To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Ogólne - pancerne Pajero

irzej - 28-12-2008, 17:14

ano Gene
zimówki to podstawa !

sam sobie w brode pluje ze nie mam kiedy kupic i zamienić moich Fulda Tramp 4x4 na pełne zimówki - mimo ze obecne posiadają oznaczenie M+S

tylko temu że od dawien dawna jezdżę na tylnonapedowych pojazdach zawdzieczać trzeba ze kilka razy tej zimy nie wyleciałem z trasy !

kongi napisał/a:
morał z tej historii:
1) zapinajcie 4H jak macie i możecie nie tylko w błocie i głębokim sniegu - na asfalcie też, po to jest

Co do zapinania obu napędów przy sliskiej drodze zamiast wyłacznie tylnego - nie mam praktyki zbyt dużej w jeździe terenówka z zapietym napędem 4x4 na śliskiej drodze - ale słyszałem opinię i z nią się zgadzam - że łatwiej wyjść z niekontrolowanego poślizgu mając jedynie napęd na tył - bo auto jest przewidywalne wtedy - niz naped na obie osie

a jak Wasze opinie w tym wzgledzie ?

Anonymous - 28-12-2008, 21:17

Jeżdżąc z zapiętym 4H, czyli 4X4 mamy do dyspozycji najwięcej przyczepności i trakcji. Bariera jej utracenia jest znacznie przesunięta. A gdy wpadniemy już w poślizg to w zasadzie nie można nic zrobić.

Mając zapięte standardowe 2H, czyli 100% mocy przekazywane jest na tylne koła, możemy kontrować i to może przynieść skutki czyli uda się nam opanować Pajero i unikniemy wypadku.

Mimo wszystko polecam jazdę z zapiętym 4H po ośnieżonym i oblodzonym.
Pozdrawiam i życzę braku poślizgów. :D

eys28 - 28-12-2008, 21:23

ja zasadniczo jeżdże zima na 4H i mam gdzies większe spalanie itd.
bartek2800 napisał/a:
A gdy wpadniemy już w poślizg to w zasadzie nie można nic zrobić.

oj mozna-odpuszczasz na chwile gaz auto wraca na tor jazdy i ogień-testowałem na placach żeby wyczuć auto i zachowanie.jak spadnie śnieg lub jest "breja" zapinam 4lhc,i gra muza.
tylko jak jest sucho i ciepło >8 st.C zapinam wyłącznie tył-no i na autostradach na trasie tez na tyle śmigam

irzej - 28-12-2008, 21:49

eys28 napisał/a:

oj mozna-odpuszczasz na chwile gaz auto wraca na tor jazdy i ogień-testowałem na placach żeby wyczuć auto i zachowanie.

mówisz o typowym zachowaniu tylno-napędowym gdy samochód wpada w nadsterowność - wtedy owszem puszczenie nogi z gazu pomaga - a opisujesz przypadek gdy auto ma napęd na przód i tył

wyjście z poślizgu gdy pojazd z napędem 4x4 dostanie podsterowności - to sorry ale dla mnie to nie lada wyzwanie i wolałbym go nie przezyc przy predkości 90km/godz na ruchliwej trasie, mimo iż zrobiłem już kilkaset tysiecy kilometrów w róznych warunkach pjazdami z napędem czy to na przód czy na tył


p.s.
dla niezorientowanych:

1) pojazdy z napędem na przód wpadajac w poslizg uzyskują zwykle podsterownosc - odpuszczamy kierownicą i dodajemy gazu by wyjść z poślizgu
2) pojazdy z tylnym napedem wpadajac w poslizg uzyskują nadsterowność - puszczamy nogę z gazu i kontrujemy kierownicą

chyba kazdy zauważa róznicę w zachowaniu ?

pytanie - jak sie zachowac gdy w pojezdzie z napędem na przód i tył - przednie koła wpadna w poślizg ? dodac gazu tak jak w przypadku pojazdów z przednim napędem ?
A co - jeśli w momencie dodawania gazu tylne koła również wpadną w poślizg ?

jawaldek - 28-12-2008, 22:10

irzej napisał/a:
ale słyszałem opinię i z nią się zgadzam - że łatwiej wyjść z niekontrolowanego poślizgu mając jedynie napęd na tył - bo auto jest przewidywalne wtedy - niz naped na obie osie

