[XX-92]Colt C50 i starsze - Zamek centralny, siłownik tylnej klapy - montaż
brodzky - 05-03-2006, 13:22
josie napisał/a: | bartek_nkm napisał/a: | Z tylna klapa jest troche inaczej[...] |
Ok, mam dodatkowe wyjście w alarmie i mogę je sterować drugim przyciskiem pilota.
I rozumiem że odbywa się to tak:
[ciach]
|
No dokładie tak to będzie. U mnie w instrukcji pisze ze jak dlugo trzymam P2 tak dlugo jest napiecie na dodatkowym wyjsciu (1-30 sekund) ale nie wiem czy to tak jest do koncabo jak bym dlugo nie trzymal zawsze tylko na sekunde je zalacza. Chyba ze to pyk co jest w centralce mryga tylko kierunkowskazami a kanal dodatkowy ciagle podaje napiece. W sumie 300mA to moze byc tranzystorem wlaczane... Sprawdze jeszcze napiecie miernikiem a nie na sluch. Aha no i jeszcze centralka jesrt progreamowalna. Moge niektore funkcje wylaczyc inne zmienic. Moge tez zmienic, ze kanal dodatkowy (bagaznik) moge otworzyc tylko jak mam otwarte drzwi.
Sadzicie, ze warto bawic sie w podlaczenie blokady zaplonu (wylaczyc pompe paliwa albo cos)?
Co do silownika bagaznika zastanawiam sie czy nei daloby sie go wsadzic gdzies w okolicy zamka ale w bagazniku a nie w klapie. Realizowalby te sama funkcje co dzwigienka, Za duzo zabawy bedzie raczej z ciagnieciem kabla do klapy wiec chyba ten sposob wybiore. Ale to jak sie cieplo zrobi. Na razie montuje centralke bo mi zamki szwankuja i wlasciwie tylko otwieranie u kierowcy dziala
tomusn napisał/a: | a ja nie chcę mieć bagażnika z pilota, tylko zamontuję osobny siłownik i do niego guzik gdzieś w mało widocznym miejscu i będzie jak w Hyundaiu |
a guzik w klapie czy we wnetrzu? Mi sie podoba w nowych autach (wiem, ze tak jest w 307 i Fabii) klamka od bagaznika to taka jakby membrana, ktora sie naciska potem jest jakies 0,5s zwloki i slychac jakis elektrozamek i klapa odskakuje
josie - 05-03-2006, 13:31
bartek_nkm napisał/a: | [...]Nie wkladaj silownika w klape![...] |
Ok, w takim razie gdzie go umieścić dokładnie?
brodzky - 05-03-2006, 13:43
josie napisał/a: | bartek_nkm napisał/a: | [...]Nie wkladaj silownika w klape![...] |
Ok, w takim razie gdzie go umieścić dokładnie? |
W podlodze? Zeby ciagnal ten sam dzyndzel co linka ciagniesz (ewentualnie z drugiej strony dac zeby popychal). Nie zagladalem jeszcze w podloge ale powinno sie dac siakos.
Anonymous - 05-03-2006, 13:45
Mniejwiecej tak... Maxymalnie do gory i sie ladnie zmiesci
[ Added: Sun Mar 05, 2006 12:54 pm ]
brodzky, jesli nie masz wprogramowanego immobilisera, a masz tylko jeden kanal dodatkowy na blokade zaplonu lub bagaznik to (znowu przekaznik) mozesz blokade zrobic podajac na przekaznik blokady stala mase i plus z syrenki, a kanal dodatkowy normalnie zaprogramowac na otwieranie bagaznika.
