To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Problem z przerywaniem (szarpaniem) silnika

Anonymous - 25-03-2008, 22:58

Witam
Dzisiaj jestem po czyszczeniu przepystnicy. Świeci się jak nowa, cały nagar zszedł. Wyjechałem na próbę i po 10 km jazdy z ciężką nogą znowu zaczeło się szarpanie :( . Co może być przyczyną ?

[ Dodano: 25-03-2008, 23:00 ]
Zapomniałem dodać że na trasie przy równych obrotach i delikatnej jeździe są odczuwalne niewielkie szarpnięcia.

saphire - 26-03-2008, 08:35

Wygląda na problem z zasilaniem w paliwo.

Filtr paliwa wymieniony?
Wtryski sprawdzone?
Pompa niskiego ciśnienia sprawdzona?
Pompa wysokiego ciśnienia zbadana (ciśnienie paliwa)?

maxwell61 - 26-03-2008, 10:08

Adam_bb, a jak jedziesz dłużej także masz odczywalne szarpniecia czy tylko przez pierwszych kilka minut?? i czy szczególnie wystepują one rano czy to nie ma znaczenia?
Anonymous - 26-03-2008, 17:32

Witam
Filtry mam pozmieniane. Autko szarpie jak dobrze się nagrzeje po przejechaniu kilkunastu kilometrów. Szarpanie występuje tylko przy gwałtownym przyspieszaniu i przy równych obrotach silnika, bez względu czy są to obroty na poziomie 1500 czy 3500 obrotów. Wtrysków i pomp nie sprawdzałem bo jeszcze nie namieżyłem fachowca który by mi to sprawdził w okolicy Legnicy.

[ Dodano: 26-03-2008, 19:55 ]
Mam jeszcze pytanko , czy po podłączeniu do kompa pokaże który z elemetów zasilania może być uszkodzony ?

saphire - 27-03-2008, 09:55

Do kompa raczej nie ale do MUT-II w ASO jak się podepniesz i trafisz na kumatego majstra to conieco może tym potestowac i posprawdzać, najlepiej w czasie jazdy...
Anonymous - 03-06-2008, 19:10

Mam identyczny problem, z tym że u mnie to on występuje na zasadzie przebłysków,,,....raz jest, raz go niema. Zdarza się czasami że 2 dni jeździ mi normalnie. No i jak jade stałą prędkością to czasami sama mi zwalnia, dodaje lekko gazu( i nic, dalej zwalnia lekko), dodaje większą ilość gazu... ruszyła się. Dziwne to wszystko.
po wyczyszczeniu przepustnicy, wszystko ustało na ok 20km. I znowu ta sama bajka. No i po hu ja ją kupywałem.

Anonymous - 03-06-2008, 20:51

Witam.
Czytając wasze posty widze, że to jest bardzo czesta przypadłość GDIka. Mam taki sam problem ze swoim sprzętem. Wymieniłem w aucie filter paliwa, powietrza, świece,itd przepustnica lśniąca i nic :? . Mam nadzieje że jeżeli komuś uda sie usunąć ten problem to podzieli się informacjami na temat usunięcia tej awarji. Osobiście obstawiam czujnik temperatury lub TPS, jednak wszystko może się zdażyć
Pozdrawiam

mlun - 03-06-2008, 21:03

Może warto sprawdzić wszytskie złącza przy kompie itp elektryce. U mnie tez coś takeigo się zaczęło pojawiać i dziś mechanik powiedział że złącze zaczęła gnić,więc może to być to.
Anonymous - 03-06-2008, 21:32

Czekam z niecierpliwością na rozwój wydarzeń MLUN.
Tak nawiasem mówiąc to faktycznie silnik w sumie zachowuje się bardziej tak po nagrzaniu. Dzisiaj to sprawdziłem. No i faktycznie złączki mogą gnić. Bo jak na razie to chyba nikomu nie udało sie tego problemu rozwiązać, a szkoda. Mój mechanik też rozłożył ręce.

Anonymous - 03-06-2008, 22:41

Panowie ja mialem ten sam problem i znalazlem przyczyne winna jest temu pompa paliwa wysokiego cisnienia tak bylo u mnie ,ale tez moze byc winna przepustnica a dokladniej to problem z silownikiem przepustnicy.ja wymienilem pompe paliwa i mam teraz radosc z jazdy swoja cari, spalanie mi spadlo do poziomu 7.8l, (gdzie dla porownania mialem 9.5 przed wymiana pompy paliwa) wiec roznica jest jak widac, jest to odczyt z wyswietlacza na konsoli. nie odczuwam szarpniec i zamulania auta. tak wiec posprawdzac cusnienie i bedzie wiadomo.
saphire - 04-06-2008, 10:11

Przeważnie jeśli problemu nie rozwiązuje sprawna przepustnica i przepływomierz (tzn. że sprawdzone, wyczyszczone i nie pomaga) to wtedy trzeba się zabrać za układ paliwowy.
mlun - 04-06-2008, 11:54

Ja nie zauwązyłem nadmiernego spalania benzyny.Nie chce mi się też wierzyć że pompa potrafiła by paść tak szybko. Jak kupowaliśmy samochód to nie było tego efektu,dopiero po jakimś tam przebiegu zaczęło się dziać. Zobaczymy czy będzie miał czas coś zrobić z tym złączem. U mnie może się wydawac barziej prawdopodobne bo plastikowa osłona pod silnikie jest już szczątkowa i z każdej kałuży w którą się wjechało napewno lała się woda.
Anonymous - 04-06-2008, 13:45

u mnie tez szarpalo 1,5-2,5 tys obrotow. wymienilem filtr paliwa...pomoglo lecz troszeczke, zmienilem swiece i przewody napiecia i od razu inny samochod
mlun - 04-06-2008, 17:18

Dodam: filtr czysty świece zmieniane 40k temu.
Anonymous - 05-06-2008, 22:55

Mi się też zdaje, że to może być pompa, bo jakby to był filtr paliwa to by bardziej go przytykało. Tylko jak sprawdzić pompę?? Czy tylko na komputerze??

[ Dodano: 05-06-2008, 22:58 ]
A czy jest możliwość naprawy pompy? Czy tylko wymiana?? Dodam że jestem elektronikiem.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group