To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [1.6 66kW] słabe ogrzewanie i nawiew zimnego powietrza

90alcatraz90 - 11-02-2012, 14:48

Witam mam problem z temp. Czasami (nie zawsze) wskazówka temp podczas jazdy potrafi mi zejsc do 0 a pozniej znów podnosi się do połowy. Czy to też wina termostatu?
scoratir - 11-02-2012, 16:00

Cytat:
Czy to też wina termostatu?
Obstawiam że też szwankuje termostat.
Cytat:
ok. dzięki a który wężyk powinien być ciepły a który zimny , górny czy dolny, jak to z tymi wężami jest?
Górny po kilku/kilkunastu km powinien być gorący, dolny przy temperaturze -5stC i niżej chyba nigdy nie powinien się zagrzać jeśli chłodnica jest sprawna (czyli powinien być zimny).
reicz - 11-02-2012, 16:18

dolny powinien być gorący, przecież on idzie od termostatu. Termostat puszcza gorącą wodę na chłodnicę.
Saqu - 11-02-2012, 16:23

ten od termostatu powinien być gorący dopiero po otwarciu termostatu czyli jakoś koło 82stopni, jak po przejechaniu np 2-3km ten dolny robi się ciepły(od termostatu co idzie) to termostat jest uchylony albo całkiem otwarty

w zimę termostat też powinien się otwierać, w końcu temp. wody na silniku bez chłodnicy jest o wiele wyższa niż powinna. ewentualnie termostat będzie się otwierał, zamykał w zależności jak się woda będzie nagrzewała, dzięki sprawnemu termostatowi nie potrzebne są przesłony na chłodnicę ;)

scoratir - 12-02-2012, 01:52

Tylko że termostat jest u góry i nie będzie się otwierał wcześniej. Temperatura w silniku nie jest wyższa niż powinna... jest dokładnie taka jaką ma dany termostat. Otworzy się dopiero przy pzrzekroczeniu 86-90 stC (zależnie od termostatu).
Cytat:
w zimę termostat też powinien się otwierać, w końcu temp. wody na silniku bez chłodnicy jest o wiele wyższa niż powinna.

Nie jest wyższa niż powinna, temperatura silnika w tym czasie przy sprawnym termostacie ma utrzymywać odpowiednią ciepłotę silnika. Jeśli ta skacze w tę i drugą stronę bez przerwy to znaczy że coś jest niesprawne, czym najczęściej jest termostat.
W zimie termostat też się otwiera, to oczywiste, tylko że robi to na kilka/kilkanaście sekund.

Maxio85 - 23-12-2012, 14:16
Temat postu: Po wymianie termoostatu nadal nic...
Witam wszystkich!
Jakiś czas temu pojawił się u mnie następujący problem z ogrzewaniem:
Po ustawieniu temperatury na 32 stopnie (klimatronik) i zewnętrznym obiegu powietrza leci w kabinie zimne powietrze. Myślałem że to wina komputera więc pojechałem ale skan nic nie wykazał, węże wchodzący i wychodzący do nagrzewnicy i są ciepłe, sprawdziłem więc ciśnienie płynu wchodzącego do nagrzewnicy i go w zasadzie nie było. Pomyślałem że to termostat więc go wymieniłem, oryginalny wprawdzie ma 85stopni temp otwarcia nowy 82 ale myślę że to nie powinno mieć dużego znaczenia. Tylko, żę niestety nic to nie dało, w kabinie nadal zimno. Ciepłe powietrze zaczyna lecieć po przełączeniu na obieg wewnętrzny, nie robi się gorąco ale da się wytrzymać, pojawia się wtedy problem z parowaniem, strasznie szyby parują i ledwo co widać i co chwilę trzeba wycierać.
Wiadomo że jak jest zimna to jest zimno ale bez przesady ;) Jeżeli ktoś miał kiedyś taki problem to proszę o pomoc w rozwiązaniu go lub sugestie co to jeszcze może być...

deejay - 23-12-2012, 14:46

Maxio85 napisał/a:
Witam wszystkich!

