[92-96]Colt CA0 - [ALL] Za i przeciw w temacie fel
Jogurt - 25-01-2008, 20:40
coltem latam 3 lata wiec jakies wyczucie mam chyba. moje 15''stki tez byly dosc pancerne, niestety nie wazylem ile mialy. jezdzilem juz na 13' 14' i 15' i jak dla mnie tylko 14' i nic wiecej
Anonymous - 25-01-2008, 20:50
Ja nie kwestionuję twojego wyczucia i doświadczenia, a wręcz jest ono dla mnie natchnieniem do dyskusji
Próbuję dojść dlaczego zmiana z 13 na 15 (zakładając, że zakładamy niższy profil opony), spowoduje wzrost spalania. Skoro ludzie mówią, że tak jest, to tak jest, ale musi być jakieś logiczne (fizyczne) uzasadnienie tego.
Druga sprawa, że na tych 15' miałeś oponę 195.
No nic, na wiosnę wrzuce 15' z oponą 185 to dam znać jak mój misiek zareagował na taką konfigurację. Może znajdę złoty środek
Hugo - 25-01-2008, 21:06
oskee napisał/a: | Próbuję dojść dlaczego zmiana z 13 na 15 (zakładając, że zakładamy niższy profil opony), spowoduje wzrost spalania | Bo opona jest szersza i są większe opory toczenia.
londolut - 27-01-2008, 12:23
Przeglądałem dziś forum i natknąłem się na wypowiedź Rado
Rado napisał/a: | dynamika? hmm przy 1,3 w cj0 trudno mowic o jakiejs lepszej dynamice... na hamowni albo ze stoperem w reku na trasie moze byly jakies roznice, ale w odczuciu zadne, przynajmniej dla mnie, a czuje znaczne pogorszenie dynamiki miedzy jazda samemu a w 3 osoby, podejrzewam ze zalozenie tych kol to tak jakbym wozil ciagle jakies dziecko
a powaznie to nie przesadzajmy... jezdzac po miescie czy nawet na trasie nikt nie jezdzi na czas gdzie kazda sekunda sie liczy, autko dalej w miare ladnie przyspiesza tak jak przyspieszalo, nic mnie to nie ogranicza, spalanie takie same moze przez to kazdy litr paliwa kosztuje mnie wiecej 0,01zl , a auto na 16" o wiele lepiej sie prezentuje niz na standardowych 13"... zdecydowanie jestem zadowolony i za zadne skarby nie wroce do 13" (nie liczac oczywiscie zimowek) |
I to mnie zastanawia ja chcę tylko 15" a Rado nie narzeka na 16". Zdecyduję się raczej na 15" bo bardzo dobrze wygląda a jest jeszcze kwestia hajsu. Najzabawniejsze w tym wszystkim jest to, że koszt całości przemawia za 15":
Zestaw 14"
Enzo H14" - 249 zł/szt - 996zł/komplet
Toyo Proxes T1-R 185/55R15 82 V - 264zł/szt - 1216zł/komplet
Razem: 2052zł + koszty założenia (60zł) + śruby zabezpieczające (70zł)
Zestaw 15"
Enzo H15" - 259 zł/szt - 1036zł/komplet
Toyo Proxes T1-R 195/50R15 82 V - 200zł/szt - 800zł komplet
Razem: 1836zł + koszty założenia (60zł) + śruby zabezpieczające (70zł)
Dlaczego mniejsze opony są przeszło 25% droższe? Nie mam zielonego pojęcia może to sprawa większego profilu? Aha opony na Allegro taniej o 30 zł/szt.
PS.
Najtańsze Proxesy, które znalazłem 175 zł
Anonymous - 27-01-2008, 16:41
Witam wszystkich jestem nowy na tym forum ,mialem colta gti wsadzilem do niego kola 16 i na mniejsze bym nie wymienil na spalaniu paliwa nic nie odczulem,za to odczulem duzy problem z parkowaniem kiedy trzeba podjechac pod duzy kraweznik .Pozdrawiam
Anonymous - 28-01-2008, 00:51
ja chcialem 14 do siebie zalozyc ale zaczynam sie przekonywac do 15... Mam pytanie. Trzeba klepac ranty??
londolut - 28-01-2008, 06:28
SlaVkoEg napisał/a: | Trzeba klepac ranty?? |
Najprawdopodobniej, zależy od stanu zawiasu ale raczej tak. Choć są rzadkie przypadki, że rantu nie trzeba ruszać, np Pawela ma 15" ale ET 48 (czy coś w tych granicach) i nie ruszał blachy.
Btw klepnięcie rantu to małe piwo
Hugo - 28-01-2008, 10:35
londolut napisał/a: | Najprawdopodobniej, zależy od stanu zawiasu | Bzdura. Zależy to od ET. Jak odpowiednie to nie trzeba klepać.
