To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Rozmowy na temat opon i felg

Iwonka - 30-07-2008, 10:54

podlacze sie do pytania: czy felgi do CS0 maja rozmiar
6J x 15"
ET 46
ROZSTAW SRUB: 5 x 114,3
OTWOR CENTRALNY: 67mm

czy ktos moze to potwierdzic/zaprzeczyc?

Artii - 30-07-2008, 15:13

5X114
67mm
6J16
ET 46

W CS0 z 2 litrowym silnikiem sa felgi 16 cali.

Iwonka - 30-07-2008, 17:28

Artii napisał/a:
5X114
67mm
6J16
ET 46
W CS0 z 2 litrowym silnikiem sa felgi 16 cali.

a w 1.6 15'' (to wiem) ale reszta parametrow j.w.?

Pawel`85 - 31-07-2008, 13:08

w 1,6 4x114,3 a teszta chyba tak samo. Pozdro
rydzu25 - 02-08-2008, 21:27

dokładnie w 1,6 jest taki wymiat jak podał kolega Pawel`85, i jest ET 46
.TM - 05-04-2009, 17:28

Wracając do tematu...
Muszę zmienić opony letnie bo już się trochę zjeździły.
Zastanawiam się nad dwoma modelami Nokian H 195/60/R15 lub Yokohama C.Drive 195/60/R15 i do końca nie wiem które wybrać. Potrzebuję czegoś naprawdę cichego. Czekam na Wasze sugestie, a może polecacie coś innego dobrego w przystępnej cenie.

Patrolek - 17-03-2011, 12:58

cześć,
Szykuję się do pierwszego zakupu opon letnich i proszę Was o polecenie jakiegoś dobrego modelu/firmy w wymiarze 195/50R16, tak w okolicach 400 zł za sztukę, no chyba że można znaleźć coś tańszego a zarazem solidnego. Poprzedni właściciel 'zdemolował' całkowicie bieżnik więc poszły od razu na śmieci przy wymianie na zimówki- były to jakieś bridgestony.

Pozdrawiam
Patryk

Anonymous - 17-03-2011, 13:20

No nie.... Wiosna idzie temat wraca, wystarczy poszukac.

Za 400 pln to chyba tylko Fulda, moze znajdziesz gdzies za prawie 400 Toyo T1.

Ja przerobilem kilka kompletow i polecam dwie (ok 500 pln)
- seryjny Advan A460 - wady: gorzej na mokrym, malo odporna na nasze drogi, nie polecam zdecydowanie atakowania kraweznikow
- Continental SportContact 2 - eliminuje wady powyzszej, ale jest ciezsza wiec trzeba sie liczyc minimalnie z pogorszeniem komfortu ==> jest cicho jak na letniej, ale wszystkie pozostale odczucia jak w zimowkach

krzychu - 17-03-2011, 14:34

ja bym brał 205/50/16

Też się zastanawiam czy nie kupić w tym sezonie. Zastanawiałem się nad Yokohama C.Drive. Rozmyślam też nad S.Drive, ale te z kolei podobną są głośniejsze.

[ Dodano: 17-03-2011, 14:36 ]
glowix napisał/a:

Ja przerobilem kilka kompletow i polecam dwie (ok 500 pln)
- seryjny Advan A460 - wady: gorzej na mokrym, malo odporna na nasze drogi, nie polecam zdecydowanie atakowania kraweznikow
- Continental SportContact 2 - eliminuje wady powyzszej, ale jest ciezsza wiec trzeba sie liczyc minimalnie z pogorszeniem komfortu ==> jest cicho jak na letniej, ale wszystkie pozostale odczucia jak w zimowkach


Advan kosztuje > 600zł. Tak mi się wydaje że w deszczu jest spoko jak jest ciepło. Jak jest zimo <10 stopni to one ogólnie są mało przyczepne i nie ważne czy na mokrym czy nie. Po prostu twarda opona która lepiej działa po rozgrzaniu.

Continental SportContact 2 - a głośniejsze czy cichsze od Advan fabrycznych?

Patrolek - 17-03-2011, 15:33

Sprawdziłem dokładnie na czym lancer jeździł wcześniej - po kształcie bieżnika wynika iż były to jednak Goodyear 195/50R16 Eagle F1. Trudno mi jednak coś powiedzieć o ich komforcie z uwagi na duży stopień zużycia. Samochód wręcz fruwał nad koleinami z wodą. Obecnie mam na felgach zimowe hankooki i jestem z nich zadowolony (komplet 1400 zł). Być może nie mam zbyt dużych wymagań Na lato można znaleźć promocje Hankooków 195/50R16 K115 88V już za 327 zł. No cóż- made in korea. Wspominane Yokohamy 195/50R16 C.drive 88V też można znaleźć parę zł poniżej 400 zł, Barum 195/50R16 XL Bravuris 2 88V - 332 zł, Dunlop 195/50R16 SP SPORT 2000E MO MFS 88H RFD - 343 zł, Continental 195/50R16 ContiSportContact 84H - 378 zł.

