To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Łożysko koła tylnego

piotrkor1 - 13-10-2009, 18:42

Dziękuję za fachowe porady :)
robertdg - 13-10-2009, 19:21

Niema za co polecam dzial download, >>TUTAJ<< masz instrukcje(manual) do GALANTA 98-03, waga ok 34MB
Bury - 15-11-2009, 22:45

Odgrzeje kotleta.
Wcześniej w tym temacie pisałem o reklamacji piasty i szumach w kole,po jej wymianie.

Okazalo się,że to jakaś bułgarska opona(spadek po poprzedniej wlascicielce :wink: ) grała tak jak zużyte łożysko.
Czasami jak coś gra,a nie ma luzów radzę zamienic koła.
Dzwiek był normalnie jak przed wymianą piasty.

robertdg - 15-11-2009, 22:58

Bury, jakosc opony, rzezba bieznika i jego wyzabkowanie beda odpowiadac za chalasy odnoszone przez opony i to bedzie faktycznie ten sam dzwiek co zepsute lozysko, sprawne oko wulkanizatora powinno wykryc takie wade.
Bury - 15-11-2009, 23:36

Oko wulkanizatora bądź zamiana kół,jak w moim przypadku,wada powędrowała na przednią oś.Po niedługim czasie zaś komplet guzik wartych i zużytych opon rodem z
Bułgarii poleciał na smietnik.

dominikg - 16-11-2009, 22:06

U mnie zaczeło szumieć z tyłu i lekko "tupać" trochę tak jakbym miał bułę na oponie. Wymiana tył na przód, to samo. Okazało się, że to nie łożysko tylko tarcze z tyłu. Dziadek w niemcowie nie hamował, tarcze zardzewiały. Ja wymieniłem kloki z tyłu i zacząłem hamować. Klocki ocierają o zardzewiałe tarcze i szumią. Musze albo stoczyć albo wymienić tarczobębeny.
robertdg - 16-11-2009, 22:41

dominikg, widzialem niejednokrotnie takie zabiegi jak ktos zaklada nowe klocki na zardzewiale tarcze tlumaczac sobie ze korozja sie zetrze i bedzie OK, bledne myslenie, predzej sie klocek zetrze, gdyz kamien powstaly ze rdzy jest twardszy od okladziny hamulcowej klocka, w Twoim przypadku pomoze delikatne przetoczenie tarczy, ale jakbys ja sciagnal lepiej ja pomierz aby zobaczyc czy jest jeszcze co toczyc, za nowe tarcze w bardzo dobrym zamienniku zaplacisz w okolicach 300zl. toczenie bedzie Cie kosztowalo okolo 50zł.
dominikg - 16-11-2009, 23:14

Tak chyba zrobię, na razie obstukałem młoteczkiem rant z rdzy i odkleiłem zgorzel od wewnętrznej strony tarczy, ale nie do końca. Jest lepiej ale dalej tupie ta zgorzel o klocek. Muszę zmierzyć te tarcze.
fishman_c - 26-11-2009, 22:13

Jak najprościej zlokalizować ,które łożysko szumi.Jestem po wymianie z przodu(miało luz) i byłem pewien że to właśnie przyczyna.Teraz na zakrętach cichnie a najgłośniej przy jeździe na wprost.Jest tak samo na biegu czy na luzie.Podnosząc samochód i kręcąc kołami jakby było ok.
Hugo - 26-11-2009, 22:17

fishman_c napisał/a:
Jest tak samo na biegu czy na luzie
Jak stoisz w miejscu na odpalonym silniku też szumi? To napewno nie łożyska kół tylko łożyska w skrzyni biegów.
bartekino - 01-08-2010, 21:50

U mnie tez coś ostatnio zaczęło huczeć. I to na dodatek przy większych prędkościach tak ok 130 - 140 km/h dźwięk jest bardziej takim buczeniem nie wiem jak to określić. Wyszedłem z auta jak dojechałem do domu i kucam przy lewym tylnym kole a felga goraca jak :| i teraz myślę czy to łożysko?? dodam ze mam z tyłu do wymiany klocki.
robertdg - 01-08-2010, 21:56

bartekino, najpierw zrób hamulec, a pozniej mysl o łozysku, tylny hamulec nie powinien sie mocno grzac.
bartekino - 01-08-2010, 22:21

robertdg, tylko ze grzeje się tylko to jedno kolo z którego dochodzi to buczenie 2 kolo jest normalne, nawet przy jeździe po mieście czyli do 60 km/h gdzie żadnych odgłosów od koła nie ma po zatrzymaniu sie koło/felga jest bardzo gorąca
swinks_UK - 01-08-2010, 22:53

Bardziej rawdopodobne, że tłoczek w zacisku ci nie odbija. Wieki temu miałem takie coś z przodu, felga prawie parzyła (nie ściągało auta :wink: ), a okazało się że tłoczek się zapiekł i trzeba było zrobić remont zacisków.
Owczar - 02-08-2010, 10:11

AUto w górę i będzie wszystko jasne, anwet bez odkręcania koła ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group