To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] 1 "nieobowiązkowa" wymiana oleju

Anonymous - 26-02-2008, 19:57

Cytat:
Także weź pod uwagę jedno, że to producent samochodu zaleca jaki olej

dlatego zalałem Edge Sport 0W40,taki jest między innymi w instrukcji do mojego Outka.(0W40-nie koniecznie Castrol)
Skoro castrol jest taki zły ,to poza korzyściami dla serwisów,nie powinien być zalewany.
Serwis przy pierwszej wymianie sam podjął decyzję ,że to ma być Castrol 10W60 TWS.
Przy drugiej wymianie na moją prośbę zalano mi Castrol Edge Sport 0W40.
Więc skoro tak sądzisz,że TWS jest do bani to czuję się trochę zrobiony w butelkę.
Ja natomiast dam Tobie przykład odnośnie Castrola.Swego czasu miałem Turbo Diesla Opla Fronterę.
Przejechałem nim ponad 300000km,właśnie na Castrolu.Wiem ,że obecny właściciel zbliża się do 400000,
też na Castrolu (Tection).Silnik nigdy nie był remontowany.Dlatego mam pytanie odnośnie Castrola,czy rzeczywiście jest do bani czy to tylko sporadyczne przypadki.Mówisz,że Lotos jest lepszy od Castrola.
Być może w silnikach,w których nie przekraczasz 5000obrotów/min.Jeśli chodzi o utratę filmu smarnego po zastosowaniu Castrola,to rzeczywiście były takie przypadki,ale z tego co wiem dotyczyło to tylko RS-a.
Czy ktoś może zalewa MOTULA?

Mateusz - 26-02-2008, 19:59

witam,
osobiscie do niedawna zawsze lalem oleje Shell- oczywiscie odpowiednio wedlug specyfikacji producenta. Do niedawna, poniewaz w Passacie z tym samym silnikiem, ktory obecnie mam w Outlanderze II, leje Castrol- takim byl zalany Passat i obecnie Mitsu. Chetnie poznam preferencje innych posiadaczy Outlandera II generacji, tym bardziej, ze zastanawiam sie nad zmiana podczas okresowego przegladu na 15tys km na Shella wlasnie.
pozdrawiam,
mateusz

tomekrvf - 26-02-2008, 20:37

Swego czasu uczestniczyłem w szkoleniu o olejach organizowanym przez Shell Polska.
Po szkoleniu była okazja pogadać z bardzo łebskim człowiekiem o olejach samochodowych. Według jego rad najlepszym olejem który chroni silnik przed zużyciem to właśnie olej 10W-40 a warunkowo 5W-40. W szczególności takie oleje dobrze robią turbosprężarkom i dla rozrządu. Wszelkie wynalazki typu 0W-40 to głównie działania ludzi od marketingu. Powiedział też że w Polsce panuje niespotykana moda na 100% syntetyczne oleje. W innych krajach Europy z reguły ludzie używają półsyntetyków.
Co do Castrola, to widziałem zbyt wiele silników zawalonych nagarem gorzej niż duży fiat jeżdzony na selektolu.
Jedna ciekwostka o Lotosie - na PW, profesor u którego robiłem dyplom powiedział że Lotos ma takie same parametry jak inne markowe oleje ale zdarza się że nieco szybciej traci swoje właściwości. To było powiedziane 6 lat temu i pewnie dużo się zmieniło od tamtego czasu. Ja zrobiłem na syntetycznym Lotosie Passatem od 1991 do 2001 260 000km i po tym przebiegu silnik był idealnie czysty i nie brał ani grama oleju.
Mój znajomy jeździ Tico na oleju Comma z JC (najtańszy półsyntetyk) i teraz auto ma około 220 000km i nic się nie dzieje.
Ojciec miał w firmie Poloneza 96' z przelotem 430 000km - od początku na Mobil 1 5W-50. Nie było żadnego remontu silnika aż do ostatniej drogi na złom - poldek uległ atakowi rudego.
Ja preferuję Shella i właśnie Lotosa. Znajomi jeżdzą na Mobilu, niektórzy wlewają jakieś inne wynalazki ale najwięcej złych opinii zbiera właśnie Castrol.

