To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - [CJ4A 1.6] Remont zawieszenia - co i jak?

Twaróg - 19-03-2008, 23:07

OK, dzieki :) W takim razie jutro gruntowny przeglad zawieszenia w serwisie jakims :)

[ Dodano: 20-03-2008, 17:46 ]
Tak, wiec potrzebuje nastepujace czesci - jakich firm najlepiej wybrac:

- Amortyzatory (tu wiem ze najlepiej Kayaba)
- Końcówka drążka kierowniczego lewa i prawa (GMB czy 555?)
- Sworzenie obydwu wahaczy (tu 555 czy jakies inne?)
- Łożysko w którymś kole (ale przednim) - koles nie miał jak tego sprawdzic albo mu sie nie chcialo - jak moge to sprawdzic podczas jazdy? I najlepiej jakiej firmy łożysko?

Czesci ktore wymienilbym profilaktycznie (nie chodzi tu o kase tylko o swiety spokoj w pozniejszym czasie - czy sa to czesci, ktore rzadko sie psuja i nie maja praktycznie prawa sie zepsuc? - jezeli nie maja prawa to chyba lepiej nie wymieniac, czy lepiej machnąć?):

- Dwa łączniki stabilizatora?
- Drążki kierownicze i drążki kierownicze osiowe?
- Wahacze tylnie poprzeczne?

Odrazu zapytam co zakupic z czesci zeby zrobic geometrie (zbiezność) tyłu auta?
Pytam dlatego, że z tego co słyszałem to na geometrii mechanicy nie chcą robić tyłu bo boją się ze coś pęknie, itp. To ja bym ewentualnie kupil to na zapas, zeby nie było problemów. A moze wogle z tyłu sie geometrii nie robi? :P

wojtas20 - 20-03-2008, 22:39

łożysko NIPPARTS. :mrgreen:
Anonymous - 20-03-2008, 22:58

To łożysko bym sobie raczej odpuścił, bo huczałoby raczej cały czas, a nie tylko podczas skręcania. Podnieś samochód na podnośniku i pokręć kołem. Jeśli usłyszysz huczenie i nie będzie się ono dobywało z klocków hamulcowych, wówczas można obstawiać łożysko. Łączniki stabilizatora wymień, jeśli gumki są popękane wybite lub popękane. Tylne wahacze poprzeczne wymienia się jeśli są pogięte lub w inny sposób uszkodzone. Zazwyczaj wymienia się tuleje w tych wahaczach.
Co się tyczy ustawiania geometrii - często zapiekają się nakrętki na śrubach do ustawiania pochylenia koła.

Hugo - 20-03-2008, 23:30

Twaróg napisał/a:
(GMB czy 555?)
W zasadzie bez różnicy.
Twaróg napisał/a:
Sworzenie obydwu wahaczy (tu 555 czy jakies inne?)
555 chyba najlepsze z dostępnych zamienników.
Twaróg napisał/a:
I najlepiej jakiej firmy łożysko?
Koyo.
Twaróg napisał/a:
Drążki kierownicze
Jak auto dobrze zachowuje się na drodze (nie lata) i nic nie puka to nie ruszaj.
Twaróg napisał/a:
drążki kierownicze osiowe?
A to co?
Anonymous - 21-03-2008, 00:20

podlacze sie do tematu, tyle ze ja mam CJ1A i nastepujace problemy: na kazdej dziurze slysze w przednim zawieszeniu delikatny stukot metal o metal (zgaduje ze jakies gumy do wymiany) mam jeszcze jeden powazniejszy problem, otoz przy hamowaniu z wiekszej predkosci (z 100, 120, 140, 160) slysze glosne huczenie z prawego przedniego kola, jak hamuje z 80, 70 to jest cisza... jak nie hamuje to tez jest cisza czyli wszelkie lozyska wykluczam, nic mnie nie sciaga, kierownica nie bije, wszystko w normie, rowno hamuje tylko takie przerazajace huczenie :( czy to moze byc krzywa tarcza? jutro jade na sciezke diagnostyczna, mam nadzieje ze cos mi wykaze...
Hugo - 21-03-2008, 07:44

Rado napisał/a:
podlacze sie do tematu, tyle ze ja mam CJ1A i nastepujace problemy: na kazdej dziurze slysze w przednim zawieszeniu delikatny stukot metal o metal (zgaduje ze jakies gumy do wymiany) mam jeszcze jeden powazniejszy problem, otoz przy hamowaniu z wiekszej predkosci (z 100, 120, 140, 160) slysze glosne huczenie z prawego przedniego kola, jak hamuje z 80, 70 to jest cisza... jak nie hamuje to tez jest cisza czyli wszelkie lozyska wykluczam, nic mnie nie sciaga, kierownica nie bije, wszystko w normie, rowno hamuje tylko takie przerazajace huczenie :( czy to moze byc krzywa tarcza? jutro jade na sciezke diagnostyczna, mam nadzieje ze cos mi wykaze...


