To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - [E55A 2.0] Wszystko o klimie

Kofi - 08-05-2006, 10:10

a ja wam opowiem inna historie z klima.
Po zeszlorocznym dzwonie wszystko bylo ladnie poskladane na nowych (czesciowo uzywanych) czesciach. Klima zostala przeczyszczona nabita i dzialala bardzo fajnie. W zimie wlanczalem ja od czasu do czasu. Jak zrobilo sie cipelo a w samochodzie goraco okazalo sie ze klima nie dziala.
Pmyslalem ze gdzies jest pewnie nie szczelna i gaz polecial. Pojechalem do klimatyzerow. Sprawdzili i okazalo sie ze jest ok ze szczelnoscia i gaz jest. Obstawili odrazu sprzeglo ze sie niezalancza. Okazalo sie ze samo w sobie dziala. Po dlugich poszukiwaniach i analizach doszli do wniosku ze gdzies jest przerwany jeden przewod zasilajacy. Szukac go nie chceli bo to kupa roboty i rozbieranie przodu aby wyjac przewod z wiazki. Pojechalem do mechanika ktory skladal fure. On zbyt wiele pomoc nie mogl bo sam nie ma dobrego elektryka a i powiedzial ze dzis z elektrykami ciezko. Polecil mi dwie osoby. Pojechalem do pierwszej. Powiedziano mi ze moge w przyszlym tygodniu sie umowic bo to kupa roboty i dlugie poszukiwania. Wrocilem do domu. Nastepnego dnia przejrzalem service manual i zaczolem z ojcem dlubac przy samochodzie. Co sie okazalo? Przy wypadku chlodnica, albo inny element przodu ktory sie przesunol zgiol dosc mocno kable w wiazce, ktora leci rownolegle pod chlodnicami. W sumie wypatrzylem to przypadkiem lezac pod samochodem gdy odkrecalem od dolu chlodnice klimy. Wyciagnelismy ile sie dalo wiazke. Dwa kable byly mocno zgiete. Przez zime sol z woda sie wdarla, kable pordzewialy (pozielenialy) i sie wykruszyly. Wymienilismy je na nowe a calosc pozadnie zaizolowalismy i zmontowalismy. Klima chlodzi jak nowa. Operacja kosztowala zero zlotych (bo kabli takich jak sa w wiazce mam pare w domu) :) No ale caly dzien spedzilem pod samochodem. Co w sumie wyszlo na dobre, bo okazalo sie ze po wypadku samochod mimo iz zlozony bardzo ladnie mial pewne braki. Np Wszystkie plastiki od spodu byly przykrecone minimalna iloscia srub. Troche to wszystko latalo i sie tluklo...poskrecalem (fabrycznymi srubami i spinkami - troche mi sie tego nazbieralo) i dzieki temu jezdzi sie znacznie ciszej :)
Mysle ze u elektryka moglo by to kosztowac duuzo wiecej, niewspominajac juz o cenie wiazki w aso :)

Anonymous - 24-05-2007, 23:31

chlopaki pomocy klima padla mechanik powiedzial ze to chlodnica do wymiany bo jest na niej przeciek koszty ogromne czy da rady samemu ja wymienic czy sa potrzebne jakies specjalne narzedzia noi jak ja wydostac jezeli mozna to zrobic samemu mysle ze gdyby udalo sie wymienic samemu to by mi koszty poszly w dol wiec zaplacil bym za zaladowanie gazem poradcie bo w aucie gorac az glowa boli dzieki z gory
:oops:

Bartek - 25-05-2007, 00:33

Wymiana chłodnicy klimy jest prosta jak pęk drutu w kieszeni:
- zdejmujesz atrapę
- odkręcasz, odłączasz przewody i wyjmujesz wiatraki
- odkręcasz górne mocowania chłodnicy wody
- odkręcasz przewody klimy OD RAZU zabezpieczając ich końce przed syfem
- odkręcasz 2 śruby, którymi skraplacz jest przykręcony do belki pod maską
- wysuwasz cale ustrojstwo przez szczelinę między odchyloną chłodnicą a belką do góry

[ Dodano: 25-05-2007, 00:34 ]
ps. montaż od końca ;)

Anonymous - 25-05-2007, 09:20

Moja historia z klimą była następująca:
Na wiosnę w pierwszy upalny dzień załączam klimę a tu kicha, ani drgnie, no to mysle sobie pewnie czynnik. Podjechałem do kumpla aby nabić i odgrzybić klimę. Jednak podczas napełniania czynnikiem w pewnym momencie nic sie nie da napełniać - wchodzi za mało czynnika. No to ładnie spręzarka do wymiany, no ale nie tak od razu. Podpiołem zasilanie prosto z akumulatora na złącze sprężarki i chodzi pęknie. sprawdzam przekaźnik klimy - ok, presostat - ok. No to dalej i w końcu wyłąpałem, ze ECU nie podaje sygnału masowego na przekaźnik. Ale znajdź tu przyczynę - wszystkie czujniki temperatury zew i wew ok. No to umówiłem się w serwisie Mitsu na odczyt błędów, ale tu "nie powiem jaki serwis" mając MUT III nie mogą sie połączyć z Galem. No to biorę im tego muta i sam kombinuję puszczam tryb odczytu danych bieżących i jest - kod 21, czujnik temp skraplacza. Zdejmuję schowek pasażera i rzeczywiście wtyczka czujnika odłączona. Teraz wszystko pięknie chłodzi.
Zabawy było dwa tygodnie!

