Carisma - FAQ - [Carisma] Czujniki parkowania
mpoplaw - 02-05-2009, 11:56
Ja zamontowałem sobie przed wczoraj STI-ga koszt 99zł, 4-ry czujki + wyświetlacz jak na razie za wiele doświadczeń nie mam, ale działa tak jak mówili
PS w papierowej instrukcji czujka A miała lecieć od lewej strony, a na obudowie centralki oznaczyli że idzie od prawej, poprawna jest wersja papierowa, inaczej przeszkoda po lewej stronie będzie pokazywana na wyświetlaczu jakby była z prawej
arekb - 21-05-2009, 22:35
Ja zamontowałem w listopadzie także czujniki STIG, ale bez zadnego wyswietlacza, tylko z beeperem( sygnałem dźwiekowym ). uważam, ze rezygnacja z wyswietlacza to był dobry pomysł. Zawsze jak cofam patrze normalnie w lusterka, a nie na jakies zbędne wyswietlacze. ( widzialem jak gostek kiedys mial w primerce dziure w zderzaku , bo patrzył tylko na fabryczna kamerkei ....) i Słucham jak pika... tylko trzeba oczywiscie z głową cofac, bo czujniki duzo pomagaja, ale myslenia nie zastąpia.
Podsumowujac: koszt 80pln, montaz 2 godzinki na spokojnie i powoli. beeper umiesciłem pod maskownica obok tylnego głosnika. Jakby co sluze porada
Sebek - 24-05-2009, 13:19
arekb napisał/a: | Ja zamontowałem w listopadzie także czujniki STIG, ale bez zadnego wyswietlacza, tylko z beeperem( sygnałem dźwiekowym ). uważam, ze rezygnacja z wyswietlacza to był dobry pomysł. Zawsze jak cofam patrze normalnie w lusterka, a nie na jakies zbędne wyswietlacze. ( widzialem jak gostek kiedys mial w primerce dziure w zderzaku , bo patrzył tylko na fabryczna kamerkei ....) i Słucham jak pika... tylko trzeba oczywiscie z głową cofac, bo czujniki duzo pomagaja, ale myslenia nie zastąpia.
Podsumowujac: koszt 80pln, montaz 2 godzinki na spokojnie i powoli. beeper umiesciłem pod maskownica obok tylnego głosnika. Jakby co sluze porada |
A czy można takie czujniki zamontować na przód i na tył?
Bo z tego co czytam to wszyscy montują jedynie z tyłu.
kosek - 24-05-2009, 13:33
Sebek napisał/a: | A czy można takie czujniki zamontować na przód i na tył? |
Jasne, że tak.
Większość montowanych czujników z tyłu jest z powodu ograniczonej widoczności.
Jedynym utrudnieniem może być sytuacja w przypadku bardzo "ciasnego" parkowania z czujnikami zamontowanymi z przodu i z tyłu. Może wówczas dojść do sytuacji, że jedne i drugie będą sygnalizować przeszkodę w tym samym czasie.
pozdr
mpoplaw - 24-05-2009, 14:58
arekb napisał/a: | Ja zamontowałem w listopadzie także czujniki STIG, ale bez zadnego wyswietlacza, tylko z beeperem( sygnałem dźwiekowym ). uważam, ze rezygnacja z wyswietlacza to był dobry pomysł Zawsze jak cofam patrze normalnie w lusterka, a nie na jakies zbędne wyswietlacze |
po tym co napisałeś próbowałem tylko na biper, ale on już przy 40cm wyje ciągle, za 20 zł różnicy nie zamienił bym się na mój wyświetlacz, precyzyjne podawanie odległości na wyświetlaczu co 10cm umożliwia mi wykręcania na 3 w każdej najciaśniejszej dziurze
Sebek napisał/a: | A czy można takie czujniki zamontować na przód i na tył?
Bo z tego co czytam to wszyscy montują jedynie z tyłu. |
w stig-u taki zestaw kosztuje 159zł, ale do czego służą czujki z przodu
Anonymous - 24-05-2009, 21:04
Ja mam zainstalowane GoldenEye ośmiosensorowe, z wyświetlaczem w lusterku. I działają super.
mpoplaw napisał/a: | le do czego służą czujki z przodu |
Ja mam żonę, i ona dopiero wie do czego służą przednie .
A na serio - naprawdę jak już są i przednie, to używa się je często...co nie zmienia faktu, że tylne używa się znacznie częściej.
Więc wg mnie, jeśli samochodem ma też jeździć kobieta - polecam 8 sensorów (nie ujmując oczywiście umiejętności w jeżdżeniu samochodem płci pięknej).
Pozdrawiam Mitsumaniaczki
mpoplaw - 30-07-2009, 11:20
już wiem do czego służą czujki z przodu, są to wspomagacze dla osób prezydenckiego wzrostu, okazuje się że w cari dla takich osób widok do przodu jest równie zagmatwany jak do tyłu
PS moje czujki działają tak dobrze że przestałem nawet patrzeć do tyłu, sygnalizują nawet jak nagle przechodzień mi wyskoczy z tyłu
Anonymous - 31-07-2009, 15:12
dziwne ze tak ufasz czujnikom, kiedys moga zawiesc i bedziesz mial tyl do klepania, albo zrobisz komus krzywde
Krogoth - 18-08-2010, 11:25
Zanim zamontujecie czujniki proponuję sprawdzić jakie napięcie idzie na lampy wsteczne, a jakiego wymagaja czujniki. (kostka pod lewym siedzeniem)
W mojej Cari było to 10,1v u kolegi 9,74v.
Moje czujniki niestety działaja kapryśnie właśnie przez zbyt niskie napięcie. Przy podaniu im 12v z zewnetrznego aku działają rewelacyjnie i mierzą do 2m podczas gdy podpiete pod autko od 1-0,75m... A czasem wcale.
Moje niestety mają zakres tolerancji 12-14v, kolegi 9-12v i działaja doskonale.
Taka przestroga
pawelsonx - 18-08-2010, 20:28
z tym napięciem to dziwne bo wydawało mi się że 12v jest instalacja w samochodzie
Matejko - 18-08-2010, 20:59
czasem gdzies ucieka na przewodach napiecie, powinno byc 12v i tyle
Krogoth - 20-08-2010, 19:59
Proponuje zmierzyć Ja testowałem na Cari GDI "01, Cari 1,8 "97 , Corolla Wagon "03 i Mercedes E320 "00.
Z tych autek tylko merc miał 11,92v
mpoplaw - 21-08-2010, 06:50
nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym napięciem
przecież nikt nigdy nie będzie cofał na samym akumulatorze, biegu wstecznego używa się z definicji na pracującym silniku, a wtedy mamy tez pracujący alternator i napięcie samochodowej instalacji przynajmniej 13,5V
spadek napięcia poniżej 10V oznacza praktyczną śmierć dla akumulatora, albo mierzenie napięcia za jakimś dużym włączonym odbiornikiem prądu który ma dużą rezystancję i daje złudne wyniki
PS kiedyś w starym oplu miałem od alternatora 13,2V i problemy z akumulatorem, po zmianie szczotek węglowych i paska klinowego wróciło do normy czyli 13,8V
Krogoth - 21-08-2010, 15:36
Wszystko się zgadza i mimo że na aku just ponad 14v to na lampy wraz idzie znacznie mniej
mpoplaw - 25-08-2010, 17:37
sprawdziłem u siebie, na włączonym silniku na tylnych lampach cofania miałem 12,21V
może u was styki zaśniedziały i dają duży opór, więc taki relatywnie duży spadek napięcia
|
|
|