[ Dodano: 28-02-2008, 13:41 ]
misiak2.0turbo napisał/a:
dlatego zalałem Edge Sport 0W40,taki jest między innymi w instrukcji do mojego Outka

Jest ale do Outlandera bez Turbo. Oleje do Turbo są po prawej stronie strony instrukcji obsługi na którą się powołujesz.

Matti - 03-03-2008, 09:32

tomekrvf napisał/a:
Wymiana oleju nie zaszkodzi. Jeżeli odpowiedź na pytanie "czy stać mnie na wydatek 250PLN" brzmi twierdząco to należy olej wymienić.



to jak jest z ta ceną za wymianę oleju mnie powiedzieli 450 zl ??????

tomekrvf - 03-03-2008, 10:02

Matti napisał/a:
to jak jest z ta ceną za wymianę oleju mnie powiedzieli 450 zl ??????

Zależy co chcą wlać. Filtr oleju kosztuje 42PLN. 400PLN za 4.5 litra oleju to przegięcie.
Np Mobil 505.01 kosztuje 45PLN za litr. Olej spełniający normę 507.00 np Shell Helix Ultra Extra 5W-30 kosztuje 55PLN za litr.

Hiszpan - 03-03-2008, 10:56

Pamiętaj, że w ASO płacisz dodatkowo za "pieczątkę ASO"
Pan Henio w garażu wymieni olej za flaszkę, zakład naprawczy za 60-80 PLN, a ASO za 120-170 ;)

tomekrvf - 03-03-2008, 11:39

Hiszpan napisał/a:
a ASO za 120-170

Eeee tam... 40-50PLN to realna stawka.

rc4 - 03-03-2008, 19:00

u mnie pracuje Motul 505.01. Naczytałem się trochę o Castrolu - ta firma nie wyprodukowała nigdy ani kropli oleju. Kupuje bazy olejowe od różnych rafinerii. Ale ma najlepszy marketing który robi swoje, ludzie wierzą reklamie (bardzo przyzwoitej zresztą) i leją ten marny olej. Ja wychodzę z założenia, że dobry produkt broni się sam, i nie potrzebuje nachalnej reklamy.

PS. outlandery z VW silnikiem obecnie wymagają wymiany oleju co 20.000 km. Instrukcja zaleca normę 507.00? Czy w tych modelach doszedł filtr cząstek stałych? czy tylko wydłużono przebiegi? Serwis zaleca dla modeli które mają przeglądy co 15.000 olej z long life (oczywiście Castrola) to zalecenia MMC czy serwis chce jechać na sponsorowaną wycieczkę?

olabart - 03-03-2008, 19:26

Kurka wodna - a ja ten olej leję od początku do turbika i jeszcze patrzę na mechaników, żeby nie lali z beczki tylko z oryginalnej czterolitrówki. Moja porażka. Zaczynam lekturę pt. oleje. Pozdr.
tomekrvf - 03-03-2008, 23:03

olabart napisał/a:
Kurka wodna - a ja ten olej leję od początku do turbika

Mówisz o Edge 0W-40?

[ Dodano: 03-03-2008, 23:05 ]
rc4 napisał/a:
outlandery z VW silnikiem obecnie wymagają wymiany oleju co 20.000 km. Instrukcja zaleca normę 507.00? Czy w tych modelach doszedł filtr cząstek stałych? czy tylko wydłużono przebiegi?

Wydłużono przebiegi i dlatego trzeba lać 507.00
rc4 napisał/a:
Serwis zaleca dla modeli które mają przeglądy co 15.000 olej z long life (oczywiście Castrola) to zalecenia MMC czy serwis chce jechać na sponsorowaną wycieczkę?

