinować z wyjmowaniem i opuścić kierownice nic trudnego ja doszedłem do wprawy i robię to w minutę ( pomaga odkręcenie osłony kolumny kierowniczej 4 śrubki od dołu )
z tyłu masz żaróweczki obracasz je delikatnie by wyjąć nie ma się czego bać wyjęcie zegarów to nic trudnego :P

Swiezu - 14-01-2011, 21:14

Krejzi napisał/a:
albo ktos cwany ja wykrecil zeby nei bylo widac ze bledy są ;)

To raczej to bo też mam LPG.
Wszyc napisał/a:
Tu masz fotkę gdzie się znajduję
http://forum.mitsumaniaki...=26082&start=15
Już sprawdzałem w instrukcji :) A jak są wymrygane? Mam liczyć ile razy mrygnie :) ?
Krejzi - 14-01-2011, 21:21

ech wszystko jest w tematach na forum, bycmoze ktos wykrecil bo mrygalo mu CE wlasnie na LPG ( tak jak u mnie jest ) a bledy sąwymrygiwane kilka wolnych kilka szybkich liczba wolnych do liczba 10tek a liczba szybkich to liczba jednostek 2 dlugie 3 szybkie to bedzie 23 po czym dluzsza przerwa i kolejny blad i tak w kółko
areksz121 - 19-01-2011, 05:35

Na sekwencji to raczej nie da się emulatora dobrać, bo stałe wtrysku komp z LPG odczytuje z ECU...u mnie goście od gazu jak montowali, to się męczyli, dlaczego się świeci, a ja na to że sobie z tym poradzę, że wszystko w porządku :D No i z godzinkę w domu, znalazłem kabelek od CE pod deską, przeciąłem, wstawka przez przekaźnik wyzwalany napięciem z elektrozaworu na reduktorze :) Efekt? Po przełączeniu na gaz CE nie świeci bo rozłącza obwód kontrolki, a kiedy wracam na PB to kontrolka pracuje w normalnym trybie (nie świeci, przy czym błąd wtrysków uznaje za sporadyczny i dopiero przy sprawdzeniu błędów wychodzi "41") I spokój ze świecącym po oczach CE :)
Błędu 11(lambda) nie wywala, mimo, że nie podłączona, a spalanie max 13/100...przy V6 :D Na trasie zszedł do 8,5/100

Krejzi - 19-01-2011, 08:39

hmmm ciekawe, gdzies tu nawet jest taki temat w ktorym w koncu doszli do tego ze w sterownik jakos w szereg trzeba wpiac albo rezystory 4 albo jakis tam emulator ( nawet model podany ) aby emulowal prace wtryskow :) , u mnie CE nie swieci sie ciagle czasem sobei mryga czasem sobie swieci czasem gasnie ;)
Swiezu - 19-01-2011, 22:07

Dzisiaj uruchomiłem kontrolkę CE i świeci mi dopóki nie przełączę na LPG.
Krejzi - 20-01-2011, 10:45

czyli masz taki patent o ktorym mowil areksz121. Wymrygaj bledy na benzynie
Swiezu - 20-01-2011, 12:41

BodoV6 napisał/a:
odczyt kodów poprzez kontrolkę Check engine polega na zwarciu odpowiednich styków
tego złącza (nad kolanem kierowcy lub pod regulacją świateł)
i włączeniu zapłonu (bez uruchamiania silnika)


Obrazek

wystarczy cienki drucik miedziany z zaklepanymi (spłaszczonymi) końcami

Czy ta kostka zawsze tak wygląda?? Nie mogłem jej znaleźć. Znalazłem pod regulacją świateł taką na góra 2cm szerokości bez zaznaczonych pinów (bez tych czerwonych pasków). To to? W ogóle trzeba coś ściągać, czy może wszystko jest na wierzchu?

[ Dodano: 20-01-2011, 12:43 ]
Jeżeli to zdjęcie było robione do góry obiektywem to chyba to to co znalazłem więc pytanie, które piny mam spiąć? Tak jak na zdjęciu?

[ Dodano: 20-01-2011, 12:44 ]
Krejzi napisał/a:
czyli masz taki patent o ktorym mowil areksz121.

A i jeszcze do tego patentu. Rozumiem, że CE jest po prostu wyłączona na LPG?

Krejzi - 20-01-2011, 16:32

te czerwone paski to namalowane kreski przez kogos, normalnie ich nie ma, i tak to jest pod regulatorem polozenia swiatel. nic nie trzeba zdejmowac popatrz na zdjecie i zobacz ta kostka nie ma regularnyc hksztaltow tylko jest zwezana zobacz jak to u Ciebie jest i policz sobie ;)
Swiezu - 20-01-2011, 18:14

Rozumiem, że będą to zawsze 1-wszy i 4-ty styk? Przed chwilką na ciemno próbowałem i nic. Jeszcze jutro w dzień spróbuję.
Krejzi - 20-01-2011, 20:54

nie wiem czy zwieranie " na pałe " to dobry pomysl. co to znaczy ze zawsze bedzie to 1-4 styk ? mam takie same auto jak Ty i wyglada to dokladnie tak samo jak na zdjeciu powyzej 2 zlacza jedno biale i tak samo te piny 1-4 przekrecasz kluczyk na ACC i mryga
Swiezu - 20-01-2011, 23:19

No u mnie właśnie nie mrygało. Co ciekawe z powodu końcówki LPG musiałem pojeździć trochę na benzynie i po chwili jazdy na benzynie CE zgasł.
Krejzi napisał/a:
co to znaczy ze zawsze bedzie to 1-4 styk ?

No miałem na myśli piny.

[ Dodano: 22-01-2011, 13:12 ]
A co wymryga? Jeżeli nie będzie błędów. Jak pojeździłem trochę na benzynie kontrolka zgasła stąd wnioskuję, że mogła świecić ze względu na wtryski (?) - raz mi się zaświeciła też na chwile na benzynie. Teraz jak sprawdzam błędy kontrolka zachowuje się normalnie - tj. gaśnie po jakichś 10 sekundach, szybciej niż SRS.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group