Na śliskiej (oprócz czystego lodu ale też nie zawsze) nawierzchni można wyprowadzić z poślizgu;auto z napędem na przód (nie dotyczy Miśków) i 4x4.Zrób test na placu najlepiej;wprowadź w poślizg tylko na tylnym napędzie i włącz,nie odpuszczając gazu a wręcz dodając przód (SS) samochód zostanie wyprowadzony z poślizgu wzdłuż osi samochodu.No ważne są też opony.Nie oszczędzam na paliwie i CAŁĄ zimę-śnieżną-jeżdżę na 4 buty. Lubię wprowadzać Miśka w poślizg kontrolowany-ciężko jest-i bawić się w "piruety"oczywiście na placu. Każdemu radzę znaleźć plac-największe są przy centrach handlowych :D i pobawić się w poslizg kontrolowany a może przydać się ta umiejętność wyprowadzania z opresji.Oby takich opresji NIKT :!: :!: nie doświadczał na drodze. Pozdrówka :)

irzej - 28-12-2008, 22:18

jawaldek napisał/a:
Zrób test na placu najlepiej;wprowadź w poślizg tylko na tylnym napędzie i włącz,nie odpuszczając gazu a wręcz dodając przód (SS) samochód zostanie wyprowadzony z poślizgu wzdłuż osi samochodu.


pytanko
polecasz test z jazda na tył i właczeniem przodu w czasie poślizgu a proponujesz jazde 4x4 ?

dobrze cie zrozumiałem ?

to moze opisz wyprowadzenie z podsterownosci jadac 4x4 ;-)
masz jakis test ?
zgadniesz która os wpadła w poslizg ?

plac przed hipermarketem to nie to samo co standardowa polska droga o szerokosci 5 czy 6m i z rowami odwadniajacymi ;-)

jawaldek - 28-12-2008, 22:29

irzej napisał/a:

polecasz test z jazda na tył i właczeniem przodu w czasie poślizgu a proponujesz jazde 4x4 ?

To jest test aby zobaczyć jak zachowuje się samochód gdy włączysz 4x4
irzej napisał/a:

to moze opisz wyprowadzenie z podsterownosci jadac 4x4
odpowiedź
irzej napisał/a:

1) pojazdy z napędem na przód wpadajac w poslizg uzyskują zwykle podsterownosc - odpuszczamy kierownicą i dodajemy gazu by wyjść z poślizgu

Miśki mają napędy "stałe" na tył a załączasz tylko przód.
irzej napisał/a:


plac przed hipermarketem to nie to samo co standardowa polska droga o szerokosci 5 czy 6m i z rowami odwadniajacymi
Masz rację ale gdzieś trzeba się uczyć a najlepszym rozwiązaniem jest rozwaga na drodze wiedząc o tym że inni uczestnicy mogą mieć pietra :wink: na śliskim.
irzej - 28-12-2008, 22:38

jawaldek napisał/a:
To jest test aby zobaczyć jak zachowuje się samochód gdy włączysz 4x4


gdy włączysz majac napęd na tył ;-)
ok
test testem
tylko na drodze wpadajac 90km/godz na oblodzoną nawierzchnie iwpadajac w poślizg gdzie masz inne samochody za sobą i przed sobą - masz ułamki sekund by zareagowac :D

wiem jak wychodzic z poslizgu z napedem na tył, bo nie raz wychodziłem - i raczej nie bede sie wtedy bawił w przełaczanie napedów :lol:

wiec twoja porada moze i ciekawostką dla mnie jest - ze po wrzuceniu przodu wyjde z poslizgu - ale wcale mych obaw nie rozwiewa przed jazda 4x4 w zimie ;-)

irzej napisał/a:
1) pojazdy z napędem na przód wpadajac w poslizg uzyskują zwykle podsterownosc - odpuszczamy kierownicą i dodajemy gazu by wyjść z poślizgu



jawaldek napisał/a:
Miśki mają napędy "stałe" na tył a załączasz tylko przód.


wiem jak maja miśki ;-)
wyjasniałem wjakich napędach bardziej wystepuje podsterowność a kiedy nadsterowność - a nie jaki napęd miśki maja :D

czytaj uwaznie


jawaldek napisał/a:
a najlepszym rozwiązaniem jest rozwaga na drodze wiedząc o tym że inni uczestnicy mogą mieć pietra :wink: na śliskim.


najlepszym rozwiazaniem jest ............... mieć pietra na śliskim ;-)

bo jak mawia mój kumpel( kierowca rajdowy) - na lód to najlepsze łyżwy ;-)


irzej napisał/a:

to moze opisz wyprowadzenie z podsterownosci jadac 4x4

jawaldek napisał/a:
odpowiedź .


sorry - gdzie ta odpowiedź bo coś nie zauważyłem ?

jawaldek - 28-12-2008, 23:06

irzej napisał/a:

to moze opisz wyprowadzenie z podsterownosci jadac 4x4
odpowiedź->>>>
irzej napisał/a:

