To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Carisma 1.8 GDI wykresy parametrów pracy silnika

saphire - 20-07-2008, 19:18

No to pytaj o jakieś konkrety ale moim zdaniem nie ma o co pytać - pobaw się aplikacją i sam wszystko rozpracujesz.
Anonymous - 27-07-2008, 23:15

Mam pytanie:) Jakieś dodatkowe funkcje trzeba instalować do tego programu? nie mam pojęcia jak załadowałeś sie do mapy wtrysku. przydałby się jakiś manual do tego programu :(

Pozdrawiam

saphire - 28-07-2008, 07:55

Przy instalacji programu sam ci zainstaluje sterowniki FTDI do kabla usb openport który kupiłes razem z softem no i tyle. Podpinasz kabel do auta i do kompa, odpalasz soft, przekręcasz kluczyk w stacyjce i nawiązujesz komunikacje i działa. Fistaszkami zaznaczasz parametry które chcesz monitorować i ewentualnie logować. Mapy paliwowe i zapłonowe są dostępne po wczytaniu firmware z kompa auta co w praktyce jest możliwe chyba tylko na EVO więc z naszym GDI możesz o tym zapomnieć bo nie mamy zgranego firmware.

PS. Wczoraj pociągnąłem najnowszą wersję EvoScan 2.5 i z tego co zdążyłem stestować to poprawił gość trochę błędów i stabilność aplikacji wzrosła no i dołożył actuatory ale nie miałem jeszcze czasu się tym bawić na aucie - jedynie pooglądałem stare logi nowym softem bo stary cię na nich czasem wykładał. Może dzisiaj się podepnę do miska potestuję nową wersję.

Anonymous - 28-07-2008, 19:10

Ta nową wersje sciagneleś jako aktualizację czy musiałeś zapłacić?
Dziś odłaczyłem jeden czujnik z silnika w celu sprawdzenia czy evoscan z czyta mi błąd i nic się nie pokazało Wiesz może gdzie powinien pojawić sie kod błędu? Mi sie wydaje że po prawej stronie okna.
:(

saphire - 28-07-2008, 20:14

Maverickdan napisał/a:
Ta nową wersje sciagneleś jako aktualizację czy musiałeś zapłacić


W linku z którego ściągałeś poprzednia wersję podmieniasz x na nowy numerek podwersji i ciągniesz nową wersję, odpalasz instalację, wklepujesz email i kod rejestracyjny i hula:

http://www.limitless.co.nz/evoscan/EvoScanv2.x.zip


Maverickdan napisał/a:
Dziś odłaczyłem jeden czujnik z silnika w celu sprawdzenia czy evoscan z czyta mi błąd i nic się nie pokazało Wiesz może gdzie powinien pojawić sie kod błędu? Mi sie wydaje że po prawej stronie okna.
:(


A czy Check Engine ci się zaświeciło? Jaki czujnik odpiąłeś?

Anonymous - 28-07-2008, 20:26

saphire :P podziekujesz mi przy innej okazji :D :P

Miales jakies klopoty zeby to u Ciebie zadzialalo? Czy wszystko bylo plug & play?

Dobrze widziec ze ktos jeszcze sie tym bawi. Jak Ci idzie sprawdzanie wartosci oktanowej? Bo mi jak do tej pory wyszlo najlepiej na V-Poweri teraz juz sie jego trzymam. Nie chce zeby inne smieci mi wirowaly w silniku.

Czy jest mozliwosc zebys mi podeslal swoj plik na allias@wp.pl? Chetnie porownam parametry i odczyty. A co do miesznaki jesli pokazuje 1:25 czy 1:40 to napewno jest zle :P

Co do samego softu to Evoscan skanuje bledy ECU. Czasme nawet natniesz sie na chwilowe bledy ktorych ECU nie wyswietla bo jest tak czuly. Ma naprawde super probkoanie i zbiera wiadomosci nawet z tego co komp w danym momencie koryguje (mam na mysli podstawe do wyswietlenia kodu). Daje tez mozliwosc kasowania bledow. Generalnie nie potrzebujesz zadnego innego oprogramowania do diagnostyki silnika.

Aktualizacja jest za darmo. Dostajesz maila z aktualizacja za kazdym razem nowy wychodzi. Uzywasz tylko swojego maila i kodu (i tyle).

:wink:

saphire - 28-07-2008, 20:37

No z Carismą i silnikiem GDI nie jest tak "hej rup" że EvoScan chce idealnie działać.

Do kompa ABS czy SRS nie dało się podłączyć a błędy z dwóch różnych Galantów EA (2.0 i 2.5V6) to wymrygało kontrolkami na desce: czujniki ABS i komunikacja immo<->ECU - EvoScan ich nie potrafił odczytać.

Imho on czyta błędy ale pewnie tylko z kompów EVO lub VR4.

Jeśli będę miał okazję stestować na innych miśkach odczyt błędów to się dowiem ostatecznie czy odczytuje błędy czy nie. Wtedy będę mógł napastować virtualnie autora :finga:

Co do logów z mojego GDI to wystawiłem je w swoim downloadzie o tutaj:
http://siebab.net/download/evoscan_logi_gdi.zip

Anonymous - 28-07-2008, 20:48

saphire napisał/a:
Do kompa ABS czy SRS nie dało się podłączyć a błędy z dwóch różnych Galantów EA (2.0 i 2.5V6) to wymrygało kontrolkami na desce: czujniki ABS i komunikacja immo<->ECU - EvoScan ich nie potrafił odczytać.


