To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.6] Problem, sama gaśnie , raz chodzi raz nie . POMOC

Anonymous - 01-05-2008, 18:04

Nie rozumiem. One są ogólnie dość miękkie i trzeba je traktować delikatnie coby nie
złamać, bo potem może cię czekać lutowanko. Przeczyść delikatnie tylko te blaszki
i we wtyczce też gniazdka.

Zastanawia mnie tylko taka rzecz, że ogólnie przy niedziałającym przepływomierzu
a już na pewno przy niedziałającym IAT sensorze to autko powinno wejść w tryb awaryjny
i jakoś tam pracować, a nie bezczelnie sobie gasnąć. Może się ktoś jeszcze wypowie.

saphire - 01-05-2008, 18:23

Aby czasem nie rypnąłeś się przy tej wymianie aku i nie podpiąłeś przypadkiem klem na odwrót lub nie zwarłeś czegoś przypadkiem?
Anonymous - 01-05-2008, 19:03

dobra ogolnie styki przeczyscilem , i tak sobie jezdzilem po podworku i odpalil, jezdzil bylo ok i w pewnym momencie zaswiecila mi sie kontrolka CE i zgasilem go szybko, chcialem odpalic i znow dupa, odpalil i po 3 sekundach zdechl ;/

ODP: nie nie pomylilem klem , bez takich ;] i nie zwarlem niczego, chyba ..... ale ogolnei elektryka w tym samochodzie to prowizorka jak nic ;/ predzej czy pozniej bede musial isc z tym do elektryka ..... tak zauwazylem , ze jak silnik sie nagrzeje to nie chce zapalic ;/ a jak jest zimny to spoko jest .... ;/ cos wam przychodzi do glowy ??

Anonymous - 01-05-2008, 19:12

No to jak się zaświeciła to wymrugaj znów błędy gruntownie.
Anonymous - 01-05-2008, 22:18

a powiedzcie mi jedno ... czy jest możliwe ze jakis rezystror się przepalil ?? bo tak z kumpel gadalem i doszlismy do takiego wniosku ze moze przepalil sie rezystor od czujnika temperatury silnika , w sensie czy sa rezystory od przedzialu jakiejs temperatury ?? i ze jak dojdzie pewnej temperatury to ten rezystor jest spalony :P
saphire - 02-05-2008, 09:51

Być może masz uwalony czujnik temperatury silnika. Uwaga bo są dwa. Jeden jest tylko podpięty pod wskaźnik na zegarach a drugi do ECU i to o ten właśnie chodzi.
Anonymous - 02-05-2008, 11:01

dobra i tu moje kolejne pytanie , gdzie jest ECU ;] wiecie panowie pierwszy samochod i troche problemow jest z rozpoznaniem gdzie co jest ;]
Chooper - 02-05-2008, 14:22

pod kokpitem na wprost lewego kolana kierowcy tak najogólniej mówiąc.

a sprawdzałeś w końcu ten IAT ?

Anonymous - 02-05-2008, 15:20

dzis fura pojechała do lakiernika ... wiec pewnie za tydzien sprawdze dopiero ;/ ale ogladajcie moj watek .... ;]

[ Dodano: 18-05-2008, 13:06 ]
Witam ponownie. dzis sprawdzilem to co mi kazaliscie sprawdzic za pomoca miernika. i tak. carisma stala cala noc i rano sprawdzilem opornosci. opor na zimnym silniku wyszedl mi okolo 2,75 k oma , czyli w normie . opor pomiedzy 5 pinem a masa wyniosl 0 . kazaliscie mi rowniez zmierzyc napiecie pomiedzy 6 a masa ( ale ja sprawdzalem nie przy przeplywomierzu tylko w tej wtyczce z kablem ;] ) i tu wyniosl mi 4,71 V wiec nie jest to w normie. Co robic dalej. pomocy .

[ Dodano: 18-05-2008, 19:16 ]
panowie prosze o pomoc . napisalem co zmierzylem . dodatkowo na rozgrzanym silniku opornosc jest ok , a napiecie 4,7 V we wtyczce . co zrobic. jak sie za to zabrac lub co powiedziec elektrykowi czy komu tam trzeba ;]

[ Dodano: 19-05-2008, 19:52 ]
NO PANOWIE POMOCY! bo nie mam czym jeźszić a wiadomo ze carisma fajna fura :) tylko szkoda ze nie chodzi tak jak ma i powinna ;(

Anonymous - 21-05-2008, 19:49

We wtyczce ja mam w GDI 4.69 i autko chodzi prawidłowo, spalanie 5.6l/100km,
przyśpieszenie ok, więc nie szukam dziury w całym.
Z tym że u Ciebie są objawy.

Jeśli zaświeca Ci się CE, to odczytuj błędy. Jeśli zaświeca się CE i auto gaśnie, to
wszystkie znaki na ziemi i niebie wskazują że przyczyna jego gaśnięcia jest ta sama,
jaka powoduje zaświecanie się CE :) .
No chyba że wciąż masz ten błąd 13, to w takim przypadku ja nie wiem już jak pomóc.

Anonymous - 21-05-2008, 21:59

zaświeca sie CE ale silnik nie gaśnie , dopiero jak sam go zgasze to nie zapali ;/ ale dzis zrobilem 16 km i wrocilem do domu po drodze zapalila sie CE ale po paru km zgasla dojechalem na zgaszonej CE do domu i zapalala i chodzila bez zarzutu ;/ kompletnie nie rozumiem tego samochodu ;/ ma gorsze humory niz nie jedna dziewczyna :P
Anonymous - 21-05-2008, 22:26

Aha ... i jeszcze jedno. Przy błędzie 13 to komputer raczej wejdzie sobie w tryb awaryjny,
ale nie powinno mieć to znaczenia przy zapalaniu samochodu. Niech się jeszcze tu spece
wypowiedzą :) , ale mi tak się właśnie wydaje. Czyli przyczyny trudności by szukać
gdzie indziej.

A tu masz trochę o IAT z manuala.




O i widzisz - nawet napięcia masz w normie. W GDI są inne normy :-)

Anonymous - 21-05-2008, 23:52

Dobra w piatek jestem umowiony z elektrykiem samochodowym :P zobaczymy czy on da rade ;] jak tak to napisze o co chodzilo mojemu miskowi ;P moze to bedzie na przyszlosc komus potrzebne ( odpukac ) ;] ;P

[ Dodano: 28-05-2008, 10:20 ]
Ogolnie ciekawa sprawa wyszla . elektryk naprawil go w 3 dni, komputer nic mu nie pokazal. ogolnie walniety byl czujnik polozenia walka rozrzadu ;P ale tak walniety zze jakos go naprawil ale nie daje gwarancji. jak znow takie objawysie powtorza to czeka mnie wymiana ;]pozdrawiam i nie zycze nikomu takiej sytuacji jak moja :P kompletnie nie wiedzialem co jest grane , jeszcze mmoj komputer mnie zmylil z tym IAT'em :p



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group