brodzky - 05-03-2006, 14:28
Cytat: | brodzky, jesli nie masz wprogramowanego immobilisera, a masz tylko jeden kanal dodatkowy na blokade zaplonu lub bagaznik to (znowu przekaznik) mozesz blokade zrobic podajac na przekaznik blokady stala mase i plus z syrenki, a kanal dodatkowy normalnie zaprogramowac na otwieranie bagaznika. |
Nie, nie... Mam osobne wyjscie na blokade osobne na bagaznik. Pytalem tylko co o tym (blokadach zaplonu) sadzicie bo jak dla mnie to to troche glupi jak np. zabezpieczenia antypirackie. Najbardziej szkodza tym co uczciwie cos kupia (vide zabezpieczenia CD-Audio). Ktoregos pieknego dnia padna mi baterie w pilocie/padnie centralka i bede rozbrajal autko zeby zlaczyc spoworotem pompke. (Jesli zamkne zamki z pilota to po otwarciu kluczem centralka nie otworzy innych drzwi ani nie wylaczy blokady zaplonu, dioda ciagle mruga) Temu natomiast kto chcialby autem (nielegalnie) pojezdzic i tak nie sprawi wiekszego preblemu uruchomienie pojazdu bo przeciez bedzie chyba wiedzial gdzie szukac i co zlaczyc. Po za tym kto by sie za Mitsubishi bral. Jakbym mial golfa to co innego. A to tylko Mitsubishi I dlatego mam centralny zamek a nie alarm...
Anonymous - 05-03-2006, 14:29
Dodaje foty jak sie zabrac za drzwi:
1. Odkrecic srubki oznaczone czerwonym kolorem
2. Wyjac "uchwyt" oznaczony kolorem zielonym wypychajac go do gory
3. Oderwac tapicerke od drzwi. Kolki oznaczone kolorem zoltym.
4. Tapicerke wysunac w gore zaczynajac od strony zamka drzwi.
Montaz silownika:
1. Przypasowac silownik upewniajac sie ze podczas opuszczania szyby nic nie bedzie haczylo
2. Zaznaczyc miejsca pod otwory montazowe silownika
3. Wiercic otwory
4. Zamocowac silownik
5. Upewnic sie, ze szyba nie haczo o niego
6. Zamontowac i wstepnie ugiac ciegno silownika
7. Upewnic sie, ze ciegno jest dobrze ugiete, obciac nadmiar zostawiajac okolo 3cm na regulacje
8. Dokrecic ciegno do ciegna zamka
9. Sprawdzic czy dziala
[ Added: Sun Mar 05, 2006 1:41 pm ]
brodzky napisał/a: |
Ktoregos pieknego dnia padna mi baterie w pilocie/padnie centralka i bede rozbrajal autko zeby zlaczyc spoworotem pompke. (Jesli zamkne zamki z pilota to po otwarciu kluczem centralka nie otworzy innych drzwi ani nie wylaczy blokady zaplonu, dioda ciagle mruga) |
Jesli zgubisz lub uszkodzisz pilota to otworzyc auto mozesz kluczykiem, ale zalaczy to alarm. W tym celu ktos wymyslil cos takiego jak AWARYJNE WYLACZENIE. Realizuje sie to za pomoca wykonania odpowiedniej kombinacji (w zaleznosci od alarmu) otwierajac/zamykajac drzwi odpowiednia ilosc razy w odpowiednim czasie, naciskajac ukryty przycisk, czy tez wpisywanie za pomoca wlaczania/wylacania zaplonu kodu PIN.
Jesli natomiast padnie centralka to do auta wejdziesz bez problemu otwierajac je kluczykiem, a zgodnie z normami UE od 1. maja 2004 styki przekaznika blokady w uszkodzonym/odlaczonym od zasilania alarmie sa zwarte, czyli samochodem mozna normalnie odjechac.
Hubeeert - 05-03-2006, 16:51
No i brawo temu Misiu. Bartek - gratuluję a temat trafi do FAQ.
josie - 05-03-2006, 18:01
Ja jeszcze uzupełnię swoją wypowiedź co do przewodu ze stałym 12V.
-około 10cm nad bezpiecznikami
-około 10cm odszczep od wiązki
-kolor biały z zielonym paskiem
-zakończony wsuwką obudowaną białym plastikiem
tomusn - 05-03-2006, 21:16
w hyundaiu włącznik otwarcia klapy jest mniej więcej tam gdzie u nas kontrola nawiewu, a ja chcę miec schowany, ale w kabinie.
brodzky - 06-03-2006, 13:45
Łomatko!
