To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - 1.8 GDI, gaśnie na niskich obrotach. Dlaczego?

Anonymous - 16-04-2008, 13:32

Dzięki cezarmadnes. Dostałem link do czyszczenia przepustnicy... nie mam pojęcia, czy pochodzi z tego forum, ale zamieszczam. Ciekawe i uzyteczne.
http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php

Anonymous - 16-04-2008, 18:28

a co powiedział MUT II ? Jaki kod błędu? Od tego trzeba zacząć ja walczyłem prawie rok z tymi obrotami i okazało się że 56 ...czyli pompa :) wszystko opisałem w temacie nierówna praca
Anonymous - 17-04-2008, 00:32

Miałem problem z tymi obrotami okropny, bo czasem gwałtownie aż zatrzęsło silnikiem. Komp powiedział misfire 3 cylindra. Wymieniłem cewkę. Teraz nie rzuca się jak przedtem ale poprostu mi delikatnie i płynnie pływają. Nie ma błędu. Będę czyścił przepustnicę. Zobaczymu no i martwi mnie to, że koles mi przestawił TPS... co chwila go reguluję na wyczucie prawidłowej pracy silnika.
Anonymous - 17-04-2008, 00:43

czyszczenie przepustnicy napewno nie zaszkodzi ja u siebie to czyscilem i przepustnice i caly kolektor ssacy,falowanie ustalo lecz mam problem z cisnieniem paliwa i tu jest podejrzenie pompy wysokiego cisnienia.bedzie wymiana.
Anonymous - 17-04-2008, 00:51

No więc czym i jak ją czyścić panowie ? Pytam, bo poprostu nie robiłem tego nigdy...nie chcę czegoś schrzanić.
Anonymous - 17-04-2008, 01:20

tu masz link do tego jak sie czysci

http://lechr.internetdsl.pl/przepustnica/przep.php

najlepiej jest uzyc Wurth do gaznikow i szmatki.powodzenia

Student - 17-04-2008, 06:55

Było pytanie co do krokowca:
To niech ktoś pokaże mi krokowca na przykładzie podanego linku?
W sterowaniu linka na pewno jest bo go sam ostatnio czyściłem ale w elektrycznej nie widzę.

Bartek - 17-04-2008, 08:58

raffi5000, TPSa da się ustawić przy pomocy miernika uniwersalnego....równie dobrze jak przy pomocy MUTa II, tylko pochwal się, czy w Volvo jest przepustnicą sterowaną elektronicznie, czy linką.....
Anonymous - 17-04-2008, 09:39

Mam przepustnicę sterowaną elektronicznie. Też chciałbym wiedzieć gdzie znajduje się krokowy. Wydaje mi się, że będzie on wbudowany pod spodem przepustnicy w mechaniźmie poruszającym przepustnicą i będzie tworzył jaką jedną część z przepustnicą. Czy znane są parametry, jakie trzeba ustawić na TPS i gdzie się podpiąć w celu jego regulacji ?
wazu - 17-04-2008, 11:07

Cytat:
Było pytanie co do krokowca:
To niech ktoś pokaże mi krokowca na przykładzie podanego linku?
W sterowaniu linka na pewno jest bo go sam ostatnio czyściłem ale w elektrycznej nie widzę.
Panowie, silnik krokowy w przepustnicy elektronicznej i "na linkę", to dwie różne bajki. W elektronicznej (nie widać go bo jest pod pokrywką) steruje on klapką przepustnicy (uchyla ją lub zamyka, w zależności co mu komputer każe robić), w przepustnicy "na linkę" silnik krokowy odpowiada za ruch trzpienia zamykającego dopływ "lewego" powietrza, na wolnych obrotach, przez tzw. bypass i nie ma żadnego wpływu na klapkę przepustnicy, bo ona jest regulowana naszą nogą za pośrednictwem linki. W związku z tym, że silnik krokowy w elektronicznej jest w obudowie przepustnicy, osobiście odradzam rozbieranie samemu tego ustrojstwa (ale jeżeli ktoś czuje się na siłach to może popróbować :twisted: ).
Bartek - 17-04-2008, 11:36

raffi5000 - nie ma silniczka krokowego - siłownik przepustnicy załatwia ilość powietrza dla wolnych obrotów.....

Piny TPSa:

___x___
1 2 3 4

Regulacja jest banalnie prosta:
- odłączasz siłownik przepustnicy, luzujesz śrubki TPSa
- wpinasz sondy miernika w pin 1 i 3 TPSa (ale tak, żebyś mógł obserwować napięcie przy podłączonym TPS - szpilki są idealne do tego)
- włączasz zapłon
- palcem zamykasz przepustnicę
- kręcisz TPSem, aż uzyskasz 0.5 V (+= 0.1V) napięcia (auto lepiej jeździ i mniej pali jak ustawisz 0.42V, ale jest niebezpieczeństwo trybu awaryjnego pojawiającego się przy odczycie 0.4V, trzeba 0.42 ustawić na gorącym silniku w gorący dzień)
- dokręcasz TPSa
- jeszcze raz kontrolujesz napięcie przy całkowicie zamkniętej przepustnicy
- wyłączasz zapłon, podłączasz siłownik, odłączasz miernik, kasujesz błędy odłączając klemę akumulatora

i gotowe

[ Dodano: 17-04-2008, 11:38 ]
PS. najłatwiej regulować po wyjęciu przepustnicy - wtedy jest najlepszy dostęp do śrubek TPSa

Anonymous - 17-04-2008, 12:15

Wazu, Bartek... bardzo cenne rady. Konkretne i rzeczowe !. Dzięki. Byłem przed chwilą w MitsubishiMotors i tam próbują mnie nakłonić do czyszczenia silnika z jakiegoś karbonu ? 500 funtów to trochę drogo. Facet twierdzi, że to przyczyna. Domyślam się, że chodziło mu o nagar na głowicy i zaworach oraz świecach. Ja tam zabieram się za czyszczenie przepustnicy, świec, a przy okazji ustawię potencjometr. W sobotę akcja. Dzięki chłopaki.
saphire - 17-04-2008, 12:26

Na początek wymontuj przepustnicę i ją solidnie wyczyść PRZED i ZA przesłoną aż po kolektor ssący. Później ustaw ten TPS i się zobaczy.
Anonymous - 17-04-2008, 12:37

Joł 8)
wazu - 17-04-2008, 12:38


Bartek napisał/a:
raffi5000 - nie ma silniczka krokowego - siłownik przepustnicy

Bartek, ale ten siłownik to właśnie jest silnik krokowy. Pozwolisz że zacytuję Opracowanie: dr in. A. Augustynowicz i mgr in. K. Malewicza z Politechniki Opolskiej Wydział Mechaniczny Katedra Pojazdów Drogowych i Rolniczych pt."Układy elektronicznego
sterowania przepustnic", w którym opisują zasadę działania przepustnicy elektronicznej cyt.:"Pierwsze pytanie projektowe, przy projektowaniu samochodów z tego
typu rozwiązaniami, dotyczy rodzaju siłownika. Alternatywą są dobrze znane silniki prądu
stałego (wykorzystywane wcześniej do sterowania automatycznej skrzyni biegów), silniki
krokowe
z przekładnią ślimakową oraz silniki krokowe z bezpośrednim napędem." ŹRÓDŁO
PS. Warto przeczytać cały tekst :biggrin:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group