Anonymous - 28-01-2008, 11:08
Hugo napisał/a: | londolut napisał/a: | Najprawdopodobniej, zależy od stanu zawiasu | Bzdura. Zależy to od ET. Jak odpowiednie to nie trzeba klepać. |
Dodam, że zależy głównie od ET ale też od szerokości felgi.
Przy 6,5 na ET38 na 15" nie będzie problemu.
I tak nawiasem mówiąc, przy klepaniu rantów trzeba uważać bo jest tam łączenie blach + spawanie punktowe = za mocno uderzysz to rozdzielisz blachę i będziesz miał za jakiś czas duży kłopot z rudą
londolut - 28-01-2008, 11:12
Hugo napisał/a: | Bzdura. Zależy to od ET. Jak odpowiednie to nie trzeba klepać. |
A jak wytłumaczysz to, że ludzie mający ET35 w feldze (optymalne dla CA0) w jednych przypadkach muszą mieć zaklepane ranty bo inaczej nie da się jeździć a w innych przypadkach niewiedzą nawet co to znaczy 'zaklepać rant'. Mówię tutaj o feldze szerokiej na 6,5".
[ Dodano: 28-01-2008, 11:15 ]
W tym wypadku zawias też ma dużo do gadania
Anonymous - 28-01-2008, 11:23
londolut napisał/a: | A jak wytłumaczysz to, że ludzie mający ET35 w feldze (optymalne dla CA0) w jednych przypadkach muszą mieć zaklepane ranty bo inaczej nie da się jeździć a w innych przypadkach niewiedzą nawet co to znaczy 'zaklepać rant'. Mówię tutaj o feldze szerokiej na 6,5". |
Optimum dla CA0 to ET38 - schowane głębiej, nie obcierają w żadnym Colciaku.
Zalecane natomiast do CA0 to ET35-38.
cns80 - 28-01-2008, 11:29
londolut napisał/a: | A jak wytłumaczysz to, że ludzie mający ET35 w feldze (optymalne dla CA0) w jednych przypadkach muszą mieć zaklepane ranty bo inaczej nie da się jeździć a w innych przypadkach niewiedzą nawet co to znaczy 'zaklepać rant'. |
Nie porównuje się samego ET, ale ET w odniesieniu do szerokości felgi (przy założeniu że mówimy o danej średnicy np. 15")
Przykładowo felgi 15"/6,5" ET 35 będą dobre (jak napisałeś), ale felgi 15"/5,5" ET 12 będą obcierały, nie mówiąc już o katowaniu piast, łożysk i całego układu zawieszenia.
Ja mam 13"/5,5 ET 42 i obcierają mi nie o rant, ale o wnękę nadkola przy skręcie. Mogę sprzedać jak ktoś sobie da dystanse będą ok
londolut - 28-01-2008, 11:40
Jak kupię 15/6,5 ET35 i będę musiał klepać to co wtedy ...
[ Dodano: 28-01-2008, 11:45 ]
cns80, pisałem że tyczy się to feli 6,5"... Btw w FAQ do CA0 pisanego przez Śrubę jest parę tematów o felach ale wszędzie pojawia się ET35 o wyższym nikt nie mówi tylko pawela bo ma 45
cns80 - 28-01-2008, 11:48
londolut napisał/a: | Jak kupię 15/6,5 ET35 i będę musiał klepać to co wtedy ... |
Sam napisałeś że jest Ok. Opieram się na tym: londolut napisał/a: | A jak wytłumaczysz to, że ludzie mający ET35 w feldze (optymalne dla CA0) w jednych przypadkach muszą mieć zaklepane ranty bo inaczej nie da się jeździć a w innych przypadkach niewiedzą nawet co to znaczy 'zaklepać rant'. Mówię tutaj o feldze szerokiej na 6,5". |
Jest jeszcze jeden aspekt. Mój kolega do Vectry A założył 15" z moimi oponami Michelin 195/55 i mu obcierały. Zdjął je i założył Pirelli 195/55 i nie obcierają
Inna budowa grzbietu opony jak sądzę
londolut - 28-01-2008, 11:51
Ja założę TOYO Proxes, mam nadzieję, że nie będę miał takich samych szopek :/ Swoją drogą to powinno być jakieś inne oznaczenie chyba dla tych opon. Zobaczymy jak kupię za 2 m-ce felgi co się będzie działo, mam nadzieję, że nie trzeba będzie klepać rantu.
[ Dodano: 28-01-2008, 11:52 ]
Aha a do mojego kolorku co proponujecie? Czarne środki z polerowanym frontem czy standardowe jasne alu?
[ Dodano: 28-01-2008, 11:54 ]
Czy czarna farba (chyba farba) nie odpryśnie po jakimś czasie ??
np: http://allegro.pl/item301...seat_honda.html
|
|
|