To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Tuning - Jak podnieść moc w cari?

Anonymous - 10-05-2008, 00:20

eee tam ciężka sprawa, trzeba tylko znaleźć kogoś, kto dotnie kawałek nierdzewki i zespawa kawałek rury z płaskim kawałkiem, tak żeby zrobić przejściówkę od przepływomierza do filtra. Ja mam coś takiego, koszt 100pln + filtr 50pln i mam stożek :)
saphire - 10-05-2008, 17:51

To już prędzej wolał bym sobie dorobić filtr przeciwpyłkowy gdzieś na podszybiu niż ten stożek i pewnie tak zrobię :) a co do map paliwowych z GDI to jak już przyjdzie mi z NZ kabelek i EvoScan to zobaczę co on tam w tej kwestii pokaże i czy są jakieś teoretyczne możliwości modyfikacji czegokolwiek.
marexi - 19-07-2008, 00:22

Panowie pytanko mam takie:
kuzyn w firmie krakowskiej zalozyl sportowe walki rozrzadu, zmienil wydech, stozek cos mu zrobili z kompem bodajze ustawienie wtrysku paliwa i na hamowni wyszlo 187PS. 4 bieg bardzo szybko osiagal 200 a 5 zamykal licznik bez prbolemu. Jedyny problem 16l/100km. jak to mozliwe? Cari 97 1.8GDI 125PS. Naprawde walki nic nie daja? razem z dobrym wydechowym ukladem i jakims "chipem"?
teraz tez mam Cari i chcialbym osignac tez podobny wynik ale z tego co czytam to nie mozliwe a jednak u niego auta lata w porownaniu do mojego seryjnego Miśka.

[ Dodano: 19-07-2008, 00:23 ]
Panowie pytanko mam takie:
kuzyn w firmie krakowskiej zalozyl sportowe walki rozrzadu, zmienil wydech, stozek cos mu zrobili z kompem bodajze ustawienie wtrysku paliwa i na hamowni wyszlo 187PS. 4 bieg bardzo szybko osiagal 200 a 5 zamykal licznik bez prbolemu. Jedyny problem 16l/100km. jak to mozliwe? Cari 97 1.8GDI 125PS. Naprawde walki nic nie daja? razem z dobrym wydechowym ukladem i jakims "chipem"?
teraz tez mam Cari i chcialbym osignac tez podobny wynik ale z tego co czytam to nie mozliwe a jednak u niego auta lata w porownaniu do mojego seryjnego Miśka.

saphire - 19-07-2008, 08:05

Poprosimy zatem o wykresy z hamowni tego GDI kuzyna bo oczywiście można zrobić większą moc wałkami ale wtedy także masz wir w baku. Tyle że chodzi o te wałki. Ja nie słyszałem o sportowych wałkach do naszych GDI ani o sofcie który by w naszym ECU zmienił mapy paliwowe i zapłonowe więc może niech twój kuzyn podzieli się z nami namiarami na firmę i tymi wykresami z hamowni :?:
swinks_UK - 19-07-2008, 09:22

Filtr stożkowy jeśli źle ulokowany w komorze silnika (ciepłe powietrze) będzie obniżał moc a nie zwiększał. Dość znany objaw wśród posiadaczy VR4, dlatego jak ktoś wstawia taki stożek, to mocno go izoluje matami aluminiowymi i doprowadza dolot powietrza z wentyla w masce (stosowana maska z wentami typu Evo). Inaczej taki stożek jest bez sensu.

Saphire:
wasze silniki GDI w Japonii są fabrycznie mapowane na 150KM. Trzeba tylko zdobyć ustawienia na Evo-scan i tak samo ustawić. Zero modyfikacji, poza stosowaniem benzyny 99 oktanów, bo tak są ustawione w JP.

