Carisma - FAQ - [Carisma] Obrotomierz - dziwne zachowanie
drd1812 - 20-04-2009, 21:31
barthez2183 napisał/a: | W dieslu obroty są właśnie brane z alternatora a w benzynach już nie. |
Sprawdź proszę swoją informację bo i w 1,9 TD taki czujnik wymieniałem a DID też zdaje się takowy ma
slawek st - 20-04-2009, 21:42
Cytat: | Jak na mój gust, obroty sczytywane są z czujnika położenia wału (o obrotach z alternatora nigdy nie słyszałem). | to mało kolego słyszałeś bo w wielu autach obrotomierz sterowany jest właśnie z alternatora. W UZUPEŁNIENU DLA <<drd1812>> W wielu autach obrotomierz jest sterowany z alternatora. Nie twierdzę że tak jest w przypadku auta kol <<mlun>>, myślę jednak że warto ten pasek sprawdzić.
przemo166 - 25-04-2009, 09:24
u mnie też wskazówka leciała kiedy chciała czy sucho czy mokro - okazało się uszkodzone koło napędzające pasek wieloklinowy. Koło jest na tzw. stabilizatorze drgań (gumie) która struchlała i nie miała siły przenieś napęd na pozostałe elemnty
mlun - 25-04-2009, 11:02
Dużo kosztowała wymiana?
Skrzypek - 27-04-2010, 12:19
Widzę, że to dość wiekowy temat. Dobra ja się gryzę z obrotomierzem ładne kilka miesięcy. Ogólnie wariuje mi właśnie wskazówka od obrotomierza i skacze podczas jazdy po całym wskaźniku. Zimą przy silnych mrozach i jak autko się nie nagrzało to obrotomierz działał poprawnie. Ktoś udzieli mi porady gdzie mam zajrzeć i szukać przyczyny?
pawelsonx - 27-04-2010, 13:02
licznik km masz elektroniczny czy mechaniczny ??
jak masz elektroniczny to czasami jak zmieniają przebieg to muszą wylutowac układ żeby go przeprogramować
w czasie tego procesu czasami przegrzeją inne rzeczy i powstają zimne luty lub pod wpływem temperatury coś nie styka .
Skrzypek - 27-04-2010, 14:20
Mechaniczny
Krogoth - 27-04-2010, 23:49
W mojej cari GDI z 2000r właśnie padł alternator i miałem identyczne problemy z obrotomierzem :/
Skrzypek - 29-04-2010, 07:49
Hm.. w sumie to jak szukanie igły w stogu siana. Zacznę chyba od sprawdzenia alternatora aby go wykluczyć. Jakie powinien mieć prawidłowe parametry?
Następnie sprawdzę, te zimne luty chodź wydaje mi się, że jest w porządku bo już lookałem na to dawno temu, aczkolwiek może warto przeczyścić wszystkie styki i sprawdzić kable w kostce.
PS. Kiedyś jak zgubiłem rejestracje we Wrocku (plastik pękł na dziurach), to po miesiącu moja dziewczyna idą spacerkiem do mnie do pracy znalazła tę rejestrację kupując gazetę w kiosku. Kioskarz dał ją za szybę bo znalazł:P. -> to apropo igły w stogu siana
wichura1 - 04-05-2010, 00:33
Obrotomierz jest przykręcony 3 lub 4 śrubami, jak nie są dokręcone brakuje połączenia z drukiem elastycznym.
Skrzypek - 04-06-2010, 10:48
Na dzień dzisiejszy nie rozwiązałem problemu. Rozkręciłem obrotomierz aby sprawdzić zimne luty i też nic nie było niepokojącego. Kabelek też ok, a śrubki są dobrze przykręcone. Czyli wychodzi, że przy desce jest wszystko ok i muszę poszukać gdzieś indziej. Ma ktoś jakichś pomysł? Skąd brany jest sygnał do obrotomierza, bo chyba od tego trzeba zacząć, bo możliwe, że coś właśnie tam nie łączy, kabelek się podłamał czy coś podobnego.
sheik82 - 13-06-2010, 13:10
a ja mam tak: upalnego popołudnia czekalem na kogos w aucie przy wlaczonym silnku (klima, radio) nagle zgasl i nie chcial odpalic, udalo sie na kable (po ok. minucie) jednak po tej operacji predkościomierz i obrotomierz podczas jazdy wskazywał 0. prawdopodobnie siadl alternator albo regulator napięcia, bo wycieraczki chodzą w zwolnionym tepie, jeszcze sprawdzam dla pewnosci aku i zobaczymy :/
Saqu - 13-06-2010, 16:32
a kable były dobrze podłączone?
sheik82 - 14-06-2010, 11:28
kable były dobrze podłaczone, naładowałem aku i odpala, nawet obrotomierz dziala, jednak to zapewne alternator bo teraz przy odpalonym silniku swieci sie kontrolka aku
|
|
|