[97-04]Galant EAxA/W - [EA5W 2.5] Swiece przy LPG
krzysio1972 - 20-05-2008, 09:31
A nie jest to cykanie wtryskiwaczy gazowych?
Marcino - 20-05-2008, 11:59
krzysio1972 napisał/a: | A nie jest to cykanie wtryskiwaczy gazowych? |
Rzcej nie, one graja jednostajnie głuchym dzwiekiem.. no chyba zeby jeden znich co jakiś czas sie zacinał. Zastanawiam sie jak to sprawdzić? Odpinac po kolei?
Anonymous - 29-05-2008, 14:55
Witam.
A co z uszczelka pod kolektorem, czy ją tez musimy wymienić za każdą wymianą świec ?
Anonymous - 29-05-2008, 21:35
I to jest dobre pytanie - ostatnio jak wymieniałem świece uszczelka była już trochę "styrana" mechanik uzupełnił ją trochę silikonem i wszystko hula.
swinks_UK - 29-05-2008, 23:06
Ja wymieniam uszczelkę. Koszt uszczelki prawie żaden jeśli się uwzględni cały koszt świec.
Anonymous - 30-05-2008, 06:23
Czyli do 6A13 można spokojnie dokupić zwykłą V-line NGK BKR6E-11 czy te świece nie są do 2 litrowych silników?. Będę i tak przy wymianie oleju zmieniał świece (co 15 - 20 tyś km), oraz filterki więc nie ma sensu kupować platynówek, które i tak przy gazie się rozkraczą przed swoim normalnym przebiegiem.
Jest wiele tematów dotyczących świec, ale mało treściwych, Swinks_UK podał link odnośnie świec ale do silnika 2.0 litrowego.
Czy ktoś ze znających się w tym temacie mógłby umieścić po kolei silniki i świece które na bank będą pasowały i poprosić moderatora o przyklejenie tematu?
Pozdrawiam
krzysio1972 - 30-05-2008, 09:54
damian270 napisał/a: | Czyli do 6A13 można spokojnie dokupić zwykłą V-line NGK BKR6E-11 czy te świece nie są do 2 litrowych silników?. |
Będą pasowały, tylko po co?
damian270 napisał/a: |
Będę i tak przy wymianie oleju zmieniał świece (co 15 - 20 tyś km), oraz filterki więc nie ma sensu kupować platynówek, które i tak przy gazie się rozkraczą przed swoim normalnym przebiegiem. |
Skąd ta teoria o 'rozkraczaniu', chcesz zobaczyć moje świece platynowe po 75kkm na gazie i nie wiadomo ile wczesniej na benzynie, albo ww ngk po 35kkm na lpg (z carismy)? Poza tym po co świece wymieniać częściej niż przewiduje producent, tylko nie pisz, że przez gaz.
Odnośnie samych świec to przelicz to sobie wszystko jeszcze raz. Mistu zaleca platynówki i wymianę razem z rozrządem co 90kkm (wierz mi platynki wytrzymają spokojnie nawet więcej). Wymiana co 15kkm świec w v6 to wg mnie wchodzenie w niepotrzebne koszty, zdejmowanie kolektora i wymiana uszczelek (bo je teoretycznie powinno się zawsze wymieniać, a oryginały to ponad 100pln) i same świece, a wszystko x 6, no chyba, że sam to będziesz robił i przyoszczędzisz na uszczelkach.
misza116 - 03-05-2014, 09:23
Moze ktos ma konkretna wiedze, czy szczelina 0.8 ma sens, bo "gazownik powiedzial" mnie nie przekonuje ani troche.
plecho1 - 03-05-2014, 10:07
W mieszance lpg z powietrzem do przeskoku iskry jest potrzebne wyższe napięcie niż w przypadku benzyny z powietrzem przez co cewki, świece czy przewody są narażone bardziej na przebicie i tym samym uszkodzenie. Zmniejszając przerwę po miedzy elektrodami świecy o około 15 - 20% powodujemy, że cewki, przewody czy świece posłużą dłużej.
misza116 - 03-05-2014, 14:03
Dzięki
Wydłużenie żywotności to jedyna korzyść, czy jest to też jakoś odczuwalne w jeździe na gazie?
0.8 to świece takie jak do 2.0, tak?
plecho1 - 03-05-2014, 16:09
Kultura pracy też może się poprawić jeśli są jakieś niedomagania w układzie wysokiego napięcia.
bakus_44 - 21-05-2014, 13:08
Witam.
Muszę uszczelnić w swoim galu pokrywy zaworow, bo cieknie po zmianie na pelen syntetyk:) Pomyslalem, ze moze wymienie przy okazji swiece (przebieg 120tys., jakies 30tys na lpg- skoro cieknie to pewnie uszczelki nie wymieniane, a co za tym idzie swiece pewnie tez, no ale jeszcze mechanik oceni w jakim sa stanie).
Udalem sie w tym celu porady do cieszacego sie dobra renoma w rejenie warsztatu montujacego instalacje.
Majster polecil mi zwykle 1 elektrodowe denso z przerwa 0.8 i przewody jakies na B... podobno ngk juz sie popsulo. Twierdzi, ze nie warto inwestowac w platyny bo na tych tez zrobie ze 40tys, a zawsze nowa swieca to nowa swieca i na moim miejscu wolalby czesciej wymieniac te tansze. Nie wiem ile wynosi koszt wymiany takich swiec wiec ciezko mi to przekalkulowac.
Co o tym sadzicie?
Fragu - 21-05-2014, 13:30
bakus_44, ja latam na zwykłych Denso - zrobione 20 tys i wszystko gra
plecho1 - 21-05-2014, 13:40
Zwykłe są pewnie po około 10 - 15zł/sztuka a platynowe pewnie około 50zł/sztuka tylko, że te drugie powinny wytrzymać około 100 tys km.
bakus_44 - 21-05-2014, 23:49
plecho1 napisał/a: | Zwykłe są pewnie po około 10 - 15zł/sztuka a platynowe pewnie około 50zł/sztuka tylko, że te drugie powinny wytrzymać około 100 tys km. |
Pytanie ile u mechanika taka wymiana. Jeżeli jak podejrzewam ze 150zl to finansowo wychodzi praktycznie na to samo (swiece okolo 100 zwykle, 250 platyny- roznica pozostaje na 2ga wymiane, wymiana tych pierwszych kolo 2x czesciej). Moze rzeczywiscie lepiej zalozyc zwykle... bo "nowa swieca to nowa swieca":)
Jakie oznaczenie beda mialy zwykle swiece denso z przerwa 0.8?jakie platynowe i irydowe?
Jezeli zdecydowalbym sie na drozsze to lepsza platyna czy iryd?
|
|
|