To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.9TD] nowy użytkownik - ratunku!!!

grzesiopol - 09-04-2008, 13:34

nowycarisma napisał/a:

1) troszke to auto mułowate - cięzko go rozpędzić do 130-140 km/h. Moja poprzednia polówka 1,0 benzyna nie miała z tym problemu. To chyba nie jest normalne?
2) jak rozpoznać czy włącza mi się turbina?

ad. 1 wymiana filtrów powietrza i paliwa na pewno ci pomoże i autko stanie sie dynamiczniejsze. ja wymieniam filtr powietrza częściej niż olej i to się opłaca bo to w dieslu z turbo płuca samochodu.
ad.2 u mnie słychać taki charakterystyczny świst powietrza,m no i jak tutaj wspomniane było trochę czuć, że nagle samochód przyśpiesza. Pamiętaj abyś dbał o turbo - unikaj dużych obrotów na zimnym silniku i nie wyłączaj silnika bezpośrednio po dynamicznej jeździe lub po wysokich obrotach, poczekaj aż turbo się "uspokoi" będzie ci służyć na długi czas.

k_sylwia25 napisał/a:
Witam - jestem nową posiadaczką Carismy (od wczoraj;)) Mam kilka problemów - czy moglibyście mi coś podpowiedzieć?
1. Skrzynia biegów jakby nieprecyzyjna - chodzi o wrzucanie jedynki i wstecznego. Nie zawsze wchodza i tak jakby opornie.
2. Nie świeci się kontrolka włączonych świateł (kontrolka długich swieci).
3. Troszke autko znosi w prawo gdy puszczam kierownice - zbieżność jest ok. Czy to tylko wina różnicy ciśnienia w kołach, lub złych opon czy może to być coś poważniejszego?
Pozdrawiam :)


Witam i pozdrawiam>
odnośnie punktu 1 to poczytaj tutaj, problem jest normalny dla naszych pociech
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=14046
ad. 2 to jak wspomniał kolega powyżej to rzeczywiście nie ma kontrolki od świateł mijania, ale świeci sie przecież deska rozdzielcza, niestety trzeba przywyknąć do takiego "luksusu" jak brak kontrolki
ad. 3 Może to być przyczyna, złego ciśnienia powietrza, złego stanu opon, jak możesz to sprawdź stan układu hamulcowego, czy któryś z tłoczków nie blokuje się, sprawdź stan przewodów gumowych doprowadzających płyn hamulcowy do zacisków,

Anonymous - 09-04-2008, 14:29

a jeszcze jedno pytanko mam:
jaki w takim samochodzie powinien być akumulator?
tzn ile amperogodzinek?

bo jak kupiłem auto to mam 45 wsadzona. czy to nie jest troszke za małe?

Pozdrawiam

grzesiopol - 09-04-2008, 15:26

Tutaj masz linka do tematru akumulatora
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=6865

Ja osobiście kupiłem Centrę Futura pójde sprawdzić ile Ah to dam ci znać, tak prawdę mówiąc zapomniałem.

45 jest stanowczo za mało minimum dla diesla to 75 Ah

[ Dodano: 09-04-2008, 17:22 ]
nowycarisma napisał/a:

3) jest na desce taki przycisk ECO - co to w ogóle jest? Można to całkiem wyłączyć, włączyć żeby paliło sie ECO lub włączyć żeby paliła sie taka dziwna gwiazdka. Z czym to się je???
4) na wolnych obrotach coś mi tak dziwnie szarpie. jak nie naciskam gazu to obroty są poniżej 1000. Tak ma być?


Zapomniałem ci dopisać o tych dwóch
ad.3 Są dwie możliwości trybu działania klimy jeden to ten ECO - czyli jak sama nazwa wskazuje ekonomiczny z tego co wiem to włącza się co jakiś czas, natomiast gwiazdka to tryb normalny gdzie klima cały czas pracuje
ad.4 wolne obroty około 750 plus minus 50, na tzw. ssaniu lub przy włączonej klimie dochodzi nawet do 900,
Napisałeś, że ci szarpie ale na czym to polega coś bardziej szczegółowo??

Anonymous - 09-04-2008, 18:21

Nie ma kontrolki od świateł mijania? W dzień więc muszę wyjść z auta, żeby upewnić się czy je włączyłam? :P W nocy problem mniejszy bo podświetlają się zegary ...hmmm dziwne to to, że brak takowej kontrolki. We wszystkich modelach Carismy tak jest?

Grzesiopol :) Dziękuję za rady - wszystko sprawdzę i postaram się poprawić. Dzisiaj papiery już dałam do UC i US...za tydzien rejestracja i oficjalne brykanko :mrgreen:

grzesiopol - 09-04-2008, 20:48

k_sylwia25 napisał/a:
Nie ma kontrolki od świateł mijania? W dzień więc muszę wyjść z auta, żeby upewnić się czy je włączyłam? :P W nocy problem mniejszy bo podświetlają się zegary ...hmmm dziwne to to, że brak takowej kontrolki. We wszystkich modelach Carismy tak jest?

