To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Świece do 2.4 GDI

KarolS - 10-07-2008, 14:06

Podepnę się pod temat tego prychania, bo zaczęło mnie to wkurzać.

U mnie sytuacja wygląda tak, że samochód mi prycha gdy postoi cały dzień na słońcu, albo ogólnie gdy jest ciepło. Przykładowo przyjeżdżam do pracy na 8, i wyjeżdżam powiedzmy o 16.30. Auto zaraz po odpaleniu strasznie dziwnie chodzi. Buja obrotami, szarpie, prycha z wydechu, jakby chodził na 2 cylindrach, po czym po 20 sekundach takiej pracy, bujnie obrotami do góry, i już normalnie po cichutku je stabilizuje. Czy to jest właśnie kwestia tych skroplin? Zaznaczam, że jak auto postoi dłużej (np. do 19tej), wówczas tego efektu nie ma. :rolleyes:

Bartek - 10-07-2008, 17:48

KarolS napisał/a:
Czy to jest właśnie kwestia tych skroplin?


na 99% nie - w takich objawach obstawiam początki końca przepustnicy

KarolS - 10-07-2008, 18:14

Hmm, a jest szansa żeby to w jakiś sposób zweryfikować, naprawić, wyleczyć :roll: zanim rozkraczy mi się gdzieś na końcu Polski? ... czy po prostu czekać, aż się wysra na amen... :x
michalsiak - 12-07-2008, 00:49

Cytat:
No i kupiłem świece za 35,58/szt


a gdzie po tyle sprzedają bo i mnie by się przydało wymienić?

Cytat:
jak odpalam miska na zimnym silniku to przez chwile tak dziwnie prycha z tłumików i coś czarnego kapie


mam podobnie, zawsze rano pomimo garażu (pora roku obojetna) tak jak ktoś pisał pode mną, że zachowuje się jakby nie palił na wszystkie gary, po chwili OK.
Mam tez kłopot z wolnymi obrotami czasami więc obstawiam przepustnicę do czyszczenia i co tam jeszcze sie czyści - silnik krokowy. Przede mną chyba nikt tego nie robil a samochód ma 179 tys. przebiegu

Anonymous - 21-07-2008, 21:18

Witam... na "pocieszenie" kolegów z kaszlącymi GDI mogę tylko powiedzieć, że u mnie dzieje się dokładnie tak samo :) )

Jeżeli chodzi o odpowiedź koledze który pytał dlaczego wymieniłem świece.... to denerwowało mnie czasami dłuższe krecenie rozrusznikiem przy starcie. Po wymianie startuje od razu.

Nie znam sie na mechanice GDI ale jako elektryk podejrzewam fajkocewki... mam nadzieje że najbliższa wizyta w serwisie z odpowiednim sprzetem do sprawdzenia wyjaśni moje podejżenia. :)


pozdro

Anonymous - 27-07-2008, 21:29

Ja mam podobny problem i o ile dobrze pamietam to zaczelo sie to po czyszczeniu przepustnicy....rowniez podejrzewam fajkocewki ale jeszcze tego nie sprawdzilem (tutaj chyba serwis jest konieczny?)

Jak tylko uda sie uzytkownikowi GDI rozwiazac ten problem to prosimy o info na forum.

saphire - 28-07-2008, 08:13

Świeczki można i trzeba wymienić a przy okazji sprawdzić czy kanały od świec nie są zamoknięte czy zaolejone bo to może "przeszkadzać". Moja Cari GDI pod koniec okresu żywotności świec też czasem nie chciała załapać po pierwszym zakręceniu ale jak wyjąłem świeczki to już były mocno zużyte więc po wymianie na nowe irydowo-platynowe spokój.
skull - 31-07-2008, 15:50

Ostatnio wyczyściłem przepustnice i uczyłem kompa obrotów.Nadal prycha i nie podoba mi się że obroty przy włączonej klimie spadają i czuc drgania w kabinie.Tylko jedna rzecz interesuje mnie czy po resecie kompa koniecznie trzeba czekac aż odpali się dmuchawa.Ja specjalnie zrobiłem reseta na ciepłym silniku ale nie doczekałem się włączenia dmuchawki :?
saphire - 31-07-2008, 19:23

Nie doczekasz się włączenia dmuchawy. Najlepiej naucz kompa obrotów pod obciążeniem i zaczynając od zimnego silnika np. rano czyli powłączaj klimę, światła, radio nawiew itp. rzeczy które normalnie chodzą podczas jazdy i niech sobie popyrka z tym na luzie z 15 minut, później parę solidnych przygazowań i go zgaś i wyjmij kluczyk ze stacyjki. Jak odpalisz ponownie pojeździj chwile po mieście i zobacz jak będzie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group