To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - [Cari 1.6] Spalanie gazu w sekwencji

Czołgi - 24-08-2008, 20:54

zrobiłem ok 3000km na gazie i problem powraca. Przed wyjazdem na urlop byłem u gazowników, którzy podregulowali i przez większosc wyjazdu było ok. niestety wracając zatankowałem na przydrożnej stacji LUK i zaraz po wyjeździe zaświciła się lampka. Po powrocie zatankowałem na innej stacji i po kilkudziesięciu km CE zgasł. Po kolejnych kilkudziesięciu znów się zapalił. Byłem u gazowników, którzy stwierdzili, że z gazem jest ok i to wina poaliwa a check zgaśnie jak pojeżdze troche na lepszym gazie (w momenci wizyty zrobiłem już z 500 km na gazie z BP). Odpowiedź mnie troche wkurzyła, zrobiłem z 20-30 km na benzynie i CE zgasł. Ostatnio znów się zaświecił. Wczoraj wykasowałem błedy MUT'em i ponownie nauczyłem wolnych obrotów (falowały na klimie). Pojeżdze teraz i zobaczę jak będzie. mam nadzieję, że wszystko wróci do normy.
Niepokoi mnie tylko jedna rzecz. Przy dodawaniu gazu np przy ruszaniu z biegu jałowego auto ma małą dziurę... delikatnie siedławi. na benzynie taki efekt nie występuje, więc będę musiał coś z tym zrobić.

pawel-krol - 24-08-2008, 22:50
Temat postu: Re: Spalanie gazu w sekwencji
Petro napisał/a:
Posiadam instalacjię sekwencyjną ZAVOLI (od stycznia br.) Obecnie spalanie gazu w jeździe miejskiej (jeżdżę zdedcydowanie najwięcej) wynosi 11-12l, tyle samo co było w zimie, na trasie 7-8l. Uwazam iz jak na sekwencje to za dużo, bo o 1-2 l mniej pali znaiomym przy instalacji zwyklej.
Cz w ramach gwarancji przeprowadzac regulację celem poprawienia spalania, czy dac sobie spokój i potrakowac to jako normalne zjawisko.
Ciekawe jak jest w waszych przypadkach?


instalacja KME
koszt montażu 2100zl-musiałem 100 doplacić za lepszy komp bo przy tym tanszym swieciła sie kontrolka od wtrysku-wsadzili jakiś oa amerykanskiej wersji.Teraz też czasami sie zaświeci ale wtedy prelączam na benzyne i gaśnie,po ponownym przełączeniu na gaz problemu niema
spalanie nie przekracza 9/100km(tyle bardzo żadko stoje w korkach)
jadąc na wakacje zapakowanym samochodem w trzy osoby wyszlo 7.5/100(czasami wlekliśmy sie 80 ale byly odcinki ze pedziliśmy ponad 150)
mam dwie stacje gazowe i tylko tam tam tankuje.

Matejko - 24-08-2008, 22:55

to co opisujecie to jest tylko i jedynie brak kompetencji gazownikow :!:
nie potrafia sobie poradzic z dobra emulacja wtryskow benzyny - stad wasze problemy z CE
w 95% przypadkow emulatory dolozone do komputerow gazu czy to kme, czy stag, czy inne cos, trzeba dolozyc drugi emulator albo wlutowac oporniki przy wtryskach :!:

Anonymous - 04-09-2008, 16:07

u mnie średnio 1.6 90KM na instalce LPi (ciekły wtrysk V gen)
9.5-10L/100km
miasto/trasa to odpowiednio +/-1 litr
wychodzi na to, że łyka 1,5L lpg więcej niż benzyny

Kris1980_147 - 04-09-2008, 16:42

A jak pokazuje spalanie wam komputer???
U mnie właśnie dokładnie 1,5 - 1,6 litra więcej pali, niż wskazanie kompa.
Przykładowo teraz komp pokazuje mi 7,4 - to wiem, że spala mi 8,9 l/100km
Zawsze tankuje na jednej stacji i zawsze do pełna po przejechaniu ok 400km.

kristof - 04-09-2008, 16:59

u mnie komp w aktualnej chwili wskazuje jakieś 8.0l, a spalanie gazu to coś koło 8.5-9.0, a tankuje tak zawsze po przejechaniu około 300-400km tak mniej więcej jak zapala mi się rezerwa gazu w butli :-)
Ale imo wskazanie kompa to średnia z ponad 4-5k km więc troszkę to oszukuje...

