To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Zerwal sie pasek wieloklinowy

PoVeR - 16-11-2009, 18:35

Czytam tego posta i zastanawiam się czy sam będę w stanie wymienić pasek wieloklinowy w Cari 1,9 DiD z klimą ...?
robertdg - 16-11-2009, 18:39

PoVeR, oczywiscie, podstawa to dobry klucz do napinacza, i bez problemu sam wymienisz pasek, no chyba ze jak nie chcesz sie brudzic zawsze mozesz jechac do mechanika, za pasek zaplacisz 50zł, a za wymiane w granicach 20zł.
PoVeR - 16-11-2009, 18:43

Czy potrzebny jest jakiś standardowy kluczyk czy może jakiś TORX .... i oczywiście jak można sobie ułatwić dostęp przy wymianie?
robertdg - 16-11-2009, 18:51

Jak sie nie myle klucz 16mm, odgiety (pot. kopytko), demontaz oslony silnika gornej i dolnej.
PoVeR - 16-11-2009, 19:00

Wielkie dzięki za pomoc, wygląda na to że mam już co robić jutro z rana.
robertdg - 16-11-2009, 19:09

Dla ułatwienia pracy



Ciagnac klucz zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara luzujesz napinacz, jak zluzujesz to sciagasz pasek, kolejnosc zakladania paska, kolo pasowe walu korbowego, klima, alternator, rolka prowadzaca, rolka napinajaca, nastepnie poluzowanie rolki napinajacej i na koncu zalozenie na pompe wspomagania.

Ppiotr - 19-11-2009, 19:38

Pasek wielo rowkowy jest nie bezpieczny jak mi padł koszt nie pamiętam dokładnie ale sam robiłem coś ok 1600 pln
Pozdrawiam

Tomit - 26-01-2011, 18:53

Właśnie i mi strzelił pasek wieloklinowy i tak jak u Lewego zwiedził rozrząd i zerwał też pasek rozrządu. Niestety próbowałem odpalić. Czy jest szansa że silnik to przetrwał?
robertdg - 26-01-2011, 19:44

Tomit napisał/a:
Czy jest szansa że silnik to przetrwał?
Jeżeli całkowicie zerwał pasek rozrządu, to nikła szansa
drtymf - 27-01-2011, 13:46

Tomit, Jest szansa - niewielka ale jest. U mnie co prawda nie zerwał całkowicie paska rozrządu ale przeleciał on dość daleko . Skończyło się na wymianie kółka zębatego rozrządu i ustawieniu rozrządu ponownie. A też próbowałem odpalać bo nie słyszałem żadnego grzechotania czy klepania i myślałem, że wszystko OK.

Kolega za to na Renówkowskim 1,9 dCI w Lagunie po podobnej przygodzie miał w silniku jak to określił mechanik "kaszę. Jakby tornado przeszło".

Tak że może być różnie. Bez rozebrania wszystkiego się nie obejdzie chociaż tak jak przy naprawie mojego zdjąłbym najpierw pokrywę zaworów i sprawdził czy chociaż z góry wyglądają cało - jak nie widać zniszczeń i zawory normalnie chodzą możliwe że obejdzie się nawet bez zrzucania głowicy jak u mnie.

Ppiotr - 27-01-2011, 20:39

silnik przetrwał na pewno ale jak jechałeś podejrzewam poleciało koło rozrządu nie musisz go wymieniać tylko precyzyjnie ustawić i pewno uszkodziła się głowica koszt w Gorzowie to 800zł całkowity koszt ok 1400-1600zł u mnie przy prędkości 160 czy jakoś tam kosztowało 1600 chyba tyle że samemu robiłem
Pozdrawiam Piotr

Tomit - 28-01-2011, 19:37

Jest wynik :P Pasek wieloklinowy nawinął się i zerwał pasek rozrządu. Jeden zawór uszkodzony a 4 dotknęły tłoków. Wymieniam komplet zaworów. W warsztacie użyto określenia "komplet naprawczy głowicy". Czy macie jakieś polecane "komplety naprawcze", chodzi o firmę? Narazie licznik nabił kwotę 2200 :(
Ppiotr - 28-01-2011, 20:33

nigdy się nie interesowałem jakie zawory wkładają ważne że, naprawy głowicy robię w porządnym warsztacie sam zawoziłem a co oni robili nie interesowało mnie , a nie u papudroków. co do kosztu naprawy głowicy 700zł. Dodam głowice naprawiają warsztaty które się specjalizują w tym zakresie a nie warsztat naprawy samochodów, bo możesz mieć później problemy. Kolego a co do twojego licznika to mechanicy chyba troszkę przesadzają głowica
700-900 max wymiana podkładek planowanie prześwietlenie wymiana zaworów
150 uszczelki,
190-220 rozrząd pasek rolki napinające i prowadzące ,
wymontowanie głowicy zamontowanie max 350 z kasowaniem błędów
warsztat nie naprawia głowicy chyba że mogą naprawić od malucha pod sumując razem 1420 zł netto

robertdg - 29-01-2011, 09:26

Tomit napisał/a:
Narazie licznik nabił kwotę 2200
Mojego wuja wyszło koło 4000zł, ale robione wszystko na oryginałach, głowice jedynie we własnym zakresie zrobił i kosztowało go to 550zł - byla to pelna regeneracja głowicy, a z czesci to nowe poszly:
kompletny rozrząd z pompa wody i kołem zębatym wałka rozrządu (oryginał)
zestaw paska osprzetu z autonapinaczem (oryginał)
zestaw montazowy głowicy - śruby, metalowa uszczelka głowicy, uszczelka kolektora ssącego i wydechowego, uszczelki wtryskiwaczy
No i napewno o wiele wiecej innych pierdół, z tym, że naprawa była wykonywana przez ASO.

Ppiotr - 29-01-2011, 21:40

kolego aso na tym żeruje więc nie ma się co dziwić że 4000tys. Jak na aso to i tak dobrze
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group