1) pojazdy z napędem na przód wpadajac w poslizg uzyskują zwykle podsterownosc - odpuszczamy kierownicą i dodajemy gazu by wyjść z poślizgu
irzej napisał/a:
czytaj uwaznie

no właśnie
irzej napisał/a:

najlepszym rozwiazaniem jest ............... mieć pietra na śliskim

irzej napisał/a:
wcale mych obaw nie rozwiewa przed jazda 4x4 w zimie
->>> pytałeś o opinię
Cytat:
Jeżdżąc z zapiętym 4H, czyli 4X4 mamy do dyspozycji najwięcej przyczepności i trakcji. Bariera jej utracenia jest znacznie przesunięta
i to co napisał BARTEK2800 podpisuję się w całej rozciągłości.A w instrukcji napisali gdzie i kiedy włączyć jaki napęd :D Pozdrówka.
irzej - 28-12-2008, 23:12

jawaldek

co u ciebie oznacza "odpowiedź >>>"
?

bo cos nie czaję o czym piszesz :D

pytałem o opinię i Twoja poznałem - jeździsz w zimie 4x4 podobnie jak pewno wiekszośc forumowiczów

ja nadal mocno bede sie zastanawiał zanim na oblodzonej nawierzchni wrzuce 4x4 :lol:

dla mnie 4x4 to napęd w teren i na mocno zaśnieżone drogi - a nie na oblodzone i czarne ;-)

jawaldek napisał/a:
i to co napisał BARTEK2800 podpisuję się w całej rozciągłości.


wiec podpisałes sie pod tym ze o ile jadąc 4x4 trudniej w poslizg wpaść - to jak juz się wpadnie - wyjście z poślizgu jest nieomal niemozliwe

jadąc z napedem na tył - wpaść w poślizg łatwiej - ale jak się wpadnie to jest mozliwość wyjścia z poslizgu

wiec ciesze sie że zgadzasz się zemną

i ja tam wole mieć wpadajac w poslizg wiekszoszą możliwość wyjścia z niego - aniżeli mieć większą możliwość niewpadniecia w poslizg z którego nie wyjdę :lol:

Anonymous - 28-12-2008, 23:30

Panowie,

spróbujmy bardziej pokojowo rozwiązać ten problem.

Każdy ma prawo używać 4H, ale oczywiście nie musi z niego korzystać.
Można pakować dwa worki cementu do bagażnika, ale jaki to ma sens praktyczny i funkcjonalny :roll:
Można siłować się na 2H ale po co :?: . Ze spokojem można jeździć na 4H zachowując się tak jak w trybie 2H czyli jeździć ze świadomością napędu na tylną oś.

Jednak jadąc z napędem na 4 można się nie obawiać o poślizgi, aczkolwiek wyjście z czteronapędowego poślizgu wydaje się nie możliwe.

Ja nadal będę polecał jazdę z napędem na obie osie po ośnieżonym i oblodzonym.

Pozdrawiam

jawaldek - 28-12-2008, 23:31

irzej napisał/a:
wyjście z poślizgu jest nieomal niemozliwe
możliwe możliwe[quote="irzej"]
irzej napisał/a:
jadąc z napedem na tył - wpaść w poślizg łatwiej - ale jak się wpadnie to jest mozliwość wyjścia z poslizgu

nie zawsze
irzej napisał/a:
wiec ciesze sie że zgadzasz się zemną
i tu się mylisz tylko zbyt częst zmieniasz swoje posty.

[ Dodano: 28-12-2008, 23:35 ]
bartek2800 napisał/a:
Panowie,

spróbujmy bardziej pokojowo rozwiązać ten problem.

Każdy ma prawo używać 4H, ale oczywiście nie musi z niego korzystać.
Można pakować dwa worki cementu do bagażnika, ale jaki to ma sens praktyczny i funkcjonalny :roll:
Można siłować się na 2H ale po co :?: . Ze spokojem można jeździć na 4H zachowując się tak jak w trybie 2H czyli jeździć ze świadomością napędu na tylną oś.

Ja nadal będę polecał jazdę z napędem na obie osie po ośnieżonym i oblodzonym.

Pozdrawiam


:) Popieram. Pozdrówka :)

irzej - 28-12-2008, 23:35

ja nie zmieniam postów :lol:
mam lipnego laptopa - i czasami poprawiam literówki :lol:

ty zamiast rzucac cytaty wyrwane z kontekstu - opisz jak wyjść z podsterowności majac załaczony naped 4x4

no słucham - jakie masz dobre rady i testy by wyuczyc sie wyjścia z podsterowności jadac z napedem na obie osie ?