Kris1980_147 - 04-09-2008, 20:19

To wyzerój wskazanie średniego spalania i będziesz wiedział ile ci wskazuje komp i ile ci pali gazu.

Ja zawsze jak tankuję to zeruję licznik dzienny kilometrów, średnie spalanie i średnią prędkość.

kristof - 04-09-2008, 20:28

a mi się zbytnio nie chce tego robić ;-) po prostu jakoś nie potrzebuję dokładnie wiedzieć czy oszukuje i o ile, to jest pewne, że będzie zaniżać mi spalanie na kompie..więc po prostu co tankowanie wpisuje dane do tego serwisu spritmonitor'a i wsio wiem :-)
A średniej prędkości nie chce mi się jeszcze bardziej kasować - brak orginalnego radia mnie zniechęca do tego typu zabaw i bawieniem się w zmianę funkcji wyświetlacza..
Ale zrobię tak przy następnym tankowaniu, wyzeruję średnie spalanie i po następnym tankowaniu wsio dokładnie tutaj wpiszę...
pozdro

Kris1980_147 - 04-09-2008, 21:11

Czekamy na wyniki.

Swoją drogą to jak ja bym miał nieoryginalne radio to też by mi się tego nie chciało robić :wink:

Ciekawi mnie tylko, czy to wskazanie komputera to odpowiednio średnie spalanie benzyny przy przejechaniu danego odcinka, czy po załozeniu gazu pokazuje jakieś inne wartości. Bo ja mam wrażenie, że pokazuje chyba trochę więcej niż jak jeździłem na beznynie (zanim założyłem gaz). Wtedy średnio palił mi do 7 l/100km. A teraz komp pokazuje od 7-8 l/100km - a mam wrażenie że cały czas jeźdzę tak samo.
Chyba że jak już mam LPG i nie liczę kosztów przejechania danego odcinka, to pedał gazu wciskam bardziej :twisted:

Ja zrobiłem sobie w Excelu taki arkusz, gdzie wpisuję swoje średnie spalanie i program wszystko mi wylicza. Jak by ktoś był chętny to mogę zapodać foto.

kristof - 24-09-2008, 10:03

No dobra więc tak, po resecie kompa ze średnim spalaniem i przejechaniu dokładnie 321km -> wyszło mi spalanie z KOMPA-8.4 a po przeliczeniu wszystkiego na papierze otrzymałem 8.38 -> z czego około 200cykl mieszany i 100 w trasie.
Teraz tak z trasy (włącznie z tym powyższym) wyszło mi tak -> łączny dystans 964km spalanie na komputerze 7.4, i teraz spalanie średnie według mnie 7.98 :-)
Więc u mnie wygląda dość ciekawie...
pozdrawiam

elvis-mz - 10-11-2011, 16:47
Temat postu: STAG 4 do Cari 1.6 90KM
Witam, czy ktoś może podać swoją opnie w tej materii? zastanawiam się na taka własnie sekwencją ale chciałbym zasięgnąć czyjejś opini. dzieki :)
racenty - 10-11-2011, 17:34

Stag 3 w zupełności wystarczy. Co prawda mam 1.8 i w automacie ale mi pali 11l gazu. Dodam że moja skrzynia jest uszkodzona i przeciąga biegi.
tomicarisma - 10-11-2011, 18:20

Ja posiadam 1,6 CARI z '99r. 90KM z instalką STAG-300 i bardzo sobie ją chwalę. Pali 8,5-9l gazu na 100km w mieszanym cyklu i nie ma z tym problemu, a jak zatankujesz na "szitowskiej" stacji to każda instalka Ci przerwie. Polecam tę sekwencję.
koniu - 12-11-2011, 13:43

elvis-mz, ja mam właśnie STAG 4 od poniedziałku. Nie powiem dużo o niej bo nawet jednego zbiornika nie wyjeździłem. Jak dla mnie działa świetnie, muszę wymienić świece i przewody bo przerywa szczególnie na niskich obrotach i z pedałem gazu wduszonym do oporu i jak piszą w innych tematach po tych wymianach będzie wyleczona.
mlun - 12-11-2011, 15:20

Stag to tylko sterownik. Jakie wtryski i reduktor przynajmniej napiszcie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group