Jakiś czas temu pojawił się u mnie następujący problem z ogrzewaniem:

Po ustawieniu temperatury na 32 stopnie (klimatronik) i zewnętrznym obiegu powietrza leci w kabinie zimne powietrze. Myślałem że to wina komputera więc pojechałem ale skan nic nie wykazał, węże wchodzący i wychodzący do nagrzewnicy i są ciepłe, sprawdziłem więc ciśnienie płynu wchodzącego do nagrzewnicy i go w zasadzie nie było. Pomyślałem że to termostat więc go wymieniłem, oryginalny wprawdzie ma 85stopni temp otwarcia nowy 82 ale myślę że to nie powinno mieć dużego znaczenia. Tylko, żę niestety nic to nie dało, w kabinie nadal zimno. Ciepłe powietrze zaczyna lecieć po przełączeniu na obieg wewnętrzny, nie robi się gorąco ale da się wytrzymać, pojawia się wtedy problem z parowaniem, strasznie szyby parują i ledwo co widać i co chwilę trzeba wycierać.

Wiadomo że jak jest zimna to jest zimno ale bez przesady Jeżeli ktoś miał kiedyś taki problem to proszę o pomoc w rozwiązaniu go lub sugestie co to jeszcze może być...


Jesli oba węże od układu chłodzenia przy scianie grodziowej są gorące , to problem tkwi raczej na 99% w silniczku który steruje klapką od ciepłego powietrza . Musisz sie dostać do niego i spr. czy pracuje . Nagrzewnica w tym aucie jest zawsze gorąca , a sterowanie ciepłym powietrzem odbywa sie poprzez klapki sterujące silniczkami .

Maxio85 - 23-12-2012, 14:54

A jak można dojść do tego silniczka? Czy wystarczy wyciągnąć schowek czy trzeba demontować całą konsolę przednią? Jeśli tak czy ma ktoś jakąś foto-instrukcję jak to zrobić? Nie chciałbym sobie czegoś uszkodzić....
Juiceman - 23-12-2012, 15:12

tu masz manuala do Carismy : http://old.japancars.ru/c...CLNDA2A1F005493

łatwiej znajdziesz drogę aby się dostać do silniczka.

robertdg - 23-12-2012, 15:56

Najlepiej zdemontować środek konsoli centralnej miejsca jest wystarczająco aby sie do niego dostać, można to też zrobić poprzez demontaż schowka i scianki bocznej konsoli, dostęp jest dostateczny
Maxio85 - 23-12-2012, 17:19

Zdemontowałem schowek i wygląd na to ze mechanizm sterowania klapek nawiewu znajduje się bezpośrednio za nim i wydaje się ze wszystko działa poprawnie. Po zmianie trybu nawiewu z zewnętrznego na wewnętrzny zmienia się położenie cięgien sterujących. Być może przyczyna tkwi głębiej tylko gdzie...α
deejay - 23-12-2012, 17:39

Maxio85 napisał/a:
Po zmianie trybu nawiewu z zewnętrznego na wewnętrzny


Nie to ciebie interesuje , ty masz obserwować co sie dzieje i jak sie zachowuje silniczek od ciepłe/zimne jak regulujesz temp. na panelu sterowania .

Maxio85 - 23-12-2012, 21:04

Aaa ok :) czyli muszę jeszcze raz tam zajrzeć i poszukać tego drugiego silniczka. Dzięki za pomoc, jak tylko będę coś więcej wiedział to napiszę.
A ma ktoś może zdjęcie tego silniczka? Żebym wiedział czego szukać, skoro może on być uszkodzony to może w ogóle nie reagować na zmiany ustawień temperatury.

deejay - 23-12-2012, 21:35

Maxio85 napisał/a:
A ma ktoś może zdjęcie tego silniczka?


http://moto.allegro.pl/na...2894390700.html

Maxio85 - 16-01-2013, 19:41

sorka za tak długą absencje... ;)

Problem został zdiagnozowany i wygląda to następująco:
Silniczek sterowania klapkami ciepło/zimno działa ale nie pracuje w pełnym zakresie :/ nie wiem czego to jest wina ale jak na razie poradziłem sobie z problemem w taki sposób, że wygiąłem lekko cięgno klapki i teraz leci ciepłe powietrze :) kosztem zimnego które do kabiny się już nie dostaje ;) problem chwilowo rozwiązany ale będzie trzeba do zrobić gdy tylko zimno minie i będzie nieco cieplej żeby przyjemniej było dłubać przy tym :)

Dzięki za porady
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group