To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] Wymiana oleju do GDI

barran - 10-08-2008, 23:20

Rozumiem Panowie tylko ze niestety nie wiem na jakim oleju teraz jest. Chetnie bym wlal 5W 40 ale co jesli mam teraz mineralny? Moj plan jest taki: Co najmniej dwie wymiany Mobil lub Shell 10W 40, zobacze jak silnik pracuje i pozniej ewentualnie proba z syntetycznym. Wole z tym poczekac anizeli pluc sobie w brode. Juz niestety nauczylem sie ze jesli cos moze pojsc zle to pojdzie :) A cari musi byc sprawna bo za niecale 3 tygodnie dowozi mnie do Polski (juz nie moge sie doczekac) :) Pozdrawiam
Juiceman - 11-08-2008, 00:22

Zasada jest prosta możesz dolewać tylko lepsze oleje, w drugą stronę niestety ale to se ne da ;)
saphire - 11-08-2008, 08:00

A nie prościej poszukać w książce serwisowej namiarów na ASO gdzie była serwisowana i później do nich zadzwonić, podać VIN i sprawdzą w swoim kompie co było wlewane? Ja tak zrobiłem ze swoją :-)
barran - 11-08-2008, 19:17

Postaram sie dojsc kto zmienial olej. Niestety samochod nie byl serwisowany ostatnio w autoryzowanym warsztacie. A tymczasem znalazlem bardzo ciekawa stronke o olejach. Niestety po angielsku Motor oil myths and facts
Pozdrawiam

skull - 18-08-2008, 22:27

Siema
Dodam cos od siebie o oleju do silnika GDI.Jak kupiłem autko nie znałem jaki olej był wcześniej,serwisowane było w Szwecji,przebieg 220000.Dla bezpieczeństwa zalałem Castrol 10W/40.Samochód cykał dalej tak samo.Po wizycie w serwisie Mitsubishi dowiedziałem się że leją nawet 0W40 do GDI,ogolnie rzadszy olej jest lepszy do tych silników.Na Castrolu 10W/40 parę tras zrobiłem i postanowiłem zrobić podmiane na syntetyk.Zalałem teraz Castrol 5W/40 i musze przyznać że jest lepiej.Na zimnym silnku troszke pocyka ale już później ładnie juz chodzi bez cykania.Jeszcze nie zrobiłem dobrej trasy mozliwe że po dłuzszej wyprawie może być jeszcze lepiej :wink:
Pozdrowionka.Oby jak najmniej cykania :biggrin:

Anonymous - 19-08-2008, 18:23

teraz ja....zrobiłem niesamowitą lipe.......
jak zakupiłem auto latało na pół syntetyku shella,taki też wymieniłem i ja , ale przy następnej wymianie wpadłem na idiotyczny pomysł że skoro ma 245 tys. to już lepiej zalac mineralem...tak zrobiłem i........zaczął brać olej..ok 2-3l na 10 tys. (zależy od jazdy).....załamka....podpowiedzcie czy da się teraz wrócić na półsyntetyk?
a tak an marinesie to podczas pobytu w serwisie mecher powiedział mi że gdi przy dynamicznej (czytaj autostrada i ok 200km/h ) jeździe ma prawo lyknąc nawet 7setek na tys. km. ....

Robson86 - 19-08-2008, 18:47

strazak napisał/a:
a tak an marinesie to podczas pobytu w serwisie mecher powiedział mi że gdi przy dynamicznej (czytaj autostrada i ok 200km/h ) jeździe ma prawo lyknąc nawet 7setek na tys. km. ....

:shock: ile zyje pierwsze slysze.... w slabym stanie i z "milionowym" przebiegiem pewnie tak...
Wiadomo ze silnik 16zaworowy wezmie wiecej oleju niz 8zaworowy, szczegolnie korzystajac z wysokich obrotow...ale bez przesady

Co do oleju to wg mnie powinienes zajrzec pod silnik, pod uszczelniacze rozrzadu itp i sprawdzic czy gdzies nie masz wyciekow...

