To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Nierowna praca silnika

Anonymous - 08-04-2008, 23:46

daj znac jak sie podepniesz i powiedz jakie miales kody bledow, oraz co sie poprawilo po wymianie sondy. a masz jedna czy dwie ja mam dwie.
Konop44 - 13-04-2008, 09:06

siemanko, moja cari juz z diagnoza: kod56(co to znaczy?). Mechanik powiedzial ze to nic powaznego,zapowietrzony uklad paliwowy i ze trzebaby to odpowietrzyc tyle ze slyszalem ze gdi robi to sama,chyba ze cos sie pozatykalo...
ps.tlumaczyloby to ogromne podcisnienie tworzace sie w baku. Mam pojezdzic z niedomknietym korkiem od wlewu paliwa i zobaczymy czy blad sie powtorzy. Juz teraz wiem ze tak ale falowanie jakby mniejsze i nie dlawi sie przy rownej jezdzie

Anonymous - 13-04-2008, 14:42

Konop44, powiem ci gosciu ze to swietna wiadomos jak dla ciebie tak i dla mnie
Anonymous - 15-04-2008, 12:42

Ciekawa opcja z tym przerywaniem silnika.Tyle już osób na forum zmagało się z tym problemem w silnikach GDI i za każdym razem mieli ogromny problem ze znalezieniem
przyczyny.A to pompa wysokiego ciśnienia, filtr paliwa,zapowietrzony układ paliwa(choć przy GDI powinien się sam odpowietrzyć.Niektórzy co gorsza włożyli kupę kasy w np:pompę wysokiego lub niskiego ciśnienia za namową domorosłych mechaników i nic im to nie pomogło.W moim przypadku jest równie ciekawa opcja bo przy tych samych objawach
przerywania niema wyświetlanego żadnego kodu usterek(podłączany w ASO) ,a i tak jak samochodzikowi się zechce potelepać raz na jakiś czas to niema mocnych.
Przepustnica wyczyszczona,silnik nie muli,obroty nie skaczą a i tak problem pozostaje.
A szkoda bo pod względem dynamiki jazdy silnik wymiata.Ja bym stawiał na jakąś wadę
fabryczną.

Anonymous - 15-04-2008, 12:50

witam wczoraj sie dowiedzialem ze auta produkowane w przedziale rocznikowym 1999-koniec 2000 maja problem z pompa wysokiego cisnienia, te ktore juz sa wyprodukowane w 2001 nie maja tego problemu. najprawdopodobniej wlasnie jest to wina konstrukcyjna pompy, tak mi powiedzial jeden gosciu co sie zajmuje naprawa pomp.ja znalazlem sobie juz druga pompe z roku 2001. troche czasu zajmie zzanim ja wymienie.A teraz jest tak jak bylo auto nadal zobie szarpie wczoraj znowu odczytalem kod bledu i jest ten sam PO190 Generic Fuel Rail Pressure Sensor Circuit Malfunction.moze wiecie na co to wskazuje.dzieki i pozdro
Student - 15-04-2008, 13:30

Cazar problem nie polega na szarpaniu tylko na opisie.
Przeważnie wszystkie nasze porady to tak jak wróżenie z fusów, jak się nie przejedziesz albo nie posłuchasz silnika to możesz tylko przypuszczać co może być.
Ja nie wierzę mechanikom i staram się sam serwisować swoje auto, jak na razie dobrze na tym wychodzę, poza rozrządem który robił mi b.d. mechanik pracujący w ASO MITSU tylko trochę głuchy ale to chyba choroba zawodowa mechaników z ASO (ten typ tak ma).
Pytałem i jego o te wahnięcie silnikiem bo u mnie można to zauważyć tylko jak się siedzi w środku , trzyma nogi na pedałach i jest bardzo cicho wtedy przechodzi takie delikatnie bujnięcie na cały samochód (ciężko to opisać) praktycznie nikt jeszcze tego nie zauważył , wiecie co powiedział " .. że to komp robi badanie mieszanki poprzez czujniki lambdę i inne" i ma to każda Carisma tylko nie każdy potrafi to zauważyć.
Może być z tym tak że u niektórych szarpie i widać to gołym okiem a u innych (tak jak u mnie ) trzeba wiedzieć czego sie szuka aby to znaleźć.

