To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Ogrzewanie nie działa...

marektransit - 10-01-2009, 21:37

Nagrzewnica znajduje się po środku panela Dostać się do niej to nie jest taka prosta sprawa Trzeba te wszystkie plastiki pokoleii rozkręcać a ze składaniem jest jeszcze gorzej Siedziałem przy tym cały dzień ale już nigdy więcej się teo nie czepię
u157 - 10-01-2009, 23:20

Ale lepiej mieć ciepło a nie kurtki zakładać, gal grzeje dobrze i szybko, 2 km i już zaczyna dmuchać ciepłym powietrzem. Przy ostatnich mrozach przy dłuższych przejazdach trzeba było zmniejszać ogrzewanie mimo że kurtki w bagażniku. Tylko szyber zasłaniałem bo żona mówiła że czuć chłód od niego.
Serek - 11-01-2009, 15:29

Układ odpowietrzony? Stan chłodziwa ? Płyn w zbiorniczku wyrównawczym na odpowiednim poziomie?
Anonymous - 11-01-2009, 20:51

tak, tak, tak :)
wszystko od strony technicznej, a w zasadzie od tego co moge sprawdzic jest OK. jedynie nie grzeje jak nalezy ;)
mialem podobnie w cytrynie i tez winna byla nagrzewnica, po prostu chcialem sie upewnic. dodatkowo w cytrynie robie (i opisuje) to jedna reka z zamknietymi oczami. mialem nadzieje na jakies dokladniejsze porady jak dobrac sie do nagrzewnicy - gdzie sie znajduje to sie domyslam :D

Serek - 12-01-2009, 17:28

Nie liczyłbym na pomoc. W tym modelu bardzo rzadko zdarza się awaria nagrzewnicy, potrzeba czyszczenia, itp. Dotąd chyba nikt nawet o tym nie pisał. Jedynie w manualu można zajrzeć na procedurę demontażu.
filipczos - 17-01-2009, 18:36

Co moze byc przyczyna ze dosc czesto musze dolewac płynu do chlodnicy.
Wycieku nie ma, do silnika tez nie ucieka.
Dzisiaj gdy zaczela mi rosnac temp. (taki mam zawsze objaw ze trzeba dolac, przestaje tez grzac) zwrocilem uwage ze w chlodnicy brakuje ale za to zbiorniczek z boku pelniutki.
dlaczego tyle wyrzuca do zbiorniczka ze pozniej w chlodnicy jest za malo??

Serek - 17-01-2009, 19:38

Skąd przeświadczenie, że nie ma wycieku? Może podczas pracy motoru kiedy temperatura jest wysoka i ciśnienie w układzie (w trakcie jazdy) płyn ucieka?
deejay - 17-01-2009, 19:48

A węze od chłodnicy twarde masz :?: :wink:
filipczos - 17-01-2009, 22:45

jak uzpelniony plyn i scisne to mi sie wylewa gorą....

[ Dodano: 17-01-2009, 22:46 ]
Serek,
no tu masz racje...
Nie wiem jak podczas jazdy.
w czasie postoju w kazdym badz razie nie ma...

[ Dodano: 17-01-2009, 22:48 ]
ale dlaczego tyle plynu ucieka do zbiorniczka ze az pozniej brakuje w chlodnicy?

Serek - 18-01-2009, 12:07

Za każdym razem ciśnienie wypycha płyn do zbiorniczka. Układ szczelny, lewe ciśnienie wewnątrz układu. Pytanie gdzie to ciśnienie się tworzy?
u157 - 18-01-2009, 13:27

Witam.
Jeśli nie ma wycieków, to trzeba by zacząć od sprawdzenia korka na chłodnicy. Jeśli korek nie trzyma ciśnienia w układzie, płyn cofa się do zbiorniczka. Mniejsze ciśnienie w układzie powoduje gotowanie się płynu, tworzą się korki z pary i powodują wypchnięcie kolejnej porcji płynu do zbiorniczka. Z przepełnionego zbiorniczka wyrównawczego płyn przelewa się i zostaje usunięty, co jest powodem szybkiego ubywania płynu z układu chłodzenia.
Powodzenia. :finga:

zbychu 37 - 18-01-2009, 13:37

A przypadkiem nie jest to wina uszczelki pod glowicą ????lub co gorsze pekniętej głowicy.
Maretzky85 - 18-01-2009, 20:11

Najpierw wymień korek, a jak nie pomoże to uszczelka pod głowicą najpewniej, jak przestaje grzać to jest już bardzo nie dobrze, bo brakuje płynu chłodzącego w układzie (w bardzo dużej ilości) a to z kolei może prowadzić do pęknięcia głowicy. Radzę jak najszybciej sprawdzić.

[ Dodano: 18-01-2009, 20:12 ]
EDIT: nie odpowiedziałeś jeszcze na pytanie czy węże masz twarde od układu chłodzenia ?

filipczos - 18-01-2009, 22:19

Maretzky85,
weze nie sa twarde. przpuszczam ze to bedzie wina uszczelki pod glowica i stad tez problem z odpalaniem rano...
jutro musze sie rozejrzec za jakims mechanikiem co sie odwazy zmienic mu uszczelke... :lol:
bo jak narazie to jak slzsza marke to rezygnuja...

Maretzky85 - 19-01-2009, 10:37

Ja bym Ci mógł wymienić, w swoim przerabiałem ten temat kilka razy już :D
Ogólnie kilka godzin zabawy, tylko musisz znaleźć kogoś kto zrobi planowanie głowicy ;)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group