[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Colcik nie odpala, 4 błędy ECU
Krzyzak - 15-04-2008, 15:11
dopiero teraz widze, ze jest krematorium - strzal pewnie juz zabil przeplywomierz, wiec nie bedzie latwo dojsc do ladu
no i b. wazne to nowe swiece i przewody zaplonowe (kopulka, palec itd. tez)
josie - 15-04-2008, 16:49
Michał_S-rz napisał/a: | gorący(10 minut jazdy) powiedzmy, że do około 4500rpm jedzie przyzwoicie ale powyżej przerywa i strzela w dolot i to bez róznicy czy LPG czy BENZYNA |
Moim zdaniem raczej mało możliwe, że przy zasilaniu benzyną strzela w dolot - wtryskiwacz podaje paliwo zaraz przed fazą ssącą tłoka, benzyna zostaje zassana do cylindra, potem zawór się zamyka i benzyny w dolocie nie ma.
Prędzej więc niespalone paliwo dopala się w wydechu
Ja bym też przyjżał się zaworom (regulacja luzów) - jak wiadomo w miarę rozgrzewania się silnika luzy się zmieniają.
Anonymous - 15-04-2008, 20:19
Josie, uwierz że porządne przebicie na kopułce lub kablach potrafi zapalić mieszankę w suwie ssania,(iskra przeskakuje z jednego kabla na inny [widać to w nocy]) u mnie te części są bardzo zmarnowane choć na benzynce dużo rzadziej "prycha" więcej przerywania.. powymieniam świece przewody WN kopułkę i palec a w ECU kondensatory żeby te błędy wyeliminować.. jeśli to nic nie da to będziemy szukać dalej ..
ps. do klawiatury też pewnie zajrzę .. a może wiecie co to może być- wózek nic nie kopci, żadnych wycieków na glebe ani do filtra no suchutko a pali oleju z 500ml na 1500 km ("ciężka" noga w granicach rozsądku ) czy to normale spalanie w mitsubishi z tych lat ?
Krzyzak - 15-04-2008, 20:45
normalne to nie jest - no chyba, ze ma ponad 300 tys km
przy tak niskim spalaniu oleju nawet nie zauwazysz anomalii w dymie
jak kompresja przyzwoita (nie za niska i nie za wysoka), to pewnie uszczelniacze zaworow do wymiany
Hugo - 15-04-2008, 21:44
Michał_S-rz napisał/a: | a może wiecie co to może być- wózek nic nie kopci, żadnych wycieków na glebe ani do filtra no suchutko a pali oleju z 500ml na 1500 km | Miałem to samo w Colcie C51A, czyli 1.3 z przebiegiem, który szacowałem na ok. 400 000 km (w tym ponad 100 000 km na LPG). Wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworowych niewiele dała.
Anonymous - 19-04-2008, 12:39
Witam
dzięki wszystkim za rady dziś wymieniłem wyżej wymienioną kopułkę wraz z palcem, kablami WN i świecami noi najwazniejsze kondensatory.przy wymianie zauważyłem przepaloną ścieżkę więc ją zalutowałem przy okazji co prawda CE świeci. błąd 41(wtrysk) ale to chyba normalne w moim przypadku ponieważ gdy włączam LPG to przekaźnik odcina dopływ jednego bieguna do wszystkich wtryskiwaczy..czy waszym zdaniem to jest przyczyna?? nie posiadam miernika i nie pomierzę tych wtrysków z tego względu
ogólnie samochodzik zmienił się nie do poznania na plus! teraz goni aż miło 0-100 około 10 s(może nawet mniej)
zastanawiam się nad demontażem instalacji LPG tylko ta ekonomia...za 10 zł robię 40 km
a na benzynce to jakoś 25km ... a jestem tylko biednym studenciną a razi mnie ze ECU będzie cały czas widziało jakieś sprzeczności.. heh mam dylemat
ps. i ten mixer od wartburga
dzięki
tomusn - 19-04-2008, 13:27
Michał_S-rz napisał/a: | a razi mnie ze ECU będzie cały czas widziało jakieś sprzeczności.. heh mam dylemat | masz po prostu kontrolkę załączenia instalacji gazowej!
ps. mam to samo
Anonymous - 19-04-2008, 22:09
heh kontrolkę mówisz jeszcze rozrządzik i bedzie gites... pytanie czy od 1,3 pasuje do 1,5(pasek i rolka) ?? a jezeli nie to gdzie mam szukać na 1,5 jakiś sklep internetowy??
ps. i czy 1,5 8v i 1,5 12v mają takie same rozrządy? (pasek i rolka?
|
|
|