Kto to zaleca? Masz w instrukcji jasno napisane że 505.01 wystarczy i tyle.

Anonymous - 03-03-2008, 23:12

hmmm.... tabelka castrola http://www.ew2.lubesinfo....=1203&langid=12 wyraznie jest napisane Edge Sport 0W-40 do silnika 2.0 Turbo
tomekrvf - 03-03-2008, 23:19

MarcinR napisał/a:
hmmm.... tabelka castrola http://www.ew2.lubesinfo....=1203&langid=12 wyraznie jest napisane Edge Sport 0W-40 do silnika 2.0 Turbo

Wybacz, ale może trzeba było przeczytać to, co zostało wcześniej napisane...Oczywiście ze zrozumieniem
np to:
misiak2.0turbo napisał/a:
dlatego zalałem Edge Sport 0W40,taki jest między innymi w instrukcji do mojego Outka

Jest ale do Outlandera bez Turbo. Oleje do Turbo są po prawej stronie strony instrukcji obsługi na którą się powołujesz.

Anonymous - 03-03-2008, 23:29

oto co jest napisane:

Producent (marka) MITSUBISHI
Model Outlander 2.0 Turbo, -Sport 4WD (148kW - 4G63)
Silnik PT
Rok 2005-


Zastosowania Zalecenie Pojemność (ltr)
Silnik (PT) Zalecany Edge Sport 0W-40 (s) 4.6
Dobry Edge 5W-30 (s)
Przekładnia ręczna Zalecany TAF-X (t) 2.8
Dobry SMX-S (t)
Przekładnia automatyczna
Mechanizm różnicowy Ze skrzyni biegów
Płyn chłodniczy (30%) Zalecany Antifreeze NF (p) 7
Dobry Antifreeze (p)
Płyn hamulcowy i do sprzęgła Zalecany RESPONSE DOT 4
Dobry SRF Racing Brake Fluid
Skrzynka rozdzielcza biegów Zalecany EPX 80W-90 0.6
Dobry EPX 90
Mechanizm różnicowy tylny Zalecany EPX 80W-90 0.6
Dobry EPX 90
Kierowanie (układ kierowniczy) ze wspomaganiem Zalecany TQ DEXRON III
Dobry Transmax J

Przykro mi ale nie wiem jak wkleja sie obrazki tak wiec skopiowalem caly tekst z tabeli a po prawej stronie w powyzszej tabeli jest podana pojemnosc. Dane dotycza silnika 2.0 turbo a nie 2.0 moze do 2.0 tez jest zalecany ten sam olej nie wiem nie sprawdzalem.

Ps. wlasnie sprawdzilem i dla silnika 2.0 bez turbo jest zalecany ten sam olej

tomekrvf - 03-03-2008, 23:39

MarcinR napisał/a:
Ps. wlasnie sprawdzilem i dla silnika 2.0 bez turbo jest zalecany ten sam olej

Taaak. Ale to co podajesz to zalecenia Castrola a nie producenta samochodu czyli Mitsubishi.

Mateusz - 04-03-2008, 14:40

tak, ja mam dylemat, lac dalej castrol do ktorego nie mam przekonania, ale ktory trzyma norme zalecana przez producenta samochodu Mitsubishi Outlander II- 505.01, czy zmienic na zaufany Shell Helix Ultra- 507.00 ktory teoretycznie jak gdzies w necie wyczytalem mozna smialo lac poniewaz alternatywnie pokrywa wlasciwosi normy 506.01 czy to oznacza ze takze pokrywa 505.01? nie wiem.
Jeszcze slowko na temat wydluzonych przegladow, pierwsze czytam aby w przypadku mojego auta przeglady zostaly wydluzone do 20.000km- dodam, ze wczesniej jezdzilem Passatem 2.0 TDI i przeglady byly co 15tys km.
pozdrawiam,
mateusz



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group