Carisma - Techniczne - Gaz do Carismy 1.8 GLS czy może 1.6
janusz362 - 02-02-2008, 17:40
CHOPPER,
silniki 1.8 i 1.6 to to samo?
stary zastanow się co piszesz!
mialem CARI 1.6 a teraz mam 1.8 i twierdze ze nie jest to ten sam motor wystarczy porownac moc silnika!!! a wiadomym jest ze w gazie lepiej miec motor mocniejszyzwykla 1.6 CARI to jednak jest dość slaby motor ja wole 1.8 a mialem 1.6 wiec wiem o co walcze
pozdro
Chooper - 02-02-2008, 22:42
janusz362, umiesz wyciągać informacje z kontekstu? TO jest ten sam silnik konstrukcyjnie. Porównaj sobie komory silnika. WSZYSTKO jest to samo, po za samym blokiem silnika, który w 1.8 jest po prostu większy
janusz362 - 03-02-2008, 16:32
myśle ze bedziemy lawirowac w tej polemice dotyczącej silnika 1.8 kontra 1.6
jestem mechanikiem fakt ze nie samochodowym ale znajomosc silnika jest doskonale mi znana i napewno sie z tym nie zgodze ze te dwa motory to to samo a to ze wielkosc ich jest podobna to drobiazg,wszyscy klepią motory w jedną puche bo wiadomo ze to taniej podobna technologia itp ale moc silnika wlasna to inna bajka
ALE WSZYSCY MAJĄ SWOJE ZDANIE NA TEMAT
pozdrawiam
Anonymous - 10-02-2008, 18:52
Jak szukasz chłopakow w szczecinie ktorzy dobrze się znają i nie kroją za dużo to w podjuchach na ul floriana szarego
zbysiu5447 - 17-02-2008, 17:51
Nima przeszkód w 1.8 na sekwenncji,przełaczenie następuje automatycznie po uzyskaniu temperatury 35 stopni a,jak szybko osągnie ją silnik zależy od temp. zewnętrznej.W koło wchodzi zbiornik 45l. Na gazie pali około 10l. Cena około 3tys.
Anonymous - 19-02-2008, 22:16
Mam cari 1.6, gaz sekwencyjny mam od 2000km, założył mi go dobry gaziarz i powiem jedno: bajka! Nie muszę nawet się zastanawiać na jakim paliwie jeżdżę, 30stopni i sam się niezauważalnie przełącza. Do pracy mam 6 km, zwykle po ok 0,7-1 km już jadę na gazie. Tylko zamiast płacić 45zł płacę 23zł za 100 km, poza tym auto jeździ dokładnie tak samo. Jeżeli chcesz jeździć tanio - zdecydowanie polecam, ale pod warunkiem montażu w sprawdzonym zakładzie. I nie wierz jak Ci mówią, że to porażka, bo naprawdę warto. Pzdr
saphire - 20-02-2008, 10:19
motoches tyle że trzeba dużo więcej staranności w serwisowaniu auta bo każde zaniedbania szybko i boleśnie dadzą znać o sobie...
Matejko - 20-02-2008, 12:44
Cytat: | motoches tyle że trzeba dużo więcej staranności w serwisowaniu auta bo każde zaniedbania szybko i boleśnie dadzą znać o sobie... |
bylem na to przygotowany, ale poki co podchodzi mi pod 20 tys. km na gazie i oprocz znacznej roznicy w portfelu na korzysc, nie czuje zadnej wiecej roznicy, jesli chodzi o serwis niz wczesniej, odpukac
Anonymous - 20-02-2008, 18:21
Koledzy, przelatajcie na gazie 100-150 tyś i dopiero wyciągajcie wnioski jak zachowuje się silnik po takim przebiegu, bo przejechanie 20 czy 40 tyś na gazie to żaden wyczyn dla silnika
pzdr.
