[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Nie łączy sie z kompem
londolut - 20-02-2008, 20:48
Bartek napisał/a: | Akurat odwrotnie | Poprawione, dzięki za poprawkę
Hugo napisał/a: | I w 1.3, ale po 2000 r. | Dlatego napisałem, że w CA0. 1.3 16V to już CJ0
szosiek napisał/a: | to powiedzcie mi czy jest sens podinac sie pod kompa czy moze faktycznie te czujniki temperatury sprawdzic | Warto na początku wyjąć ECU i sprawdzić kondziole... a co tam, wymienić przecież będziesz wyciągał ECU to od razu re-assembled a poźniej jak już będziesz pewny, podpiąć diodę na 12V i zobaczyć co jest grane.
Anonymous - 21-02-2008, 06:38
szkoda ze nie bardzo wiem co piszesz moja wiedza nie siega tak daleko
londolut - 21-02-2008, 08:01
Zrób sobie diodę na kablach (12V) i podepnij się pod gniazdo serwisowe. Jest z lewej strony pod plastikami z obudowy kierownicy, obok skrzynki z bezpiecznikami (to białe na foto)
Są tam dwa piny. Górny jest minusem a dolny plusem (może nie być minusa, weź wtedy masę z zapalniczki) lub jeśli masz gniazdo OBDII (wygląda jak port z drukarki) zewrzyj ze sobą piny 1 i 4 (są opisane na gniazdku). Jak dobrze podepniesz to dioda będzie migała po przekręceniu kluczyka w pozycję ACC: długi sygnał - 10 (dziesięć), krótki sygnał 1 (jeden). Błędy mają zawsze postać dziesiątki i jedności np.: 11, 14, 41. Dioda będzie migać tak |.|....||||. i pętla i od początku to samo.
Jak zrobisz diagnozę to daj znać co wyszło Później podziałamy dalej
Anonymous - 23-02-2008, 14:03
no i niestety podpialem diode i nic nie miga co jest grane
josie - 23-02-2008, 15:33
szosiek napisał/a: | no i niestety podpialem diode i nic nie miga co jest grane |
Podepnij odwrotnie
Co do diagnostyki 1,3 12V w CA0 - jeden się daje inny nie. Ostatnio był taki u mnie z '94 i ładnie działał podpięty do kompa. Potem był czerwień z 1,3 '93 i już nie działał.
Inna kwestia czy ECU było podmieniane czy nie. Te z początku produkcji powinny działać.
Anonymous - 23-02-2008, 16:48
a jezeli nie ma bledow to jak powinno migac
londolut - 23-02-2008, 17:05
szosiek napisał/a: | a jezeli nie ma bledow to jak powinno migac | Powinno migać z częstotliwością 1 mignięcie/sekundę i nie da się wykryć jakichkolwiek zmian w długości świecenia.
Anonymous - 23-02-2008, 21:40
no i podpialem sie niestety miga systematycznie 1 migniecie na sekunde czyli nie ma bledu? Powiedzcie czy w takim razie komputer jest w porzadku i gdzie sie znajduja i jak sprawdzic te czujniki temperatury i wody
londolut - 23-02-2008, 22:29
szosiek napisał/a: | miga systematycznie | Brak błędu = czysty komputer co oznacza sprawne czujniki i sondy.
Anonymous - 24-02-2008, 01:43
jezeli wszystko sprawne to czemu takie spalanie
Anonymous - 25-02-2008, 19:24
Poszukaj mechanika, który ma Texe. Ona na 100% łączy się z 1.3 12V. Jeżeli czujnik temperatury będzie 'wisiał' tzn. zawiesi sie na jakiejś temperaturze to komputer nie wyrzuci Ci żadnego błędu czujnika. Błąd pojawi się dopiero gdy czujnik będzie poza zakresem bądż nie będzie pokazywał nic. Najlepszym sposobem będzie wyrzucenie parametru czujnika na komputer. Oczywiste jest, że zimny silnik nie będzie miał 50st. albo gorący 30.
ps. Jestem na tym samym etapie, samochód pali jak smok, swiece, sonda itp. OK. Wydaje mi się, że czujnik temp. jest walnięty. Orientuje się ktoś jak w 1.3 rozwiazany jest problem czujników? Są tam 2 czujniki ( 1 na wentylatory i 1 na zegary i komputer) czy może 1 czujnik. Ostatnio zauważyłem, że temp. na zegarach czasami zaczyna wariować. Bardzo szybko rośnia i maleje, po chwili się uspokaja.
Hugo - 25-02-2008, 19:55
ufi napisał/a: | Ostatnio zauważyłem, że temp. na zegarach czasami zaczyna wariować. Bardzo szybko rośnia i maleje, po chwili się uspokaja. | Wymień termostat. Ma dużo do spalania.
maciej 63 - 25-02-2008, 20:10
czujnik temp silnika ten dla ecu łatwo sprawdzić omomierzem oporności dla odpowiednich temperatur podane są w serwis manual
a co do wysokiego spalania to u mnie też jest problem podłączyłem palma sonda chodzi jak należy jedyne moje wątpliwości budzi mapsensor bo pokazuje stałą wartość 1.0 bar
i wykres jest prosty ale podłączyłem jeszcze dwa inne [jeden był ze sprawnego auta]
i pokazywało to samo już nie wiem co o tym sądzić ale może to ecu było zmieniane
choć auto z niemiec ale kto wie . może jutro wymontuję kompa i spisze numery zobudowy
i płyty
Anonymous - 25-02-2008, 21:24
Termostat OK, sprawdzałem go ostatnio. Szukałem dzisiaj tego czujnika ale nigdzie go nie widziałem, chyba jestem już ślepy ;p
Hugo - 25-02-2008, 22:01
Można wiedzieć jak sprawdzałeś termostat?
|
|
|