czekoladka_1981 - 25-05-2007, 09:29

Dalczego pracownik serwisu może być aż tak zielony, żeby nie potrafił podłączyć MUTA
i licz tu na czyjąś kompetencję.

Anonymous - 25-05-2007, 23:46

moje ostatnie pytanko odlaczenie przewodow czyli sposzczenie wody z chlodnicy jezeli dobrze zrozumialem teraz musze zamowic skraplacz i do roboty :wink: dzieki za pomoc jak ja moge te punkty wam dawac nalezali by sie co nie :D
piwkotom - 26-05-2007, 00:17

wisnia2204 napisał/a:
moje ostatnie pytanko odlaczenie przewodow czyli sposzczenie wody z chlodnicy

nie :(
odlaczasz przewody od wiatraka i wyjmujesz wiatraki ;)
ukladu chlodzenia wogole nie trzeba do tego ruszac.

A o skraplaczu najlepiej pogadaj z Japaneze, mi ostatnio dobral odpowiedni za smieszne pieniadze.

Powodzenia ;)

Anonymous - 27-05-2007, 09:27

no wiem ze japaneze ma dobry dostep do czesci lecz ja nie mieszkam w polsce :P wiec wszystko kupuje przez internet wtedy moge troche zaoszczedzic ale skraplacz najtanszy znalazlem za 137 funtow taniej sie nie dalo wole sam wymienic bo koles w warsztacie powiedzial mi za wymiane 330 funtow z nabiciem gazu uwarzam ze to troche orzesada :shock: :shock: wiec jak mowicie ze jest prosto wymienic to wole sam to zrobic efekty opisze na forom mam nadzieje ze bedzie dzialac :P
Anonymous - 08-07-2007, 00:38

Witam.
Odnośnie postu Jacech1.
Mam gala E54A 2.0 V6 i u mnie też nie widzę filtra przeciwpyłkowego za schowkiem. Czy ktoś może wie, gdzie on jest i czy w ogóle jest w tym modelu?
Niestety nie zastanawiając się zakupiłem już taki, jaki był prezentowany wcześniej na zdjęciu :(

czekoladka_1981 - 08-07-2007, 10:07

tomiq napisał/a:
Witam.
Odnośnie postu Jacech1.
Mam gala E54A 2.0 V6 i u mnie też nie widzę filtra przeciwpyłkowego za schowkiem. Czy ktoś może wie, gdzie on jest i czy w ogóle jest w tym modelu?
Niestety nie zastanawiając się zakupiłem już taki, jaki był prezentowany wcześniej na zdjęciu :(


W naszych modelach tj: E54A 2.0 V6 nie posiadamy filtra przeciwpyłkowego.

Anonymous - 08-07-2007, 12:26

Dzięki, muszę teraz z powrotem skręcić schowek.
A jakby ktoś chciał odkupić ode mnie ten filtr, to puszczę go za połowę ceny (29zł) plus koszty wysyłki.

czekoladka_1981 - 08-07-2007, 13:42

tomiq napisał/a:
Dzięki, muszę teraz z powrotem skręcić schowek.
A jakby ktoś chciał odkupić ode mnie ten filtr, to puszczę go za połowę ceny (29zł) plus koszty wysyłki.

Nie ma sprawy, :wink: za szybko pospieszyłeś się z tym filtrem.

Anonymous - 30-07-2007, 23:14
Temat postu: Potrzebna chlodnica klimy
Poszukuje chlodnicy klimatyzacji do Galanta 2.0 V6 z 95r. nowa lub uzywana w dobrym stanie. Z gory dziekuje! Pozdrawiam!
czekoladka_1981 - 31-07-2007, 08:53
Temat postu: Re: Potrzebna chlodnica klimy
Jaromar2 napisał/a:
Poszukuje chlodnicy klimatyzacji do Galanta 2.0 V6 z 95r. nowa lub uzywana w dobrym stanie. Z gory dziekuje! Pozdrawiam!


Przeglądnij allegro napewno coś trafisz.

[ Dodano: 31-07-2007, 20:21 ]
nowa chłodnica klimatyzacji do 2,0V6 za 515 zł w Inter carsie
budowa i działanie klimatyzacji: http://www.cbc.pp.com.pl/cbc/klimatyzacja.html



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group