Te stuki z przodu to łączniki i gumy stabilizatora do wymiany. To huczenie przy hamowaniu to podejrzewam, że wina opony.

Twaróg - 21-03-2008, 11:53

Z tego co jeszcze oblukałem w necie i w katalogu Kayaba to wychodzi ze w roczniku 96-97 byly inne amory przednie niz od rocznika 97-. Czy tak moze byc? Bo te ktore maja podobno pasowac do mojego (96-97) sa tansze?
Anonymous - 21-03-2008, 12:06

Twaróg napisał/a:
Z tego co jeszcze oblukałem w necie i w katalogu Kayaba to wychodzi ze w roczniku 96-97 byly inne amory przednie niz od rocznika 97-. Czy tak moze byc? Bo te ktore maja podobno pasowac do mojego (96-97) sa tansze?


a tu się chętnie włączę do dyskusji :) bo właśnie wymieniam gumy i mam też lekko cieknące amorki... firm kayaba rozróżnia przjeście modelu 96-97.03 a następnie 97.04-> czy ktoś wie jaka jest różnica w amorach ?? Inni producenci nie podają takiego przedziału i piszą 96-00. Czy coś się zmieniło ??

Twaróg - 22-03-2008, 11:12

No i oprocz zapytania o amory chcialbym zapytac czy łożysko KANACO = łożysko KOYO ?
Hugo - 22-03-2008, 12:40

Twaróg napisał/a:
łożysko KANACO = łożysko KOYO ?
Kanaco to firma produkująca piastę a wsadza łożysko Koyo.
Twaróg - 22-03-2008, 16:28

Czyli jak bym bral łożysko w intercarsie gdzie w opisie nazwa firmy jest KANACO tzn. ze dostane KOYO? Jest tam po ok 110 zl.
Hugo - 22-03-2008, 19:40

Twaróg napisał/a:
Czyli jak bym bral łożysko w intercarsie gdzie w opisie nazwa firmy jest KANACO tzn. ze dostane KOYO?
Na 99% tak.
Anonymous - 01-04-2008, 07:31

Sam wymieniałem tydzień temu amortyzatory w przodzie. Mam model produkowany do marca 97 więc za gazówki Kayaba zapłaciłem 313zł za 2 szt, a do modelu po marcu 97 kosztują podobno 2 razy więcej. Jaka jest różnica między nimi to nie jestem pewien ale wydaje mi się że ma to związek ze zmianą sposobu łożyskowania amortyzatorów.
Pozdrawiam
Łukasz

Anonymous - 01-04-2008, 08:00

Laki023 napisał/a:
Sam wymieniałem tydzień temu amortyzatory w przodzie. Mam model produkowany do marca 97 więc za gazówki Kayaba zapłaciłem 313zł za 2 szt, a do modelu po marcu 97 kosztują podobno 2 razy więcej. Jaka jest różnica między nimi to nie jestem pewien ale wydaje mi się że ma to związek ze zmianą sposobu łożyskowania amortyzatorów.
Pozdrawiam
Łukasz

No właśnie do końca sam nie jestem pewien a koleś w warsztacie zaproponował mi 560 złoty, za gazówki KAYABA z wymiana do colta po 03.97. i tak coś czuję, że jak mi wyjdzie na szarpakach konieczność wymiany to się skusze ...

Twaróg - 04-04-2008, 10:49

Odrazu zapytam jak wyglada sprawa sportowych sprezyn ewentualnie przerobka oryginalnych.

1. Czy do nowych sprezyn o obnizeniu -40 mm beda nadawaly sie te standartowe amorki KYB czy dosc szybko sie powybijaja?
2. Czy jezeli obnize auto o -40 mm i bede chcial wsadzic fele 15, et35, 7j to bedzie problem?
3. Czy moze lepiej jechac skrócić kazda sprezyne o np. 1 zwój albo jakos scisnac?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group