[96-02]Lancer CK0 - szarpanie, brak mocy ?
lukasz921 - 14-05-2008, 21:16
Witam,
W koncu sa postepy. Otóż okazalo sie tak jak sugerował wichura1że winny jest aparat zapłonowy. Dzieki uprzejmości kolegi chodzyn84 zamieniłem aparaty zapłonowe i od razu poprawa. Teraz mam pytanko bo prawdopodobnie moge dostac w zamienniku moduł(okolo 200pln) i cewke (150) Co bardziej obstawialibyscie przy moich problemach ? Postaram sie dogadać w hurtowni i ewentualnie zwrócić jedna czesc ale nie wiem czy tak sie uda. Jeszcze mam pytanko: ten kondensatorek na zewnatrz aparatu zaplonowego za co odpowiada ? Podobno moduł można naprawić ? Ogolnie to jest usluga naprawy aparatu zaplonowego na allegro za 220 pln ale nie wiem czy warto sie w to pchac ? Sorki ale pisze troche niezrozumiale ale to chyba przemeczenie. A teraz najważniejsza sprawa to dzieki Mitsumaniakom udało się znaleźć przyczynę zlej pracy silnika. Wielkie dzieki przede wszystkim dla chodzyn84 za możliwość przełożenia aparatu zaplonowego. Dzieki wielkie dla cns80 i czarnuch23 za pomoc w diagnozie i poswiecenie czasu. Dzieki wielkie dla wichury1 za ukierunkowanie mnie w strone aparatu zaplonowego i poswiecenie czasu na rozmowe na gg . Dzieki wszystkim ktorzy wypowiadali sie w temacie. Jak bede wiedzial dokladnie co bylo przyczna i moze w koncu usunę usterkę to dam znać.
Anonymous - 14-05-2008, 22:33
Oby sie udało bo to jest najważniejsze
Anonymous - 14-05-2008, 22:59
cieszę się, że mogłem pomóc
Hugo - 14-05-2008, 23:41
lukasz921 napisał/a: | ten kondensatorek na zewnatrz aparatu zaplonowego za co odpowiada ? | Prawdopodobnie tylko za zakłócenia powodowane przez układ zapłonowy. lukasz921 napisał/a: | Ogolnie to jest usluga naprawy aparatu zaplonowego na allegro za 220 pln ale nie wiem czy warto sie w to pchac ? | Słyszę coraz więcej narzekań na tę usługę, nie tylko od właścicieli Mitsubishi, ale również Mazd, w których to montowane są aparaty zapłonowe produkcji Mitsubishi.
wichura1 - 15-05-2008, 09:40
Ja nie byłem zadowolony, spytacie dlaczego? Odpowiem :
- pozostawione wióry metalowe od wiercenia w radiatorze wewnątrz modułu
- montaż 1 tranzystora BD941, pomimo że tranzystor mocy w module to zespół 2 tranzystorów
- brak chłodzenia tranzystora
- brak zabezpieczenia modułu przed wilgocią
- przyklejenie cewki do dna aparatu zapłonowego,
- przyklejenie tranzystora mocy do cewki
- zagubienie palca rozdzielacza, co prawda zwrócił koszty, ale zawsze
- no i najważniejsze po 4 miesiącach aparat padł, padła cewka pociągając tranzystor i inne elementy modułu, więc nabyłem cały aparat używkę z protona 415
mouseman - 15-05-2008, 09:47
Który odwialił taką lipe tez z Torunia czy Zielonej Góry??
wichura1 - 15-05-2008, 10:07
Zielona Góra
lukasz921 - 15-05-2008, 22:13
Witam, Misiek zyskal juz pelna sprawnosc. Cewke nie bylo tak latwo zdobyc. Zamiennika nie ma chwilowo albo na dłuzej w hurtowniach (m.in. w całym intercarsie). Nie wiem jak u Japaneze. Na szczescie udalo mi sie zdobyć ostatnia sztuke w firmie ktora m.in naprawia rozruszniki w Łomiankach. Koszt 115 pln zamiennik firmy Mobiletron typ: CF-27. Cewka wystepuje tez w niektorych mazdach. Oryginalna kosztuje 1000 pln. Na szrotach nie za bardzo chca sprzedawac same cewki - ale nie szukalem dlugo. Pozdrawiam i dziekuje jeszcze raz Mitsumaniakom za pomoc.
Hugo - 15-05-2008, 22:47
lukasz921 napisał/a: | Cewka wystepuje tez w niektorych mazdach | Benzynowe silniki Mazdy mają cały układ zapłonowy produkcji Mitsubishi (nawet są opisane Mitsubishi Motors, czyli żywcem wzięte ).
|
|
|