To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - Diagnoza USZCZELKA POD GŁOWICĄ :( :( :(

Maciek - 15-04-2006, 20:32

Tak wiem że ma ale coś omija moje posty więc nie naciskam jeśli Krzyzak bedzie chciał to sie wypowie :)
co do czytania książek to całkiem się z Tobą zgadzam ale mając bezrobotną Żone i 10 letnie bliźniaki jakoś mi czasu nie starcza (zasypiam czesto nad klawą od kompa jest twarda wiec sie budze :) )
Szukałem troche po forum ale to troche z każdego i z niczyjego problemu a właściwie z każdego po trochu.

Bartek - 16-04-2006, 00:23

Generalnie nie mam 4g37, ale sprobuje cos sensownego napisac ;)
Pąpe ;) wody wymienia sie przy okazji zdjętego rozrządu. Kosztuje ona nie malo (ponad 200 zl), a jezeli jest cicha, wydajna i szczelna, a mechanik za jej wymiane nie przy okazji bedzie chcial mniej niz 100 zł, to uważam ze warto zaryzykowac i do końca rozrządu może zostac.

Maciek - 16-04-2006, 15:51

A jakieś objawy padającej pompy są może? Pewnie i tak bym ich nie wyłapał pomiędzy sypiącym sie wszystkim ale jak Miś dostanie tą nową uszczelke i przestaną sie dziać cyrki z nie palącym garem, przegrzewającym sie ukł chłodzenia i itd itp to może bedzie zauważalne :)
Rafal_Szczecin - 16-04-2006, 16:28

objawy padajacej pompy wody - to stale uciekajacy plyn chodzacy . zapalasz auto i idziesz na przod auta, schylasz sie, jezeli widzisz ze spod auta leci plyn chlodzacy to wlasnie najprawdopodobniej winna jest pompa wody :)
Maciek - 16-04-2006, 16:32

No to jeszcze nie miałem takiego objawu zobaczymy po naprawie :) mam nadzieje ze sie nie zdziwie.
Krzyzak - 18-04-2006, 10:25

Już gdzieś pisałem - do wymiany pompy w 4G37 trzeba zdjąć pasek rozrządu - więc robota jest jedna. Ja tak "zaoszczędziłem" przy wymianie i pompę zostawiłem starą. Potem w Pradze o 3 rano usłyszałem jak "chodzi" jej łożysko. Na szczęście Galant dowiózł nas do Grójca do Tomka Michalaka - nic nie wyciekło, ale strach był. Stało się to po 12 tkm od wymiany rozrządu i poszło 150 za pompę i trochę ZNÓW za wymianę, bo rozrząd trzeba zdjąć - przecież za darmo Tomek tego nie zrobi, w końcu to jego praca.
Acha - pompa miała wtedy ok. 200 tkm przejechane. Teraz będę stosowal zasadę, że pompę co 2 wymianę rozrządu czyli co 120 tkm. No chyba, że to oryginał, to może nawet przy 180 tkm.

Anonymous - 18-04-2006, 10:36

ja kupiłem do mojego SKF'a, i nie mam zamiaru pompy zmieniać wcześniej niż za 200-300 kkm. skoro skf pół miliona robi w mercu to w miśku powinien połowę przynajmniej :P
Maciek - 18-04-2006, 21:40

A jakieś reperaturki(albo co) są do tej pompy? Byłem odwiedzić Miśka w szpitalu pozakładane nowe : uszcz pod głowicą, uszczelniacze zaworowe i uszczelniecz obrotowy. Mechanik powiedział że auto ma być gotowe jutro tj 19.04.2006 :) . Nie wymienił oleju???? bo powiedział ze nie trzeba (był wymianiany ze 2 ty temu) SIlniczek czysty :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: zobaczymy jak bedzie sie sprawował. A jak sie wypowiecie na te ciśnienia 12,13,13,12 ?
Krzyzak - 19-04-2006, 10:23

Nie wiem, czy są reparaturki - jak dla mnie pompa wody stanowi całość - 1 część.
Ciśnienie - nie jest źle, ale ideałem byłoby 13, 13, 13, 13 :) .

Maciek - 19-04-2006, 20:28

Do uszczelki i paru tam takich dyrdymał j.w. doszła kopułka i palec ponoć coś było wewnątrz nadpalone. Dodatkowe 60 zł. Całość 500 z usługą tj 100 uszczelka pod głowicę, uszczelniacze zaworowe i uszczelniecz obrotowy. 60 zł planowanie głowicy i reszta to robocizna. Nie wiem tanio czy drogo ale Misiek jeździ to NAJWAŻNIEJSZE poczekamy aż znów coś nie wyskoczy :)
Co doszło gratis ....... dziwny dźwięk którego nie jestam w stanie namierzyć. Jest to buczenie czy coś około jakby przy zasysie powietrza do filtra (zmianił się wąż od obudowy filtra do silnika ten gruby stary był ponoć popękany a że mechanik miał inny to dał za darmo :) Dżwięk pojawia sie od ok 2500 obrotów w góre i narasta (mam ten tuning dźwiękowy o który nie prosiłem). Co to może być???????

Krzyzak - 19-04-2006, 20:51

Kurcze - a dobrze złożyli balans? Nie czuć drgań przy 3 krpm?
Ew. jeszcze przestawiony TPS lub gdzieś zasysane lewe powietrze przy dolocie - z reguły tak buczy jak ma za dużo powietrza.

Maciek - 19-04-2006, 20:54

Drgania raczej nie ale jechałem kawałek i moze nie zwróciłem uwagi. Jutro podjade z rańca do warsztatu i popytam.
Anonymous - 19-04-2006, 21:59

nie ma reperaturek do pompy wody.
drgania byś wyczuł bo by Ci plomby w zębach dzwoniły:P

Anonymous - 19-04-2006, 22:40

ja dzis odkrylem ze z paska rozrzadu napedzajacego walek balansowy malo zostalo :P
i plomby mi nie wypadly :)

Anonymous - 19-04-2006, 22:47

bez balansu mniej trzęsie niż z źle ustawionym... W e16 przy 3500 rpm to szystko skrzypiało, a rysa na szybie sie w oczach powiększała :mrgreen:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group