Jeszcze wracajac jak jezdzies na polsyntetyku to Cari Ci nie brala nic oleju ale jak przeszedles na mineral to zaczela brac tak :?:
pozdroo
Pozdroo

Anonymous - 19-08-2008, 19:16

tak na półsyntetyku nie brała a wycieków nie ma.....zauważyłbym na parkingu....mniej więcej w styczniu nosze się z zamiarem wymiany rozrządu,,,,,ale męczy mnie to....myślę jednak że teraz to już chyba nie da rady wrócić na tamten olej....a może nalać ceramizera?
Robson86 - 19-08-2008, 19:22

Skoro bierze to znaczy ze moga byc juz "luzy" np. na uszczelniaczach zaworowych lub innych czesciach wewnatrz silnika...
W tej chwili przejscie na polsyntetyk moze tylko pogorszyc sytuacje :?
Ale dziwne dla mnie jest to, ze przy stosunkowo tak malym przebiegu GDI bierze olej... :?
strazak, jestes pewny tego przebiegu :?: (pytanie czysto teoretyczne)
Pozdroo

Ginger1021 - 19-08-2008, 21:51

Cytat:
a może nalać ceramizera?

Witam
Ja jestem dosyć chłodno nastawiony na takie specyfiki, a jestem po szkole samochodowej( technik mechanik) aktualny zawód stolarz, w szkole miałem coś o tych specyfikach do oleju i mówili aby w żadnym wypadku tego nie dolewać gdyż to zatyka kanały olejowe w silniku i silniczek już dużo nie narobi km. Owszem w krótkim okresie zdaje to egzamin i oleju nie bierze, cicho chodzą zaworki ale w dłuższym to niebardzo- chyba że chcesz sprzedać, tak robią ludzie :(

barran - 20-08-2008, 01:08

Juz po wymianie, i na szczescie jest ok. Wedlug ludzi w warsztacie zalecanym olejem byl 10W 40 (warsztat nalezy do duzej sieci i jaki olej maja wlac sprawdzili w swoim systemie it, ta siec uzywa oleje mobil1). Nie oponowalem, wlali i jak na razie (ok tydzien) wszystko gra. Jest cichutki taki jaki byl.
Anonymous - 21-08-2008, 14:38

Witam mnie tez czeka kolejna wymiana oleju. Miałem zalany 10W40 -taki zalałem gdyz nie wiedziałem jaki był poprzedni. Obecnie ma przebieg 145tys, a od poprzedniej wyniany dolałem może jakeś 30-50 ml sam nie wiem na jaki zmienić POMOCY!!!
Konop44 - 26-08-2008, 19:57

Identyko u mnie:qpilem swoja z przebiegiem 87tys. mil i tez nie wiedzialem jaki byl poprzedni olej. Zalalem 10W40 Mobil SuperS w rok zrobilem 8 tysi(jakies 12 tys km) i zastanawiam sie jaki wlac teraz bo szczerze mowiac nie bardzo jestem zadowolony. Dzwonily zawory,po dolewkach sie uspokajalo lecz nie na dlugo...
Ginger1021 - 28-08-2008, 22:56

Ja mam na silniku karteczki o zalanym shellu 10w40, zawory mi dzwonią i zaczyna to być denerwujące :x . Ostatnio czytałem o płukaniu silnika z osadów i szlamu-podobno ogranicza te stukanie zaworów. Poczytajcie sobie:
http://www.auto-swiat.pl/...kStr=1&OdpStr=1


I co wy o tym myślicie bo jeszcze gdzieś czytałem o zalecanym oleju do gdi to 5w40- chciałbym zmienić na taki shella :?:

mlun - 28-08-2008, 23:03

Zalecanym olejem do GDI jest 10w30 a nie taki jaki podałeś. Głównym powodem dzwonienia popychaczy nie jest zły olej ale pozatykne kanaliki. Było już kilka tematów o tym na forum. Po wyczyszczeniu popychaczy(lub po wymianie jeśli któryś był uszkodzony) problem znikał.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group