Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Problem, sama gaśnie , raz chodzi raz nie . POMOC
Anonymous - 01-05-2008, 18:04
Nie rozumiem. One są ogólnie dość miękkie i trzeba je traktować delikatnie coby nie
złamać, bo potem może cię czekać lutowanko. Przeczyść delikatnie tylko te blaszki
i we wtyczce też gniazdka.
Zastanawia mnie tylko taka rzecz, że ogólnie przy niedziałającym przepływomierzu
a już na pewno przy niedziałającym IAT sensorze to autko powinno wejść w tryb awaryjny
i jakoś tam pracować, a nie bezczelnie sobie gasnąć. Może się ktoś jeszcze wypowie.
saphire - 01-05-2008, 18:23
Aby czasem nie rypnąłeś się przy tej wymianie aku i nie podpiąłeś przypadkiem klem na odwrót lub nie zwarłeś czegoś przypadkiem?
Anonymous - 01-05-2008, 19:03
dobra ogolnie styki przeczyscilem , i tak sobie jezdzilem po podworku i odpalil, jezdzil bylo ok i w pewnym momencie zaswiecila mi sie kontrolka CE i zgasilem go szybko, chcialem odpalic i znow dupa, odpalil i po 3 sekundach zdechl ;/
ODP: nie nie pomylilem klem , bez takich ;] i nie zwarlem niczego, chyba ..... ale ogolnei elektryka w tym samochodzie to prowizorka jak nic ;/ predzej czy pozniej bede musial isc z tym do elektryka ..... tak zauwazylem , ze jak silnik sie nagrzeje to nie chce zapalic ;/ a jak jest zimny to spoko jest .... ;/ cos wam przychodzi do glowy ??
Anonymous - 01-05-2008, 19:12
No to jak się zaświeciła to wymrugaj znów błędy gruntownie.
Anonymous - 01-05-2008, 22:18
a powiedzcie mi jedno ... czy jest możliwe ze jakis rezystror się przepalil ?? bo tak z kumpel gadalem i doszlismy do takiego wniosku ze moze przepalil sie rezystor od czujnika temperatury silnika , w sensie czy sa rezystory od przedzialu jakiejs temperatury ?? i ze jak dojdzie pewnej temperatury to ten rezystor jest spalony
saphire - 02-05-2008, 09:51
Być może masz uwalony czujnik temperatury silnika. Uwaga bo są dwa. Jeden jest tylko podpięty pod wskaźnik na zegarach a drugi do ECU i to o ten właśnie chodzi.
Anonymous - 02-05-2008, 11:01
dobra i tu moje kolejne pytanie , gdzie jest ECU ;] wiecie panowie pierwszy samochod i troche problemow jest z rozpoznaniem gdzie co jest ;]
Chooper - 02-05-2008, 14:22
pod kokpitem na wprost lewego kolana kierowcy tak najogólniej mówiąc.
a sprawdzałeś w końcu ten IAT ?
Anonymous - 02-05-2008, 15:20
dzis fura pojechała do lakiernika ... wiec pewnie za tydzien sprawdze dopiero ;/ ale ogladajcie moj watek .... ;]
[ Dodano: 18-05-2008, 13:06 ]
Witam ponownie. dzis sprawdzilem to co mi kazaliscie sprawdzic za pomoca miernika. i tak. carisma stala cala noc i rano sprawdzilem opornosci. opor na zimnym silniku wyszedl mi okolo 2,75 k oma , czyli w normie . opor pomiedzy 5 pinem a masa wyniosl 0 . kazaliscie mi rowniez zmierzyc napiecie pomiedzy 6 a masa ( ale ja sprawdzalem nie przy przeplywomierzu tylko w tej wtyczce z kablem ;] ) i tu wyniosl mi 4,71 V wiec nie jest to w normie. Co robic dalej. pomocy .
[ Dodano: 18-05-2008, 19:16 ]
panowie prosze o pomoc . napisalem co zmierzylem . dodatkowo na rozgrzanym silniku opornosc jest ok , a napiecie 4,7 V we wtyczce . co zrobic. jak sie za to zabrac lub co powiedziec elektrykowi czy komu tam trzeba ;]
[ Dodano: 19-05-2008, 19:52 ]
NO PANOWIE POMOCY! bo nie mam czym jeźszić a wiadomo ze carisma fajna fura tylko szkoda ze nie chodzi tak jak ma i powinna ;(
Anonymous - 21-05-2008, 19:49
We wtyczce ja mam w GDI 4.69 i autko chodzi prawidłowo, spalanie 5.6l/100km,
przyśpieszenie ok, więc nie szukam dziury w całym.
Z tym że u Ciebie są objawy.
Jeśli zaświeca Ci się CE, to odczytuj błędy. Jeśli zaświeca się CE i auto gaśnie, to
wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują że przyczyna jego gaśnięcia jest ta sama,
jaka powoduje zaświecanie się CE .
No chyba że wciąż masz ten błąd 13, to w takim przypadku ja nie wiem już jak pomóc.
Anonymous - 21-05-2008, 21:59
zaświeca sie CE ale silnik nie gaśnie , dopiero jak sam go zgasze to nie zapali ;/ ale dzis zrobilem 16 km i wrocilem do domu po drodze zapalila sie CE ale po paru km zgasla dojechalem na zgaszonej CE do domu i zapalala i chodzila bez zarzutu ;/ kompletnie nie rozumiem tego samochodu ;/ ma gorsze humory niz nie jedna dziewczyna
Anonymous - 21-05-2008, 22:26
Aha ... i jeszcze jedno. Przy błędzie 13 to komputer raczej wejdzie sobie w tryb awaryjny,
ale nie powinno mieć to znaczenia przy zapalaniu samochodu. Niech się jeszcze tu spece
wypowiedzą , ale mi tak się właśnie wydaje. Czyli przyczyny trudności by szukać
gdzie indziej.
A tu masz trochę o IAT z manuala.
O i widzisz - nawet napięcia masz w normie. W GDI są inne normy
Anonymous - 21-05-2008, 23:52
Dobra w piatek jestem umowiony z elektrykiem samochodowym zobaczymy czy on da rade ;] jak tak to napisze o co chodzilo mojemu miskowi ;P moze to bedzie na przyszlosc komus potrzebne ( odpukac ) ;] ;P
[ Dodano: 28-05-2008, 10:20 ]
Ogolnie ciekawa sprawa wyszla . elektryk naprawil go w 3 dni, komputer nic mu nie pokazal. ogolnie walniety byl czujnik polozenia walka rozrzadu ;P ale tak walniety zze jakos go naprawil ale nie daje gwarancji. jak znow takie objawysie powtorza to czeka mnie wymiana ;]pozdrawiam i nie zycze nikomu takiej sytuacji jak moja kompletnie nie wiedzialem co jest grane , jeszcze mmoj komputer mnie zmylil z tym IAT'em
|
|
|