To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] FAQ filtr przeciwpyłkowy i wszystko o nim

Anonymous - 20-07-2007, 23:18

wazu napisał/a:
Czy to jest objaw, że trzeba zajrzeć do filtra i przeczyścić go?


dokladnie

wazu - 21-07-2007, 00:31

arturro napisał/a:
wazu napisał/a:
Czy to jest objaw, że trzeba zajrzeć do filtra i przeczyścić go?


dokladnie

No więc rozebrałem co nieco zgodnie z wcześniejszymi wskazówkami szanownych userów i dostałem się do filtrów. Ten spiralny spokojnie wymyłem w wodzie z płynem do naczyń, ale ten na parowniku był zasyfiony jak diabli no i dostęp do niego lichy. Popróbowałem szczoteczką z płynem trochę go przemaglować, pomogło, ale chyba niewiele. Jutro muszę poszukać po sklepach jakiegoś środka do odgrzybiania i napsikam do środka, może wygryzie to co nie dało się wymyć. Ogólnie trochę roboty jest, ale nie aż tak strasznej jakby się mogło wydawać.

[ Dodano: 22-07-2007, 19:33 ]
No i jestem po dezynfekcji klimy. Od kolegi kecaj62 dostałem trochę wurtha i napsikałem na chłodniczkę parownika (niestety trudno jest kupić ten specyfik w detalu, pozostaje jedynie allegro :( ). Po skręceniu wszystkiego w całość, klima znowu pachnie świeżością. Nie miałem jeszcze okazji przejechać się na dłuższej trasie z włączoną klimą i nie wiem czy A/P nie będzie mi znowu mrugać, ale mam nadzieję, że po tych zabiegach czyszcząco-dezynfekujących będzie wszystko OK.

[ Dodano: 31-07-2007, 08:31 ]
No i jestem po dłuższej jeździe z włączoną klimatyzacją. Niestety zauważyłem, że znowu zaczęła mi mrugać kontrolka A/P i mrugała już bez przerwy do końca podróży. W domu chwyciłem z śrubokręty i klucze i znowu dobrałem się do filtra myśląc, że może jest już brudny, ale nie, wszystko OK. Więc dla spokojności napsikałem mu wurtha (napsikałem jeszcze trochę ponownie na chłodniczkę) i skręciłem całość. Nie wiem czy moje działania nie były na wyrost, bo w instrukcji obsługi na stronie 6-14 znalazłem taki tekst:
Cytat:
UWAGA jeżeli w deszczowy lub mglisty dzień pojazd jest prowadzony ciągle w trybie pobierania powietrza z zewnątrz, kontrolka może błyskać. Jest to skutek czasowego zawieszenia pracy oczyszczacza, w celu jego ochrony. Zazwyczaj kontrolka przestaje migać gdy nastąpi poprawa pogody

Właśnie moja jazda odbywała sie w czasie deszczu, a klima ustawiona była na AUTO. Poradźcie czy z tą przypadłością warto zawracać głowe fachowcowi od klimy, czy może wszystko jest OK, a ja jestem przewrażliwiony :P .

Anonymous - 10-09-2007, 11:56

Witam wszystkich forumowiczów, jestem nowym użytkownikiem. Na początku chciałbym was pochwalić (troszkę wazeliny nigdy nie zaszkodzi :wink: ). Znalazłem tu dużo ciekawych informacji. Zacząłem od tego tematu, gdyż od dawna nurtowało mnie pytanie, dlaczego nie ma u mnie filtra przeciwpyłkowego (taką informację uzyskałem w serwisie! - samodzielne poszukiwania nie przyniosły pozytywnego efektu), skoro większość aut z klimą takowy filtr posiada. A tu proszę, znalazłem to forum i ........EUREKA!
Od razu wziąłem zestaw kluczy i do roboty. To co znalazłem na moim filtrze, przerosło moje najśmielsze oczekiwania :shock: (jutro dołączę fotki). Zastanawiało mnie też, do czego służy kontrolka A/P i dlaczego mi ona cały czas mryga. Wszystko ładnie wyczyściłem, umyłem, wysuszyłem, poskręcałem i nawet wszystko działa po skręceniu, a kontrolka A/P przestała mrygać :D Przymierzam się jeszcze do kupna środka przeciwgrzybicznego i pogonić wszystkie pleśnie z układu :axe:
Dziękuję wszystkim za pomoc!

