To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxA] Sprężyny w Galancie EA

Ursus - 28-05-2008, 09:14

Zyziowaty jeżeli Cycu nie będzie zainteresowany to ja bardzo chętnie reflektowałbym na te sprężyny...
Anonymous - 28-05-2008, 20:55

czekoladka_1981 dzieki za te wymiary.Ursus ja bede kupowac nowe wiec jak chcesz to droga wolna a jak kupie to napisze w tym temcie gdzie i za le kupilem.Jeszcze raz dzieki wszystkim ktorzy sie udzielili.
Ursus - 28-05-2008, 21:21

Napisz napisz. Zyziowaty interesuje mnie Twoja propozycja, daj znać czy jest to aktualne.
zyziowaty - 29-05-2008, 16:58

:Ursus: co do sprężyn, to masz wiadomość na PW

pzdr

zyziowaty

Anonymous - 04-06-2008, 17:00

witam.kupilem sprezynki,okazalo sie ze niedaleko mnie gosciu sprowadza czesci i za sprezyny powiedzial mi 150zl 1 szt,sa firmy LESJOFORS.wiec czesci mialem pod nosem bo na drugi dzien juz mialem je w domu. pozdrawiam
Voltron - 09-09-2009, 08:03

Mam pytanie co do sprężyn.

Wymieniałem w swoim galu amorki z tyłu na KYB excel-G oraz łączniki stabilizatorów.
Niepokoi mnie to że tył jest miękki ale nie wiem czy za miękki bo nie mam porównania z innym Galem.

Jak stoję w kanale i złapie rękoma za drążek stabilizatora i poruszam z nieduża siłą do dołu to całe zawieszenie mięciutko się buja do dołu i do góry. Kiedy jeżdżę swoim Galem i wjadę na jakąś nierówność np mała górka a za nią mały dołek(jak to nasze polskie drogi) to tył samochodu po przejechaniu tej górki lata z góry na dół jak dla mnie za długo i za nisko się dociska.

Czy to może oznaczać że moje sprężyny zakończyły już swój żywot czy może poprostu ten typ tak ma?
Dodam że jak zmieniałem amorki to sprężyny wyglądały w porządku nie były popękane, jakby je przetrzeć to by wyglądały prawie jak nowe...

Proszę o rady.

Spoxik - 09-09-2009, 11:37
Temat postu: Sprężyny zawieszenia
Witam!

Musze wymienić sprężyny w tylnym zawieszeniu, a ten czas zbliża się wielkimi krokami, i tu rodzi się dylemat:
Mam w bagażniku w "kole" butle 53l. + koło zapasowe + ewentualne bagaże.
Przy pełnej butli kole i pełym bagażniku, a do tego dwoje pasażerów koła chowają się w nadkola (powodem jest zużycie starych sprężyn) a tylny zderzak prawie trze po asfalcie...

Czy problem może się rozwiązać po wymienie na nowe oryginalne sprężyny czy lepiej kupić jakieś twardsze?

Wraz z odpowiedziami prosiłbym również o propozycje nazw firm, modeli, lub innych parametrów które pozwolą mi kupić spełniające swoją rolę sprężyny.

Znalazłem kilka sprężyn i tu pytanie się rodzi czy producent jest godny zaufana:
1. http://moto.allegro.pl/it..._galant_vi.html

2. http://moto.allegro.pl/it...ant_96_04r.html
PS. mój jest sedan.

Amortyzatory jakie chcę założyć to KYB Excel-G
Pozdrawiam

Wiem, że zakładałem wcześniej podobny temat lecz nie dostałem konkretnej odpowiedzi i w dalszym ciągu chciałbym się poradzić jakichś specjalistów.

xor - 09-09-2009, 14:22

Twardsze sprężyny zdecydowanie, normalne nie pomogą, ale i tak musisz go jakoś odciążyć. Koło wylot zdecydowany. Albo rybka, albo... Jeszcze tak wielka butla. Strasznie katujesz miśkowi tył, jest zdecydowanie przeciążony.
pudzian - 09-09-2009, 16:23

Spoxik napisał/a:
Musze wymienić sprężyny w tylnym zawieszeniu, a ten czas zbliża się wielkimi krokami, i tu rodzi się dylemat:
Mam w bagażniku w "kole" butle 53l. + koło zapasowe + ewentualne bagaże.
Przy pełnej butli kole i pełym bagażniku, a do tego dwoje pasażerów koła chowają się w nadkola (powodem jest zużycie starych sprężyn) a tylny zderzak prawie trze po asfalcie...