Evoscan nie ma funkcji do ABS-u czy SRS i raczej dlugo jej nie bedzie. Glowny nacisk autora to tuning i poprawna diagnostyka silnika przy zmianach i modyfikacjach (szczegolnie turbo i SDS). Evoscan w polaczeniu z ECUflash to poterzne narzedzie. Jak mozesz to sprawdz czy mozesz odczytac mapy z ECUflasha. Napewno zabraknie ci definkcji pliku hex ale z pewnoscia mozesz sprobowac to bedziesz wiedzial gdzie mapy GDI reaguja najwiecej na dawkowanie paliwa.

Zaluje ze nie uwazalem dokladniej na zajeciach z programowania jakoze obie te platformy + programowanie "binow/hexow" to podstawa do zabawy w definicje ECU... a od tego to juz super droga do tuningu ECU.

PS. To jak z tym plikiem? Jest szansa ze podeslesz? Z gory dziekuje :twisted:

saphire - 28-07-2008, 20:54

Cytat:
Co do logów z mojego GDI to wystawiłem je w swoim downloadzie o tutaj:
http://siebab.net/download/evoscan_logi_gdi.zip

Anonymous - 29-07-2008, 21:25

Zwrocilem uwage na przedostatni plik (151kb) gdzie masz wszystkie pomiary. Czemu sa az takie wysokie fuel trim low? 179... to nie troche wysoko? Widac ze na kiepskim paliwie testowales... z jakiej stacji tankowales?
Morfi - 29-07-2008, 22:00

allias, a ile tobie oktan wyszlo na shell v power
saphire - 29-07-2008, 22:35

allias napisał/a:
Zwrocilem uwage na przedostatni plik (151kb) gdzie masz wszystkie pomiary. Czemu sa az takie wysokie fuel trim low? 179... to nie troche wysoko? Widac ze na kiepskim paliwie testowales... z jakiej stacji tankowales?


Już pisałem wcześniej, że mnie zdenerwowało paliwo z pewnej markowej stacji (i nie jest to BP bo czasem zdarzy mi się zatankowac gdzie indziej) bo i "octane level" był zaniżany no i "knocks" sporo.

Nie będę pisał która to stacja póki nie sprawdzę tego samego paliwa ponownie a tego jakoś nie mam ochoty na razie robić.

Póki co leje BP a akuratnie mam zalane 50/50 BP 95 z BP 98 Ultimate i jutro jak nie zapomnę to zrobię rano nowy zestaw logów na tej samej trasie do porównań i zobaczymy jak paliwo wyjdzie.

Anonymous - 30-07-2008, 23:27

Morfi napisał/a:
allias, a ile tobie oktan wyszlo na shell v power


97-100... dlatego tylko to paliwo uzywam. Inne mialem duzo mniej dlatego uzywam tylko V-Power.

Morfi - 31-07-2008, 12:11

No wlasnie tez tankuje shel v - power bo czuje pod noga (więcej) a na komputerze - spalanie (mniej ), wiec jednak moje odczucia sa pawidlowe :P
saphire - 31-07-2008, 14:03

Wczoraj nie miałem czasu się przejechać na BP95/BP98Ultimate 50/50 do roboty ale dziś się za to przejadę z roboty do domu z kompem podpiętym do miśka to się pewnie korki zarejestrują chyba że pojadę obwodnicą pseudoobwodnicy :badgrin: no i wystawie co ciekawsze wykresy o logi z EvoScan 2.5 w moim downloadzie.

[ Dodano: 31-07-2008, 20:16 ]
Dziś przejechałem z pracy do domu i widzę pierwsze plusy nowej wersji EvoScan 2.5 - nie rozłączył mi się od ECu ani razu przez cały odcinek podczas gdy poprzednia wersja 2.1/2.2 co chwilę się rozłączała.

Chyba czyta błędy z ECU bo nie zgłasza błędu komunikacji a poprzednio się wywalał - teraz zeznaje że nie ma błędów.

Z ABS ma chyba problem z odczytem i podpięciem do centralki ale to jeszcze obadam.

Przy analizie logów czasem zwala się błędem kontrolki grafiki od wykresów jeśli zaznaczę parametr na wykres który mu "nie leży" to zwala się komunikatem i trzeba ubić cały proces - to właśnie zgłosiłem do autora wraz ze screenem i z moim logiem.

Aktualne dane czyli najnowszy log w moim downloadzie: http://siebab.net/download/

Co do aktualnej mieszanki paliwa to jest chyba o 10% lepsze niż to poprzednie - przypominam że mam 50%/50% BP95 z BP98 Ultimate - tu jeszcze muszę pooglądać parametry i wykresy dokładniej bo póki co nie miałem czasu.

[ Dodano: 31-07-2008, 20:52 ]
Teraz Octane level mam w większości trasy na 100% a poprzednio było 70% więc tak na prawdę to o 30% lepsze paliwo no i Fuel Trim Low jest tylko 10%

Co do Fuel Consumption to aplikacja loguje w to pole dwie wartości tekstowe przy postoju "+ nieskończoność" oraz "to nie jest wartość liczbowa" czy jakoś tak więc jak je zastąpiłem zerem lub 2 litrami (bo tyle pali napostoju) to już można poanalizować zużycie paliwa w trakcie jazdy :)

[ Dodano: 31-07-2008, 21:19 ]
I teraz najnowszy i bardzo ciekawy wykres:



Zależność prędkości i spalania chwilowego od obrotów silnika.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group