Matejko - 20-02-2008, 18:46
piter23 napisał/a: | Koledzy, przelatajcie na gazie 100-150 tyś i dopiero wyciągajcie wnioski jak zachowuje się silnik po takim przebiegu, bo przejechanie 20 czy 40 tyś na gazie to żaden wyczyn dla silnika |
liczac przebieg 15000km i mi sie zwrocila instalacja za kwote 2500zl, to po 150tys km "na gazie" moge wymienic silnik i dalej hulac na gazie
sam podchodzilem do tego z duzym dystansem, ale skoro juz sie zdecydowalem to mam zamiar dbac o wszystko zreszta wczesniej juz dbalem wystarczajaco, co nie zmienia faktu ze jesliby mnie bylo stac na jazde na benzynie to bym gazu nie zalozyl
Anonymous - 20-02-2008, 19:25
janusz362 napisał/a: | CHOPPER,
silniki 1.8 i 1.6 to to samo?
stary zastanow się co piszesz!
mialem CARI 1.6 a teraz mam 1.8 i twierdze ze nie jest to ten sam motor wystarczy porownac moc silnika!!! a wiadomym jest ze w gazie lepiej miec motor mocniejszyzwykla 1.6 CARI to jednak jest dość slaby motor ja wole 1.8 a mialem 1.6 wiec wiem o co walcze
pozdro |
Konstrukcyjnie kolego te dwa silniki to w 90 % to samo... Nie mylić tylko z 1.8 GDI...
kris80 - 29-05-2008, 20:06
Dołącze sie do tematu o gazie bo mam pewien problem. Chodzi mi o to ze cos sie przestawiło i na zimnym silniku mam ok 1200 obrotów a nie jak powinno być ok 2000. Dzieje sie to tylko na gazie. Jak sie silnik rozgrzeje to obroty spadaja do 500 a czasem i niżej i szarpie mi strasznie silnikiem. I tu moje pytanie. Jak samemu podkręcić troszkę obroty na gazie? Nie mogę jechać do jakiegoś gazownika bo obecnie jestem w UK i jeszcze tam posiedze kilka miesięcy. Mozna to jakoś samemu zrobić. Dodam ze jest to zwykła instalacja a nie sekwencja. proszę o jakies rady bo bedzie mi strasznie cięzko tu tak jezdzić.
Anonymous - 29-05-2008, 23:35
witam ja też niedawno założyłem sobie nową instalację sekwencyjną BRC SEQUENT 24 a mam cari 1,8 i śmiga niesamowicie, pali 7l/100km a zbiornik mam ze starej instalacji (która mi padła i nie opłącało mi się jej ładować) 60litrów i przejeżdzam srednio 850km na nim. nie czuje się różnicy w jeżdzie na gazie czy benzynie a napewno się opłaca:)pozdrawiam
Anonymous - 29-05-2008, 23:50
widzę, że kolega Jausz rozważa konstrukcje silnika na podstawie jego mocy,
a tu jaka niespodzianka, mechanicznie ten sam 1.6 może mieć 90 i 100KM tylko przy różnym sterowaniu, a rzeczywiście 1.8 115KM to bliźniacza konstrucja o nieco większej pojemności, całkiem inna bajka to już 1.8GDI, ta ostatnia nie nadaje sie do gazu, ale oba wczesniej wymienione silniki bdb sie na nim sprawują
kris80,
sam niewiele zdziałasz, jeżli masz I gen (na śrubę)
to kręcenie przy reduktorze zaowocuje tym, ze może i zwiększysz obroty,
ale spaprasz mieszankę i Ci moze poupalać gniazda zaworowe a to moze zaboleć.
do przeprogramowania II i III gen potrzeba kompa zazwyczaj
(IV gen to już wtrysk lotny - tzw sekwencja
V - wtrysk ciekły np LPi )
riddx879,
7L gazu ? to mi 1.6 na benzynie mało kiedy tyle spalało, zazwyczaj więcej,
a gazu zazwyczaj ponad 9 i to na LPi
widać masz coś popsute bo za mało CI pali żart
kris80 - 30-05-2008, 18:35
dzieki laser, no nic bedę sie tak męczył do powrotu do kraju.
[ Dodano: 05-06-2008, 21:32 ]
No i niestety reset kompa nie pomógł. Obroty na rozgrzanym silniku ok 600. Juz nie wiem co to może być.
|
|
|