Robson86 - 19-07-2008, 11:33

swinks_UK napisał/a:
wasze silniki GDI w Japonii są fabrycznie mapowane na 150KM

1,8 GDI w Japonii ma 150KM :shock: :) :?:
pozdroo

Cezar - 19-07-2008, 11:42

chyba 140KM ?
swinks_UK - 19-07-2008, 13:12

Te same silniki co w Cari idą w japońskich Galantach EA1x. Mają moc nominalną 150KM, po eko-reformach obniżona do 142KM (chyba).
Co ciekawe wersja oznaczona VR-G miała napęd 4x4 i Tiptronica.

marexi - 19-07-2008, 13:38

A w GB nie ma Cari z japonii sciaganych? ktore maja po te 140 czy 150 koni? bo ja bardzo bardzo chcialbym podniesc moc ale zastanawiam sie jak:) tylko nie pisac zebym inne autko kupil bo to jest moj 7 samochod i po porstu zakochalem sie:)

A propos walkow to w poznaniu jest taki sobie pan ktory cuda robi, z naszych zwyklych przerobi tak ze auto bedzie nie do poznania. Znajomy robil u niego walek i jest rewelacja. Juz sie kontaktowalem z nim i powiedzial ze moze zrobic mi tylko musze mu dostarczyc je i sie umowic jakos 2 miechy przed przyjadem:) dlatego tez chyba to wykonam. No i fajnie byloby znalezc gdzies na necie mapke na te 150km. do tego walki i bedzie to furka:)

dla mnie moze spalac ma byc przyjemnosc z jazdy, ma mnie cieszyc, ma byc tez kopniecie a to wszystko w samochodzie zwyklym(dla mnie niezwyklym bo jestem w nim zakochanym) nie wzbudzajacym zadncyh podejrzen:)

Cezar - 19-07-2008, 13:41

marexi napisał/a:
A w GB nie ma Cari z japonii sciaganych?

Cari byla robiona tylko i wylacznie w Holandii, silniki GDI w Japonii :wink:

marexi - 19-07-2008, 13:53

OK rozumiem ze w Holandii tylko robiona ale SWINKS UK napisal ze w Japoni sa Cari ktore maja 150PS. i dlatego pytam czy w Wilkiej Brytani sciagaja z Japoni te samochody albo czy np jest mozliowsc sciagniecia komputera takiego bo jestem tym zainteresowany bardzo bardzo:) i chetny do przetestowania:)
Cezar - 19-07-2008, 14:03

marexi napisał/a:
SWINKS UK napisal ze w Japoni sa Cari ktore maja 150PS

swinks_UK napisał/a:
Te same silniki co w Cari idą w japońskich Galantach EA1x. Mają moc nominalną 150KM, po eko-reformach obniżona do 142KM

Silniki a nie auta :wink:
Jedyne Carismy w JP to wersje angielskie :)

e-gen - 19-07-2008, 14:42

Cari 145 HP z Anglii

650 GBP

swinks_UK - 19-07-2008, 14:43

W JP nie ma Carismy :D

[ Dodano: 19-07-2008, 13:45 ]
e-gen napisał/a:
Cari 145 HP z Anglii

650 GBP


Akurat ktoś pomieszał dane, bo silniki w UK miały tą samą moc co w EU. Niezła ściema na aukcji :mrgreen:

Morfi - 19-07-2008, 15:13

silniki Carismy na japonie miały 140KM (niezaleznie od generacji).
Co do stozka. Najlepszy efekt daje nadmuch zimnego powietrza spod zderzaka do tego stozek w obudowie np pudełko po płytach CD :) w hondzie taki zabieg dobrze zrobiony daje 2 KM.
Co do wałków jest kilka firm( np Grabowski, GMS itp) produkujących ostre wałki ale nie posiadaja w swojej ofercie nic do GDI. Zwykle dobrze wystrojone wałki dają od 10 do 20%.
W starszych modelach Hond usuwało sie katalizator i robiło przelot. A zamiast kolektora 4-1 wstawiało 4-2-1.

Nie wiem czy wiecie ale była Carisma Evo V w japoni 280KM



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group