A tak wyglądało u mnie przed czyszczeniem:







A tak po czyszczeniu (filtr jest rozbieralny, przed zanurzeniem w wiadrze z wodą i z płynem zdemontowałem elektryczne części):






turek61 - 06-10-2007, 14:56

Witam ponownie w tym temacie przez co pewnie Chooper dostaje gesiej skórki ale trudno...Wolę sie zapytac dwa razy niz cos zepsuć.
Jestem w trakcie odgrzybiania klimy a właściwie parownika.Rozebrałem juz sporo i potrzebuje potwierdzenia należy odczepić te spinki zaznaczone na fioletowo aby dostac się do parownika:


oraz czy przed rozwarciem obudowy odłączyć tę wtyczkę:

Matejko - 07-10-2007, 15:49

turek61 napisał/a:
odkręcic czegoś nie potrzebnie gdyż nad tą listwą jest poducha.


poduche mozesz sobie odkrecic jak chcesz i wyjac jesli masz sprzed liftu :) jest na dwoch srubach, ale raczej odkrecajac ten plastik to poducha sie jego nie trzyma :)

Chooper - 07-10-2007, 22:02

po tym jak wetowałem w service manualu, to mechanicznie chcąc sie dostać do parownika, wypada odpiąc własnie te fioletowe klipsy.

Co do tej belki poprzecznej co do niej przykręcony jest schowek, to z prawej jak słusznie zauważyłeś nie ma problemu z odkreceniem, a z lewej, to pamiętam, że wystarczy odkręcić boczek od tunelu środkowego (z tym akurat też nie ma roblemu) tylko chyba o ile pamiętam, to trzeba odkręcić tą częśc podłokietnikową bo pod nią chyba jest jedna srubka...

Anonymous - 01-11-2007, 15:27

Panowie wyczyściłem ten filtr i zaczęło coś strzelać iskrami co to jest o co chodzi . POMOCY !
Chooper - 01-11-2007, 16:34

jak to iskrami ?
wysuszyłeś dobrze ?
czy dobrze został złożony ?

skąd leca te iskry ??

TY coś xle zrobiłes, bo tam nie mają prawa pojawiać sie żadne iskry :!: :!: :!:

saphire - 01-11-2007, 18:02

Może ma ten elektrostatyczny filtr przeciwpyłkowy a tam jest na elektrody podawane wysokie napięcie więc jeśli coś jest między nimi to może być przeskok iskry.
Chooper - 01-11-2007, 19:50

saphire napisał/a:
Może ma ten elektrostatyczny filtr przeciwpyłkowy a tam jest na elektrody podawane wysokie napięcie więc jeśli coś jest między nimi to może być przeskok iskry.


ja to rozbierałem i tam jest podawane napięcie na tą spirale, ale blachy sie bezpośrednio dotykają, więc NIC nie ma prawa iskrzyć.

na mój gust jest gdzies mokry jeszcze

zwolin - 01-11-2007, 21:42

Chooper napisał/a:
ale blachy sie bezpośrednio dotykają,

Chyba, że ktoś się z tym nieostroznie obchodził i pozaginał krawędzie.

Chooper napisał/a:
na mój gust jest gdzies mokry jeszcze


Pewnie tak. Dla pewności swój wysuszyłem na słońcu, a potem przedmuchałem powietrzem z kompresora, żeby costam gdzieśtam nie zostało.

tdi1982 - 19-04-2008, 20:06

Jestem ciekaw gdzie jest filtr z pierwszego zdjęcia bo mam automat klimę i u mnie nic takiego nie ma.Jeśli chodzi o tą siateczkę której nie ma to kolego plitek świetnie zdaje egzamin pończoszka lub rajtuzka jakiejś kobiety byle była młoda i miała czyste pachnące nóżki. :badgrin:
Anonymous - 20-04-2008, 11:27

U mnie na pewno filtry są dwa.Pionowo jeden nad drugim.
Ten górny wyciąga się bez problemu po odblokowaniu pociągając do siebie.
Dolny najpierw trzeba podciągnąć do góry a potem do siebie.(przynajmniej tak jest w cari po lifcie) Po pierwszym zaglądnięciu za schowek też byłem przekonany że tam nie ma żadnych filtrów.



Powodzenia.Napiszcie czy też macie po dwa.

mlun - 20-04-2008, 12:27

O ile mnie pamięć nie myli to ten elektrostatyczny jest w wersji przed liftingiem. Dopiero potem zastąpiono go węglowym. Nie przypominam też sobie aby ktoś wspominał o posiadaniu obu filtrów(albo ten albo tamten jest zamonotowany).
jaxan - 28-04-2008, 21:48

Czy ktoś jest w stanie stwierdzić czy na niżej zamieszczonym zdjęciu są te filtry? Cari 1,6 przed liftem. Klima ręczna. Nie wiem czy grzebać dalej w ich poszukiwaniu czy dać se spokój? :twisted:




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group