Powodzenia w naprawianiu

Anonymous - 15-04-2008, 16:45

Dokladnie tak jak napisal STUDENT to szarpanie czy wahniecia w zasadzie odczuwam tylka ja ,nawet mechanik jego slowa( czego ty sie czepiasz).Komp nie wykazuje zadnej usterki wszystko niby w porzadku a jednak czasami cos JEJ pierdzielnie zwlaszcza po rozgrzaniu i dluzszej jezdzie dostaje lekkiej czkawki zaczyna kaprysic, wyprowadzi mnie z rownowagi a potem jak gdyby nigdy nic przeobraza sie w (LAMPARCICE) .Tankuje ciagle na jednej stacji od zawsze wiec problem paliwa powinienem wykluczyc, choc nie tak do konca bo pompy wysokiego cisnienia maja wyrazny problem z ta mieszanina CZEGAS TAM.Wiec tu mam pytanie czy ktos rozbieral czyscil ta pompe lub posiada stara do demontarzu,warto by przyjrzec sie jej blizej bo problem tej pompy na tym FORUM dotyczy nas wielu.
Anonymous - 15-04-2008, 17:58

siema ja sie zabiore za swoja jak wymienie, sam jestem ciekaw co tam moze sie popsuc ze ma takie skoki cisnienia.
Anonymous - 15-04-2008, 18:39

moze jakies fotki ,elementow tego ustrojstwa kazda wiadomosc bardzo pozadana???????????????????
Anonymous - 15-04-2008, 19:26

Pojechałem dzisiaj z bratem by przetestować samochodzik i udało nam się usunąć szarpanie silnika.Okazało się że trzeba mocno go przygazować parę razy bez i przy obciążeniu.
u nas wystarczyło 6000-7000 obr/min i jak ręką odjął. :biggrin: .Moim zdaniem komputerkowi
się coś pomieszało i przy szybkim wzroście obrotów źle dozował dawkę wachy dlatego
w niektórych cylindrach nie dochodziło do wybuchu mieszanki.

Anonymous - 15-04-2008, 20:03

no pewnie ze beda foty.tez tak probowalem ale nie da sie nic zrobic poniewaz czasem odcina paliwo przy 4 tys , i potem zapala sie CE kiedy bylem z tym problemem w servisie to powiedzieli mi ze zbadali cisnienie i pompa wysokiego cisnienia nie daje tyle ile potrzeba ,czujnik warjuje i wyswietla blad.
Anonymous - 15-04-2008, 20:21

dadur, decydujesz sie na nowa pompe ,uzywke czy regenerujesz
Anonymous - 15-04-2008, 22:56

nowa to wydatek okolo 900 funtow. znalazlem uzywana z rocznika 2001 ,o przebiegu okolo 100 tys km. zobaczymy co bedzie dalej. ta swoja rozbiore i sie zobaczy.
Konop44 - 16-04-2008, 02:20

A u mnie wszystko od nowa; znowu falowanie obrotow i szarpanka przy stalej predkosci(wciaz przy niedokreconym korku).Wybiore sie jeszcze raz do mechaniora,przeczyscimy przepustnice(nalezy sie jej),pozatykane odpow.,"odpowietrzymy uklad",zresetujemy kompa i zobaczymy...
Zajme sie tym jak wroce z urlopu, moze jak pojezdze tydzien suwakiem to przestanie mnie denerwowac moja cari :)

Anonymous - 16-04-2008, 10:21

byłem nareszcie w serwisie mitsu. ....i okazało się że 56 . Tak na marginesie to niemożliwe jest zapowietrzenie układu paliwowego w GDI . Nie słuchaj bzdur :) Mi powiedziano że mogą to być sitka (takie filterki) w sensie że zapchane i że mogą je wymienić wyczyścić pompę i podkręcic ciś. Teraz górne ma ok ok. 3,8 a jak spada i zapala się CE to 0,4 (tragedia :( ) Ale po dłuższej rozmowie sami przyznali że to nie jest 100% przyczyna i może się okazać że to nic nie da....dali mi 90% ale wiadomo że w GDI może być różnie (sprawiali wrażenie że się znają "toruń ul. turystyczna ) , czujnik ciś . też odpada bo jednak po zapaleniu się cheka podbija obroty...czyli ok....tak czy tak pompa. chcą za to 350zł a pompę mam z przebiegiem 60 tys. za 500+robocizna 100 z ustawieniem na mucie.....i mam problema co zrobić czy ryzykować czyszczenie i wymianę sitek czy wstawiac tamtą.....może macie doświadczenie w tym względzie? Gośc mnie zapewnia że pompa była wyjęta ze sprawnego silnika , zresztą już co nie co od niego brałem i okazał się uczciwy....jak coś to mam do niego namiar....DORADżCIE


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group