To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Carisma] Immobilizer - jak usunąć?

Anonymous - 28-04-2008, 17:43

No i drodzy koledzy sodoma :twisted:
bede musiał jednak zainwestować w lawete i zaprowadzić samochód do serwisu.

To jest straszne :shock: ponad 100 km. ale cuż nie po to go kupiłem żeby się na niego patrzeć, tylko żeby nim jeździć :(

emfranc - 28-04-2008, 18:02

Czekaj mam nr do kolesia który miał do mnie z kompem przyjechać. Miał skasować połowę z tego co serwis, nie licząc już lawety. Gościu jest gdzieś z okolic Krakowa o ile dobrze go zrozumiałem
Anonymous - 29-04-2008, 09:54

to i tak nic z tego bo gdzie Kraków a gdzie ja :roll:

nikt przez całą Polskę nie będzie jechał żeby zrobić mi samochód, muszę poszukać kogoś bliżej :cry:

[ Dodano: 29-04-2008, 17:16 ]
Koledzy a mam takie pytanko jak zmienie kompa tego głownego od sterowania silnikiem to błędy mi zginą :?:
Bo upatrzyłem sobie tanio takie cuś

saphire - 29-04-2008, 19:40

Nie odpalisz auta po wymianie kompa bo komp chyba jest zintegrowany z immo więc jak zmieniasz kompa to zmieniasz immo więc i kluczyki musisz mieć w nim ponownie zarejestrowane tak czy siak zrobic ci to może jedynie ASO MUT'em więc nie kombinuj tylko zawieź auto do ASO albo umów się z serwisantem i zawieź/odwieź go wraz z MUT'em do auta - tak chyba będzie taniej ;p
Anonymous - 29-04-2008, 21:31

Jak miałem małe problemy z IMMO to zacząłem panikować że trzeba będzie wymieniać
moduł, więc zapytałem naszego lokalnego mechanika z ASO z Boguchwały
(saphire - wiesz o kogo chodzi :-) ) i on powiedział, że w tych starszych Miśkach
wymiana modułu IMMO nie musi iść w parze z wymianą ECU, więc wnioskuję, że byłoby
to możliwe, ale w żadnym wypadku nie mam takiej pewności.

Co do wpisywania kluczyków, to niekoniecznie musi to być MUT. Jak dorabiałem taki
kluczyk, to okazało się, że nie wystarczy proste skopiowanie transpondera z starego,
tylko że trzeba jeszcze nowy transponder wpisać do modułu IMMO. No i gość od
dorabiania kluczyków poszedł do mojego autka, wpiął się we wtyk diagnostyczny
takim fajnym programatorem :) i z powodzeniem wpisał mi nowy kluczyk. Przy okazji
pamiętać należy, że zanim rozpocznie się wpisywanie klucza, trzeba skasować
wszystkie klucze z pamięci. Więc u mnie wyczyścił pamięć, następnie wpisał mój stary
kluczyk oraz ten dorobiony nowy. I szafa gra.

Anonymous - 30-04-2008, 19:46

No to nieźle :P Będe szukał kogoś kto za rozsądno cene podrzuci mnie do ASO

Pozdrawiam :wink:

[ Dodano: 01-05-2008, 13:03 ]
moi drodzy po wielu próbach i wielu godzinach spędzonych w samochodzie jak i przed kompem w odomu odkryłem, iż winowajcą mego problemu był mały bezpiecznik 10A który najzwyczajniej w świecie się przepalił.

Teraz fura chodzi i będe mógł na spokojnie podskoczyć do ASO

POZDRAWIAM :lol:

hermeth - 28-05-2009, 19:28

Witam i dołączę sie do tematu. Mam Carisme MSX 1.8 DOHC 97rok. Problem u mnie jest taki, że mam kłopoty z uruchamianiem silnika. Dzieje się to najczęściej rano albo w nocy jak temperatura jest niższa (ale to może być zbieg okoliczności). Próbuję odpalić kilka razy po zgaszeniu kontrolek i nic. Zazwyczaj odczekuję 10 min i wtedy sie udaje. Mam tylko 1 kluczyk i nie mam jak sprawdzić, czy to jego wina. Od czego zacząć? Dorobić nowy kluczyk z immo na ASO, czy może coś innego? pozdrawiam i z góry dziękuję za rady
demeone - 28-05-2009, 19:58

Ale kontrolka od silnika też Ci gaśnie?
hermeth - 28-05-2009, 20:14

Nie kojarzę w ogóle, żeby taka była. Zapalają sie : na żółto ABS, na czerwono akumulator, SRS, Ręczny i jeszcze jakaś obok akumulatora, ale nie pamiętam jaka. Z tych czerwonych gaśnie tylko SRS. Sprawdzę i odpiszę o czym zapomniałem
Anonymous - 28-05-2009, 20:46

musisz mieć pomarańczową kontrolkę CE,
zapala sie na chwile przy odpaleniu auta,
jeżeli nie ma to albo sie spaliła albo ktoś odpiął żeby sprzedać auto z błędami

jak odczytasz błędy z komputera bedziesz wiedział czy to immobilajzer czy moze coś innego

demeone - 28-05-2009, 20:53

Sprawdz tą lampke. Jezeli działa ta lampka to możesz sam odczytac sobie błędy. Bo z tego co widze nie masz GDI wiec raczej nie powinienes miec problemu z odczytem. Odsyłam tutaj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

hermeth - 28-05-2009, 21:48

wygląda to tak: zapalają sie 4 lampki: od lewej ABS, Olej, Akumulator, SRS. ABS na pomarańczowo, reszta na czerwono. Po przekręceniu na zapłon gaszą się ABS i SRS. Jeżeli silnik już się z wielka łaską uruchomi to gasną wszystkie. Nie zapala się pomarańczowa kontrolka CE. Nie mam GDI, a kluczyk wygląda w porządku. Próbowałem teraz i musze potwierdzić, że temperatura ma tez chyba jakiś związek. Rano nie chciał odpalić przez 15 min, w ciągu dnia odpalał 4 razy bez problemu przy pierwszym podejściu, a teraz (21:30) znów 5 podejść i nic. Ten link do instrukcji nie tyczy sie mojego silnika. Ja mam 1.8 MSX 140KM, a tam jest 1.6 (90km) i 1.8 (115 km).
demeone - 28-05-2009, 21:54

mojego GDI też sie nie tyczy a jednak działa.
Ale najdziwniejsze ze lampka CE sie Tobie nie zapala bo powinna nawet jak jest ok wszystko. Sprawdź żarówkę bo bez niej to odczyt tych kodów nie zadziała. Nawet jeśli nie chcesz odczytywać w podany sposób kodów to żarówkę i tak powinieneś sprawdzić bo powinna sie zapalac

hermeth - 28-05-2009, 21:56

A jak sprawdzić, czy jest spalona czy odpięta? Wyjmować zegary, czy można gdzieś jakimś miernikiem sprawdzić bez rozbierania deski? I w którym miejscu powinna sie ona znajdować (między którymi kontrolkami)?
demeone - 28-05-2009, 22:01

bez rozbierania sie nie obejdzie i obejrzenia dokładnie żarówki. Można ją wtedy sprawdzić miernikiem lub zamienić z jakąś co na bank działa. No i trzeba dokładnie obejrzeć ścieżki na płytce czy nie jest przerwana


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group