[ Dodano: 28-12-2008, 23:43 ]
bartek2800 napisał/a:
Można pakować dwa worki cementu do bagażnika, ale jaki to ma sens praktyczny i funkcjonalny :roll:


bardzo praktyczny i bardzo funkcjonalny ;-)
dociążasz tylną oś napędową ;-)
przydatne zwłaszcza w wersji long

bartek2800 napisał/a:
Panowie,
Ze spokojem można jeździć na 4H zachowując się tak jak w trybie 2H czyli jeździć ze świadomością napędu na tylną oś.

Jednak jadąc z napędem na 4 można się nie obawiać o poślizgi, aczkolwiek wyjście z czteronapędowego poślizgu wydaje się nie możliwe.


ciut hmmmmmm przeczysz sam sobie ;-)
skoro mam jeżdzic 4H ze świadomością 2H - to ja jadąc 2H mam świadomośc ze z poslizgu wyjdę :D

czy taką samą mam mieć świadomość że wyjdę z poślizgu jadąc 4H gdy wpadnę w podsterowność a dodając gazu w poślizg wpadnie również tylna oś ?

ja wyjdę z poślizgu mając napęd na tył - ty piszesz (i pewno słusznie) że wyjście z poślizgu mając napęd 4H wydaje się niemożliwe - więc ciut mi świadomość się rozstraja ;-)

jawaldek - 28-12-2008, 23:47

irzej napisał/a:

1) pojazdy z napędem na przód wpadajac w poslizg uzyskują zwykle podsterownosc - odpuszczamy kierownicą i dodajemy gazu by wyjść z poślizgu
To jest Twój tekst w całości przeniesiony. I napisałeś że pojazdy z napędem na przód->>>> MITSUBISHI nie mają napędu na przód,o ile nie włączysz 4H więc co mam ci opisać?????????? Może nowa nazwa podsteroność-nadsterownościowa rozwiąże wyjaśnienie poślizgu????? przy załączonym 4H.
irzej - 29-12-2008, 00:01

jawaldek napisał/a:
To jest Twój tekst w całości przeniesiony..


jawaldek
pisałem juz - nie rzucaj cytatów wyciagnietych z kontekstu całej wypowiedzi !

bo ja napisałem to !:

irzej napisał/a:
mówisz o typowym zachowaniu tylno-napędowym gdy samochód wpada w nadsterowność - wtedy owszem puszczenie nogi z gazu pomaga - a opisujesz przypadek gdy auto ma napęd na przód i tył ;-)

wyjście z poślizgu gdy pojazd z napędem 4x4 dostanie podsterowności - to sorry ale dla mnie to nie lada wyzwanie i wolałbym go nie przezyc przy predkości 90km/godz na ruchliwej trasie, mimo iż zrobiłem już kilkaset tysiecy kilometrów w róznych warunkach pjazdami z napędem czy to na przód czy na tył :lol:


p.s.
dla niezorientowanych:

1) pojazdy z napędem na przód wpadajac w poslizg uzyskują zwykle podsterownosc - odpuszczamy kierownicą i dodajemy gazu by wyjść z poślizgu
2) pojazdy z tylnym napedem wpadajac w poslizg uzyskują nadsterowność - puszczamy nogę z gazu i kontrujemy kierownicą

chyba kazdy zauważa róznicę w zachowaniu ? :D

pytanie - jak sie zachowac gdy w pojezdzie z napędem na przód i tył - przednie koła wpadna w poślizg ? dodac gazu tak jak w przypadku pojazdów z przednim napędem ?
A co - jeśli w momencie dodawania gazu tylne koła również wpadną w poślizg ?


a nie TYLKO TO ! :

irzej napisał/a:


1) pojazdy z napędem na przód wpadajac w poslizg uzyskują zwykle podsterownosc - odpuszczamy kierownicą i dodajemy gazu by wyjść z poślizgu


więc jaki "w całości przeniesiony " tekst ?! :axe:

wiec wczytaj sie w CAŁĄ moja wypowiedź i odpowiedz na zadane w niej pytanie !

bo nigdzie nie napisałem że to co cytujesz tyczy się miśków ! czyli że miski mają pojedyńczy napęd na przód !

jawaldek napisał/a:
Może nowa nazwa podsterowność-nadsterownościowa rozwiąże wyjaśnienie poślizgu????? przy załączonym 4H.


nowa dla kogo ? :mrgreen:

nigdy nie występuje równocześnie podsterowność i nadsterowność ;-)
więc i nie ma nowej podsterowności-nadsterownościowej ;-)

ale podsterowność może wystąpić przemiennie z nadsterownością - właśnie w załączonym napędem 4x4

i konia z rzędem temu kto z takiego ambarasu wyjdzie na śliskiej wąskiej polskiej drodze :lol:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group