Pzdr
Patryk

Anonymous - 18-03-2011, 14:21

krzychu napisał/a:
Advan kosztuje > 600zł. Tak mi się wydaje że w deszczu jest spoko jak jest ciepło. Jak jest zimo <10 stopni to one ogólnie są mało przyczepne i nie ważne czy na mokrym czy nie. Po prostu twarda opona która lepiej działa po rozgrzaniu.

Continental SportContact 2 - a głośniejsze czy cichsze od Advan fabrycznych?


Nowe prownywalnie, im bardziej zuzyte to Advan glosniejszy, Continenal bez wiekszych zmian.

Advan 506 zł w chwili obecnej:
http://ssl.delti.com/cgi-...port=P&dsco=132

[ Dodano: 18-03-2011, 14:24 ]
Patrolek napisał/a:
Continental 195/50R16 ContiSportContact 84H - 378 zł.


Nie mylic ze SportContact 2 - zupelnie rozne opony. Wiele zarzucano porzednikowi.

Co do korenskich opon sie nie znam, ale spotkalem juz kilku zwolennikow. Nie wiem jak z trwaloscia, ale podobno niektore modele nawet niezle sie trzymaja nawierzchni.

sla - 19-03-2011, 14:38

Ja miałem po zmianie fabrycznych Barum 195/50R16 XL Bravuris 2 88V.Kosztowały ok 280zł szt. W/g mnie byłe zupełnie przyzwoite.
waldek1978 - 20-03-2011, 16:33

Zimówki: Kleber KRISALP HP 2 195/60R15 88 T, letnie: YOKOHAMA A.drive AA01 195/60R15 88H. Jestem bardzo zadowolony z jednych, jak i z drugich oponek. Klebery śmigają na stalówka, a Yokohamy na alusach. Polacam!:)
Color - 30-03-2011, 21:13

Auto mam dopiero miesiąc. Jeszcze na zimowych jakichś Kormoranach. No cóż... toczą się. Nie sprawdzałem w prawdziwie zimowych warunkach.

Letnie (po poprzednim właścicielu) to Bridgestone'y Turanza ER30, czyli oryginalnie zakładane.

No właśnie. Skoro już w tym temacie to nie będę zakładać nowego wątku (tym bardziej, że na forum już przewinęło się troszkę), ale chciałem Was zapytać, jako użytkowników CSO: ile prawdy jest w tym, że wielowahacze szybciej drą opony? Często sprawdzacie (teoretycznie co roku lub po ingerencji w zaweiszeniu) zbieżność?

Pytam, bo jedna z moich opon letnich jest zdarta od strony wewnętrznej, co poprzedni właściciel zauważył lekko po niewczasie, pojechał skorygować zbieżność i rzekomo od tego momentu było już dobrze. Będę chyba musiał sam pojechać do warsztatu i sprawdzić, żeby mieć czyste sumienie.

Ponieważ jedna opona jest zdarta, jedna zupełnie z innej bajki (zapasówka, wymieniona po uszkodzeniu przy najeździe na krawężnik) zdecydowałem się na wymianę kompletu.
Znów będzie Bridgestone Turanza, ale ER300 (odpowienik oryginalnych). Nie żebym miał wyrobione zdanie na temat tych opon, tylko po prostu mogę je trochę taniej kupić.
Dużo ludzi chwali Yokohamy, nawet te najprostsze (jak waldek1978) za dobrą trakcję i ciszę podczas jazdy.

I znów pytanie do Was: dlaczego opony z asymetrycznym bieżnikiem (a do takich zaliczają się Turanzy) są szczególnie dedykowane do aut z zawieszeniem wielowahaczowym? Ma to jakiś konkretny wpływ na użytkowanie?

krzychu - 30-03-2011, 22:58

No zbieżność pi razy drzwi sprawdzają na każdym badaniu technicznym (na takiej płycie). W wielowahaczowym masz możliwość regulacji. W przypadku prostszych konstrukcji przeważnie wiąże się z wymianą elementu aby odzyskać prawidłową zbieżności. Są plusy i minusy.

Jak kupowałem to widziałem w 2 czy 3 miejscach jakieś wywody na temat ząbkowania opon w lancerze, ale jakoś po 3 latach na forum problem nie potwierdzony. Ogólnie asymetryczna powinna mieć więcej "mięsa" na zewnętrznej krawędzi i być bardziej odporna na szybkie pokonywanie winkli. Związek z takim, a nie innym zwieszeniem raczej mizerny. Z drugiej strony wielowahacz jest na razie bardziej zaawansowaną konstrukcją więc wypadało by wziąć bardziej zaawansowaną oponę jaką są asymetryczne (pomimo faktu że fabryczna A460 jest symetryczna - czyli teoretyczne najbadziewniejsza - głośna i kiepsko odprowadza wodę co zresztą poniekąd się potwierdza - za to na suchym i ciepłym jest rewelacja, montują pewnie symetryczne bo nie trzeba się zastanawiać przy montażu która jak ma być założona).



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group