Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] Najczarniejszy scenariusz z możliwych..........
Anonymous - 02-12-2007, 08:25
Tak jak jest teraz, to napewno go nie zostawię. Chętnie wymieniłbym silnik mimo wszystko na 2.0 (jakiś czas już się nosłiem z takim zamiarem, nie spodziewałem się jednak, że przyjdzie mi to robić tak nagle i w takich okolicznościach). Sęk teraz w tym, skąd wytrzasnąć silnik w dobrym stanie.
Może ktoś z Was posiada takowy? Nie chciałbym wpaść z deszczu pod rynnę, tym bardziej, że z kasiorką krucho, a pojeździć by się jeszcze trochę chciało. Więc jeśli ktoś posiada silnik rzeczywiście w dobrym stanie, to bardzo chętnie z taką osobą porozmawiam.
Anonymous - 02-12-2007, 13:48
zadzwon do tego kolesia mowi ze ma silnik na zbyciu moze bedzie dobry;0
http://www.civic4g.pl/forum/topics6/6849.htm#91041
Anonymous - 02-12-2007, 20:20
Witam!
Po pierwsze 1G jest kozioł, to jest mocna bryka, a jak ktoś ma zzakatowaną prewetę, to co tu gadać.
1111, stan silnika można w prosty sposób zbadać, ale niestety diagnozę można podać gdy silnik jest uruchomiony, pod warunkiem ze mechanik jest uczciwy.
Ale jezeli dają Ci gwarancję to się nie ma co martwić.
Pozdro
Anonymous - 03-12-2007, 02:47
A czy ktoś mi jest w stanie powiedzieć, czy można zamiast 1.8, wstawić silnik 2.0? Mechanik mówił, że trzeba będzie porównać, ale zanim do tego dojdzie, to ja bym chciał się dowiedzieć od Was... możliwe? czy nie? Zostawiając wszystko jak jest, tylko zamiast 1.8 wstawić 2.0
Od jakiegoś czasu o tym myślałem, 1.8 to trochę mało, dlatego bardziej (od remontu)byłbym za wstawieniem innego, większego silnika. Szkoda tylko, że to taka niespodziewanka wyszła.......
Anonymous - 03-12-2007, 10:09
jasne ze sie da!!! Jeszcze na forum nikt takiego zabiegu (chyba) nie robił!!!
Tak na oko to trzeba wymienic wiazkie z kompem, poduszki silnika, skrzynie, silnik, byla kiedys mowa tez o tym ze najprawdopodohniej sa inne przeguby i półosie. Zostaje jeszcze kwesti czy przeguby z silnika 2.0 beda pasowac w piasty?!?!? I to chyba tyle;)
Anonymous - 03-12-2007, 19:37
aurii napisał/a: | jasne ze sie da!!! Jeszcze na forum nikt takiego zabiegu (chyba) nie robił!!!
Tak na oko to trzeba wymienic wiazkie z kompem, poduszki silnika, skrzynie, silnik, byla kiedys mowa tez o tym ze najprawdopodohniej sa inne przeguby i półosie. Zostaje jeszcze kwesti czy przeguby z silnika 2.0 beda pasowac w piasty?!?!? I to chyba tyle;) |
Wiele ze swap`ow w ramach jednej marki mozna zrobic bez tych dodatkowych zabiegow. Czesto sensory sa te same albo przynajmniej wiazka jest ta sama. Tak sie ma napewno do nowszych modeli wiec "zgadywalbym" ze podobnie bedzie ze starszymi i wiazki nie bedziesz musial wymieniac. Jesli orientacja silnika jest ta sama to sa bardzo duze szanse ze i poduszki pod silnikem beda te same.
Od czego ja bym zaczal sprawdzanie to poszukanie info na temat obu silnikow. Jakich uzywaja skrzyn i czy przypadkiem nie sa te same. Potem warto sprawdzic czy rozrosznik jest mocowany w tym samym miejscu. Jesli tak to masz duze sznase ze moze zadzialac. Jest pare modeli silnikow ktore maja bliskie oznaczenia jak 6G72 i 6G74 (silniki V6) ktore pasuja pod ta sama skrzynie. To samo jest z modelem Lancera OZ i EVO. Maja inne silniki i kody tych silnikow ale wynika to z konstrukcji wewnetrznej i paru drobiazgow na zewnatrza ale mocowanie skrzyni maja te samo.
Nie wiem na ile pomocne moze byc skontaktowanie sie z dealerem (w USA nie bylo klopotu z uzyskaniem info) wiec mozesz sporbowac potwierdzenie od mechankow. Jak milo i dobrze zagadasz to moze jakis ci pomoze. Sproboj dorwac manuale w PDF i porownac silniki - to nie jest takie trudne. Masz wieksze szanse dowiedziec sie samemu niz bazowac na tym ze ktos ci powie - TAK DA SIE ZROBIC... wydasz kase a potem okaze sie ze sie nie da poskladac.
Powodzenia.
|
|
|