Nie wiedziałem ze to takie skomplikowane bedzie :/ Nie mam pojecia jak przeciagnac kabel z drzwi. Probowalem tak jak ktos radzil wyciagnac kabel od lustra i wsadzic razem wszystkie ale kabel od lustra ani drgnie :/ A w kablach tez niezly mlyn... Nie znalazlem tez tego wolnego napiecia, o ktorym pisal Josie. Znalazlem za to w bezpiecznikach pozycje "door locks" 15A czyli teoretycznie wg mojej znajomosci angielskiego i intuicji to tam powininem sie podlaczyc z centralka. Moze jedynie zmmienic bezpiecznik bo powinien miec 10A... Znalazlem jeszcze jakas nadmiarowa badziewna wiazke z czyms w rodzaju wtyczki na koncu ale nigdzie nie podlaczone. Zawiniete na jakiejs wiazce i zaizolowane. Bialy dwuzylowy kabelek.
Wrrr jedyne co zrobilem to wlozylem silownik i rozwalilem palucha
tomusn - 06-03-2006, 13:55
brodzky a nie masz electric manuala?
tam powinno być napisane, jak coś to na GG
brodzky - 06-03-2006, 15:08
Nie wiem jak moj tata to zrobil ale w 5 minut kable byly na miejscu Zlaczke zlokalizowalem, Jest jeszcze jedna na 4 styki. moze do szyb elektrycznych... nie mam a ponoc w japoncach to jest tak ze kable sa do wszystkiego co jest mozliwe. W mazdach nawet jak nie ma grzanych foteli to sa kable wiecmoze to do szyb cos... Pozostaje mi tylko znalezc kierunkowskazy i czujnik otwartych drzwi. potem polutowac i et voila. tymczasem grzeje nogi bo zima niesamowita. Sople z nosa obrywalem
[ Dodano: 06-03-2006, 19:28 ]
OKI. Poczytalem electric manual. Kierunkowstazy to zielone kabelki z niebieskim (lewy) i czerwonym (prawy) paskiem. Poogladalem instalacje i stwierdzilem ze nie podlaczam lampek. Do szczescia nie sa mi az tak potrzebne a kabelki sa tam dosc ciasno ulozone i nie chce raczej niczego dotykac. Eh.. Topornie mi to idzie ale to glownie przez mroz...
No i jednak cos cieknie . Ciekawe ze jak mylem auto i woda sikelm to nic nie chcialo naleciec a jak snieg napadal to znowu mam mokre wygluszenie u pasazera
josie - 06-03-2006, 20:03
Bartek - mam jeszcze jedno pytanie co do siłownika do tylnej klapy. Tamta linka jest w pancerzu, z tego co zobaczyłem jak wsadziłem łeb do środka to po wyjściu z pancerza naokoło jest sprężyna. Jak rozwiązałeś sprzęgnięcie siłownika z linką? Możesz też normalnie otworzyć klapę wajchą?
Anonymous - 09-03-2006, 17:48
Rozwiazalem ten problem w taki sposob, ze ciegno wychodzace z silownika idzie po wewnetrznej stronie zamka i zaczepione jest i ten element, do ktorego przyczepiona jest linka. Nie jest to sztywne polaczenie, bo dalem spoty luz, zeby mozna bylo otwierac tez linka, tzn wyglada to jak "σ"
brodzky - 28-04-2006, 16:39
To ja dorzuce swoje trzy grosze jeszcze do watku. Dzis spreparowalem zameczek w bagazniku. Nie wiem czy jest co pisac. Wszystko widac na fotkach (filmik troche duzo wazy):
http://podbeskidzie.net/~brodzky/mitsu/zamek
Nie ma zadnych wierconych dziur. Zero ingerencji. Nie wiem czy wytrzyma ten drucik miedziany ale biorac pod uwage sile jaka trzeba przylozyc by otworzyc zamek i to ile zdaje sie wytrzymac powinno byc OK. Jak ktos uwaza ze druciarstwo to prosze zrobic inaczej. Aha. Wykonalem jedynie zagluszacze w gabki na raczke do roweru. Tak samo wygluszylem tablice bo brzeczla i mnie draznilo. Tniemy gabeczke na prostokaty/kwadraty, odrobina silikonu przykladamy. Et voila.
Prawda, ze ladnie dziala?
Powodzenia z zamkami!
ps. nie znalazlem tej legendarnej wajchy kolo swiatla tylnego, ktora ponoc mozna otworzyc zamek jak sie linka zerwie. Nie widzialem tez tam zadnego mechanizmu realizujacego te funkcje.
|
|
|