A u ciebie nie widać czy się deska rozdzielcza świeci lub zegary? Może masz regulację jasności świecenia podświetlenia i jest na minimum?
Zauważ, że jak przekręcasz kluczyk to podświetla ci sie zegarek, a gdy zaświecasz światła to trochę przygasa. Może to będzie jakaś wskazówka, Jeżeli przeszkadza ci brak kontrolki świateł mijania to proponuję wizytę u jakiegoś elektryka (najlepiej znajomego) to ci coś takiego założy - diodę zieloną lub żaróweczkę.

|^^^^^^^^^^^^^||..|"\
| ZIMNE PIWKO..||...||""|""\___
| ______________ |||I__|__I___|)
|(@) |(@)"""**|(@)(@)***** |(@)

Anonymous - 09-04-2008, 23:30

Deska rozdzielcza się świeci - regulacje jasności też znalazłam, ale w słoneczny dzień chyba będzie ciężko zauważyć podświetlenie deski. Na razie nie marudzę... nie jeździłam jeszcze oficjalnie - czekam na rejestracje - wówczas zorientuję się czy to mi przeszkadza czy nie.
grzesiopol - 10-04-2008, 12:26

To miłej jazdy.
Anonymous - 11-04-2008, 19:37

:) po wymianie tulejek skrzynia biegów chodzi jak marzenie :) ), w kole prawym było za niskie ciśnienie i dlatego ściągało.

Kolejny problem jaki mam to prawe tylne koło i hamowanie - słabo ono wypadło na diagnostyce.

Zostaje też kwestia klimatyzacji - przy włączaniu potrafi strasznie głośno szaleć, innym razem jest w miarę cicha.

Dzisiaj autko wyczyściłam z zewnątrz i troszkę wewnątrz - zostaje tapicerka i miodzio... będzie czyściusia :P

grzesiopol - 11-04-2008, 22:39

k_sylwia25, Tylne koła z zasady są słabsze, tj. słabiej hamują, teoretycznie przód bierze około 70 % całego hamowania na siebie a w dieslu jeszcze dochodzi większy ciężar silnika, dlatego też rzadziej z tylnych się "korzysta". Spróbuj rozebrać tylne koła i w pierwszej kolejności oczyścić z "pyłu" wszystkie części, sprawdź grubość okładzin ciernych ewentualnie wymień komplet szczęk, (masz z tyłu chyba bębny?). Jeżeli wymienisz tył na nowy to możesz mieć pewność, że nie będziesz musiała tego robić przez następne trzy wymiany przednich hamulców lub nawet więcej. Opisz coś więcej na temat klimy może coś się doradzi. Sprawdź skok hamulca ręcznego i ewentualnie go podciągnij.
Pozdrowionka.

marcel1010 - 14-04-2008, 07:51

k_sylwia25 odnośnie klimy, to proszę sprawdź czy dostatecznie dobrze jest naciągnięty klinowy pasek wielorowkowy, u mnie to zdało egzamin, już tylko czasami zadzwoni, a jak nie to tak jak mi powiedzieli w warsztacie do wymiany będzie siłownik który załącza klimę :lol:
Anonymous - 15-04-2008, 22:39

Dziękuję serdecznie za podpowiedzi - ja się dopiero wdrażam - mojemu tacie wszystko przeczytałam, co napisaliście i klima oraz tylna szczęka działają super! :)

Oczywiście mam kolejny zestaw pytań i także licze na pomoc.
1) jaka jest pojemność baku - fakt tankowałam, ale tak się spieszyłam, że nie zauważyłam ile litrów wlałam
2) przycisk Window Lock - powinien być blokadą okien, ale u mnie chyba nie działa. Poprosiłabym o opis jego działania (czy blokuje okna przed otwarciem, np przez dzieci, czy może powoduje, że wszystkie okna jednocześnie się zamykają). Jeśli potwierdzi się, że jednak nie działa - to macie może jakieś sugestie gdzie zajrzeć najpierw by to naprawić?

P.S. uciekam w spatulki (padam - po 6 godzinach czyszczenia mojego misiaka) :) )

marcel1010 - 16-04-2008, 07:24

pojemność baku to chyba 62 litry (jak czytałem wcześniej na forum), a z tymi szybami to sprawdź bezpieczniki :o :shock:
saphire - 16-04-2008, 08:59

LOCK działa tak że nie blokuje kierowcy sterowanie szybami a tylko pasażerom - kierowca może sterowac wszystkimi szybami ale pasażerownie juz nie mogą.
Anonymous - 16-04-2008, 09:50

62 litry w baku. :) dzięki... jeszcze wymienię paski, filtry i olej i robię próbę generalną przed długim weekendem. Mam nadzieję, że moja miśka mnie nie zawiedzie.

Dziękuję za odpowiedź o window locku - tak myślałam, że powinno blokować... czyli sprawdzę jeszcze te bezpieczniki.

Pomocni jesteście - rodzinko mitsumaniaków :) :):) :mrgreen:

Anonymous - 19-04-2008, 17:23

a ja mam tym razem pytanko o turbine:
niedawno kupiłem carisme 1,9td z 97roku. jeżdżę nią od tygodnia (bo rejestrowałem ją dwa tygodnie:-)) i mam wrażenie że mi się turbina nie włącza.
nie czuję żadnego wyraźnego przyrostu mocy przy 2000obrotów ani nawet przy jakichkolwiek obrotach. nie słyszę żadnego świstu itd...
czy jest może jakaś metoda żeby sprawdzić w warunkach domowych, czy turbinka działa czy nie?
autko fajne wygodne tylko coś mi troszke mułowato jeździ:-)
na expresówcce bielsko-cieszyn przy podjazjdach pod górkę prędkość spada mi z 120 na 95 km/h przy wcisnietym gazie. autko zbiera sie bardzo powoli - coś jakby mu sie troszke nie chciało:-)
jakie moga byc powody i jak sprzwdzić ta turbinke????
z góry dziekuje za cenne uwagi
pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group