To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Rozrząd (wszystkie jego elementy czy dobry wybór?

Hugo - 02-12-2007, 21:03

londolut napisał/a:
pasek czy wszystko
W 99% i zależy przy jakiej prędkości zawory mniej lub bardziej się pogną.
londolut - 02-12-2007, 22:51

Hugo napisał/a:
99%
:shock: :shock: :shock:
mam nadzieję, że to nie będzie mój przypadek. Nie chciał bym wymiany zaworów bo to jak by nie było droga impreza. Muszę pomyśleć o rozrządzie...

Hugo - 02-12-2007, 23:07

A co nie wymieniłeś paska rozrządu i rolki po zakupie auta? Zrób to jak najprędzej! Do 1.3 pasek Mitsuboshi i rolka GMB to koszt ok. 100 zł. Ten 1% zarezerwowałem na cuda, które czasami się zdarzają :mrgreen: . Wymień rozrząd, bo w przypadku zerwania paska do kosztów jego wymiany będziesz musiał dodać jeszcze jedno zero w najlepszym przypadku, a w gorszym zmienić dodatkowo pierwszą cyfrę na 2 :? . I pamiętaj, że po zerwaniu paska, nawet jak silnik da się wyremontować to z reguły nigdy nie chodzi on tak jak wcześniej.
JayChyl - 02-12-2007, 23:32

Hugo jakie masz przewody wysokiego napiecia? NGK? U mnie nadal siedzą starsze Boscha ale jak bede miał fundusze to mienie na NGK. Reszte juz wiadomo mam najlepszą.
londolut - 02-12-2007, 23:34

No właśnie nie wymieniałem :? wiem że to grzech. Musze wymienić i rozrząd i sprzęgło ale na razie niema siana :?
Hugo - 03-12-2007, 08:14

JayChyl napisał/a:
Hugo jakie masz przewody wysokiego napiecia?
Ja mam jeszcze oryginalne firmy Yazaki z nabitym rokiem produkcji 1992. Mają przebicie jak diabli a mimo to auto tylko przez kilka sekund po rozruchu zimnego silnika lekko drży a później zapier.... jak szalony. Nie szarpie, nie przerywa. Nic.
Anonymous - 13-01-2008, 01:23

Witam, z tego tytułu, że jestem nowym Mitsumaniakiem, nieposiadającym zbyt dużej wiedzy związanej z tematyką techniczną - zwłaszcza dotyczącej rozrządu i wszystkiego co jest z tym związane i równocześnie nie chcąc zakładać nowego tematu chciałbym zapytać czy ktoś mógłby mi podać jakie są WSZYSTKIE możliwe paski, rolki itp. (jak się da z wymiarami+firma), które należałoby wymienić, dlatego że samochód niezmiernie piszczy, mimo że niecały rok temu pasek rozrządu był wymienisny (który i tak wymienię na Mitsuboshi ze względu na badziewne wykonanie tamtego), natomiast cała reszta nie była od nowości wymieniania (w domysle kompletnie nic nie było wymieniane), samochód jest w dobrym stanie - tylko ostatnio sprzęgło się spaliło (robić w zwiazku z tym kąty pochylenia i zbieżność kół??) , ewentualnie jakie zakupić uszczelki (jak się da z wymiarami),
dodatkowo, gdzie tanio można zakupić pompę wodną, której żywot pewnie dobiega końca
i na końcu czy warto rzucac się części NIPPARTS??.
dodam że jest to Colt z 93r, 1.3, 12V, 4G13 i wkrótce stuknie mu 200 tkm,
Z góry dzięki za pomoc i sorry jeżeli gdzies cos przeoczyłem mimo iż mogło byc wcześniej poruszane na forum. Dodam, że jestem posiadaczem Misia od niedawna i nie mam zadnego zaufanego mechanika a obcym nie ufam gdyż juz na takich nie raz sie naciałem i wolalbym dokonywac zakupów we własnym zakresie, tym bardziej ze jestem z Gdańska,gdzie zasadzie nie polecano żadnego z mechaników [patrz. warsztaty z Trójmiasta]. Pozdrawiam :wink:

Anonymous - 13-01-2008, 14:46

pasek rozrządu wymienia sie co 60 000 km, jeszcze nie słyszałem zeby to pasek rozrządu piszczał, jestem pewien na 95% ze piszczy Ci pasek klinowy od alternatora, wystarczy go naciągnąc, roboty na 5min o ile sie nie myle to klucz nr 10 :)

00Viper00 napisał/a:
sprzęgło się spaliło (robić w zwiazku z tym kąty pochylenia i zbieżność kół??) , ewentualnie jakie zakupić uszczelki (jak się da z wymiarami),


co do tego to nie mam pojęcia, niech sie wypowiedzą ludzie którzy sie na tym znają :)

Anonymous - 13-01-2008, 14:52

Dzięki privateer87 nie omieszkam spróbować, napisze jak bedzie po. jeszcze raz dzięq
Hugo - 13-01-2008, 21:06

privateer87 napisał/a:
jeszcze nie słyszałem zeby to pasek rozrządu piszczał
Ja też nie.
privateer87 napisał/a:
jestem pewien na 95% ze piszczy Ci pasek klinowy od alternatora
Nie klinowy tylko wielorowkowy.
privateer87 napisał/a:
wystarczy go naciągnąc, roboty na 5min o ile sie nie myle to klucz nr 10
2 śruby na klucz 12 mm.
00Viper00 napisał/a:
ostatnio sprzęgło się spaliło (robić w zwiazku z tym kąty pochylenia i zbieżność kół??)
Nie ma to żadnego związku.
00Viper00 napisał/a:
czy warto rzucac się części NIPPARTS??.

Anonymous - 13-01-2008, 21:24

czyli hugo twierdzisz że nie trzeba nic z kołami robić po wyciąganiu silnika (w związku z wymianą spalonego sprzęgła)?? a co do odpowiedzi co do części do Mitsu- NIPPARTS?? Poza tym wielkie dzięki za odpowiedzi no i oczywiście za wyrozumiałość!!! :wink:
Hugo - 13-01-2008, 21:34

00Viper00 napisał/a:
czyli hugo twierdzisz że nie trzeba nic z kołami robić po wyciąganiu silnika (w związku z wymianą spalonego sprzęgła)??
A po co wyciągać silnik żeby wymienić sprzęgło :?: . Nie masz co robić? :mrgreen: . Zdejmujesz skrzynię i już masz sprzęglo na wierzchu.
Co do części Nipparts:
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=20087

Anonymous - 13-01-2008, 21:59

Piękne dzięki!!! :biggrin:
Anonymous - 13-01-2008, 22:12

Zamów sobie sprzęgło u Japaneze, na pewno będziesz zadowolony, jakiś czas temu wymieniłem kompletne sprzęgło -AISIN i jest ok.
londolut - 13-01-2008, 23:07

O ile mnie pamięć nie myli to AISINa ładowali na pierwszy ogień na linii produkcyjnej :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group