To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CAxA] short shift

harpagan - 17-02-2008, 23:37

londolut napisał/a:
Zwracam honor :partyman:

:supz:

:D
Cytat:
real shorcik

Jak sie uporasz z tematem to daj znac jak sie sprawa ma bo przyznam szczerze ze i sam bym byl zainteresowany :)

Anonymous - 18-02-2008, 11:11

Panowie i zagadka.Otoz lewarek zmiany biegów w naszych miskach sie rózni dośc znacznie od tych w Civicu oraz Mazdzie.Otoz wyglada on tak:



I teraz badz tu madry pisz wiersze, gdzie ciachnac gdzie spawnac zeby te biegi faktycznie zmienialy sie szybko,precyzyjnie i skutecznie...
ogladnijmy to ejszcze raz z kazdej strony






Wyglada na to ze trzeba go ciachnac na dole przy mocowaniu linki i przeniesc ja do góry z 2 cm max.Poprawcie mnie jak sie myle
pozd
bwr

londolut - 23-02-2008, 17:31

Browar napisał/a:
wyglada on tak
Jest to na pewno lewar :P ??

A tak na poważnie chyba nici z shorta.

Jest jeszcze taka możliwość ale nie wiem jak będzie później z montażem.



W miejscu:
1. wycinasz 2 cm drążka i spawasz go,
2. rozcinasz i dokładasz kawałek blachy 2 cm wysokiej,
3. wycinasz kawał blachy pod cięgnem, żeby nie haczyło.

Nie wiem jak to będzie wyglądało w praktyce. To tylko propozycja.

Hugo - 23-02-2008, 19:18

Browar, londolut w czym problem, bo nie mam pojęcia? Tniesz lewarek 3 cm od góry (mi ucięło się 33 mm) nakładasz gałkę i już. Po robocie. No chyba, że chodzi Wam o to, że odetnie się gwint i nie będzie na co nakręcić gałki. To OK. Ja założyłem inną gałkę mocowaną za pomocą tulejki i śrubki blokującej.
Jak gwint ma zostać to wtedy przecinasz lewarek w miejscu oznaczonym przez londolut'a jako 1, od tego kawałka z gwintem odcinasz z dołu 3 cm, wyrzucasz i resztę zespawujesz do kupy. I po robocie.

londolut - 23-02-2008, 19:34

Hugo napisał/a:
w czym problem, bo nie mam pojęcia? Tniesz lewarek 3 cm od góry (mi ucięło się 33 mm) nakładasz gałkę i już. Po robocie.
Nie chodzi o to żeby bł gwint tylko żeby był to prawdziwy short-shift. Przeczytaj wcześniejszy post harpagana, jest tam link na forum mazdy i hondy. Dokładnie opisane co to takiego jest short shift, bo na pewno nie obcięty drążek. Ma podobne działanie ale short jest bardziej precyzyjny. Przesuwając punkt mocowania drążka w górę powodujesz nie tylko krótszy skok lewarka ale przede wszystkim pewne wbicie biegu na swoje miejsce.
Hugo - 23-02-2008, 20:28

londolut napisał/a:
rzeczytaj wcześniejszy post harpagana, jest tam link na forum mazdy i hondy
Tak to jest jak się nie chce czytać linków :P . Swoją drogą chyba czeka mnie poprawka mojego "short-shiftera" :wink:
Anonymous - 23-02-2008, 21:27

londolut napisał/a:
Przesuwając punkt mocowania drążka w górę powodujesz nie tylko krótszy skok lewarka ale przede wszystkim pewne wbicie biegu na swoje miejsce.

Rozwiazanie zagadki...

Sprobuje tak zrobic w takim razie i powiem jakie rezultaty na szczescie mam caly drugi mechanizm zmiany biegow za linkami nie musze ryzykowac ewentualnego zniszczenia obecnego lewarka.
jestesmy w kontakcie :)
bwr

Jogurt - 06-04-2008, 17:03

Browar, podziałałeś już coś z real short shifterem ?
londolut - 23-04-2008, 15:36

Odgrzewamy kotleta bo temat shorta chyba zdechł jak kundel ;)
Bro, grzebałeś już coś z lewarem? Jestem ciekaw efektu a nie mam drugiego takiego ustrojstwa jak by pierwsze padło :? Na pewno skrzynia będzie dużo bardziej precyzyjna niż fabryka. Ciekawe jak to się odbije na wytrzymałości bo spawanie drągala może osłabić konstrukcję.

maciej 63 - 28-06-2011, 22:23

witam-kolejna próba odgrzania tematu.chcę sobie zrobić shorta po pierwsze,nabyłem na all
cały mechanizm z dzwignią i tą plastikową podstawą i to będę przerabiał ,jakby coś nie wyszło to orginał czeka.wajchę pod kulką powinienem wydłużyć o ok.22mm.czyli uciąć i wstawić kawałek pręta,ale na końcu dżwigni jest taki plastikowy element którego nie potrafię zdjąć a nie chcę go uszkodzić,może już ktoś to demontował i wie jak zrobić tkk by nic nie
uszk.jest jeszcze jeden sposób,przesunąć kulkę w górę,o ile będzie chciała siedzieć ciasno na dzwigni.
witam ponownie short zrobiony,kulka została przesunięta 15mm w górę gałki,po wymontowaniu całego lewarkai umocowaniu go w imadle od góry nałożyłem rórkę i uderzając mlotkiem przesunełem kulkę,trzeba pamiętać o zdjęciu plastikowego elementu na końcu gałki
aby go nie uszkodzić.skorzystałem też z tej instrukcji
http://www.mitsuwiki.org/...e_Short_Shifter



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group