Czy problem może się rozwiązać po wymienie na nowe oryginalne sprężyny czy lepiej kupić jakieś twardsze?


Na początku roku miałem podobny dylemat (pisałem o tym w jakimś wątku). Mam zamontowaną 70l butlę LPG normalnie w bagażniku, czyli do tego wożę jeszcze koło zapasowe. Tył bez żadnego dodatkowego obciążenia mocno mi siedział, więc postanowiłem wymienić z tyłu amortyzatory ze sprężynami. Amortyzatory poszły KYB Excel-G, a sprężyny z racji tego że jest dość mały wybór i ogólnie ciężko jest dostać jakiekolwiek do galanta, kupiłem Lesjoforsy (dokładnie te z drugiego linka). Po wymianie okazało się, że tył usiadł jak siedział. Zacząłem kombinować z rozciąganiem starych sprężyn. Zaraz po drugiej wymianie jedna sprężyna się wybrzuszyła (była pewnie źle rozciągana), więc rozciągnąłem nowe sprężyny i wymieniłem tą jedną wybrzuszoną. Rewelacji nie ma, tył po jakimś czasie i tak chyba trochę przysiadł, więc z mojego doświadczenia następnym razem wybrałbym coś wzmocnionego. Ostatnio wypatrzyłem wzmocnione sprężyny firmy Suplex. Wiem tylko, że to niemiecka firma, ale nie znam ani tej marki ani tego sklepu ale cena wydaje mi się przystępna. Widziałem je gdzieś indziej za około 190zł więc tu sporo taniej. Żałuję, że nie wiedziałem o nich wcześniej.
Nie mam teraz siły ani kasy, żeby rozgrzebywać u siebie po raz kolejny zawieszenie, więc ciężko polecać coś czego nie sprawdziłem, ale jeśli zdecydujesz się na wymianę sprężyn to napisz na jakie i czy to coś dało :wink:
A może są gdzieś jeszcze wzmacniane sprężyny innych firm :wink:

Anonymous - 09-09-2009, 21:44

No tak tylko że jak ja dobierałem sobie sprężyny na tył to z katalogów wynikało że Lesjofors robi do gala tylko obniżone. Dlatego też nie ma co się dziwić że ci tył siedział.
Co do wyboru typu sprężyn to polecam Suplexy wzmocnione. Sam na nich teraz jezdzę bo wcześniej miałem tył obniżony i mi to nie odpowiadało. Teraz nawet po zapakowaniu 3 osób na tył i zatankowaniu do pełna jest jeszcze kupę luzu pomiędzy kołem a nadkolem

pudzian - 09-09-2009, 21:59

Ja Lesjoforsy mam standardowe. Jeszcze przed zakupem upewniałem się żeby właśnie nie były obniżane ale i tak nic mi to nie dało, bo samochód na starcie jest mocno obciążony przez butlę. Tutaj jest katalog Lesjofors.
Dobrze wiedzieć, że ktoś już sprawdzał te Suplexy i jest zadowolony :)
Pewnie kiedyś sobie zmienię :wink:

Anonymous - 09-09-2009, 22:53

A masz kolego rację faktycznie są i normalne lesjofors.
Więc jak może będe wymieniał przod na normalne to będe miał już 2 firmy.

kooks - 23-09-2009, 12:42

Mam na sprzedaz jak by ktos byl zainteresowany nowe sprezyny lesjofors obnizane. Mam calego na takich sprezynach i o wiele lepiej wyglada :) z zawazaniem o krawezniki itp raczej nie mam problemow
Remik - 15-02-2010, 13:15

Witam!
Mam pytanie czy na orginalnie obniżonym zawieszeniu gala, sedan 99r mogę podnieść tylko tył na tych wzmocnionych Suplexa-ch? Przód zostawiłbym takk jak jest. Tylko czy tak można???

Remik - 15-02-2010, 13:25
Temat postu: [EA5A/W 2.5] Sprężyny SUPLEX
Witam wszystkich!
Mam Gala 99r, sedan, wersja SE. Chce go podnieść ale tylko na tyle. Czy mogę zostawić przód tak jak jest i na tyle wstawić sprężyny SUPLEX-y, te wzocnione? Amortyzatory mam po 80% więc chcę je zostawić. Przód jest ok 5-6cm prześwitu między oponą a blachą. Tył jak wsiądą 2 osoby robi za pług w zimie - 3,5cm prześwitu. Ale to normalne przy tej wersji. Więc pytanie czy można??? Z góry dzięki...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group